Shoo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 ok lurer på om jeg kansje bestiller utenfra norge, siden jeg ikke får brukt skoene enda, så da har jeg tid til å vente Yep. Er derfor det er lurt å handle inn skoene nå. Klart at de nåværende MV4-skoene vil bli billigere så snart de andre modellene/fargene inntar salgsmarkdet for fullt, men er du virkelig lysten på sko nå, så er det trygt å bestille fra utlandet siden du uansett ikke får brukt de med engang. Kom forresten på at jeg er litt usikker på hvor mye man må ut med på toll+moms på skoene når de ankommer Norge, om man må ut med noe i det hele tatt... Det er faktisk så at bestiller du utstyr som f.eks keeperhansker, jakker, skjorter, drakter osv, så er det toll uansett, men dersom du KUN bestiller sko, så er det ikke toll på de. Dette gjelder ikke alltid, har jeg fått erfare. Var en fyr som faktisk bestillte 3 par sko UTEN at han fikk toll på de, imens det var motsatt for en annen som bestillte kun 1 par. Begge bestillingene ble gjort en god stund FØR 01.01.2008. Det kan være at reglene har endret seg pr. 01.01.2008, da jeg i dag fikk høre at det ikke er toll på sko uansett, men at det var det før, avhengig av hvilken stoff/materiale det var på skoene(!) Det var det tollvesenet sa til meg, så da stemmer det vel at det ikke er toll på sko lenger... Uansett, det er ikke snakk om mange hundringser, men man vil jo helst slippe toll da. Skal undersøke hvor mye man måtte ut med hvis det blir toll med varer bestillt hos PDS, _hvis_ man må betale toll da! Ble mye rot på det her nå, med tanke på toll+moms, men kanskje noen som har bestilt fra PDS i år kan gi deg et bedre svar på det her enn hva jeg kan... Er det MV4-sko du skal ha, eller? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) ja, skal ha denne her men har du bestilt derfra før? sånn så jeg vet det er en seriøs butikk jeg handler fra er MV4 skoen jeg skal ha ja leveringstid derfra er? vis du har bestilt derfra da Endret 6. februar 2008 av Bangern1991 Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Takker for positive tilbakemeldinger, men jeg er her fordi fotballsko = min messias... Kall det min lille "religion" om du vil. Passer vel utmerket til hvor godt jeg liker fotballsko. Er derfor glad at jeg kan dele erfaringene samt anbefalingene mine med folket. ja, skal ha denne her men har du bestilt derfra før? sånn så jeg vet det er en seriøs butikk jeg handler fra Hehe. Kan med trygghet si at den siden er vel så seriøs som det går ann å bli. Både jeg selv OG flere andre (da snakker vi 20+ som jeg VET om) har bestilt derfra uten å ha blitt svindlet. Ikke nok med det, så er de gode på support delen også! Da med tanke på returvarer og sånt. Ville overraske meg stort om siden som promoterer for proffspillere ikke holder det de skriver på sidene deres... Så ja, skulle jeg valgt å bestille noe derfra, hadde jeg ikke vært i tvil, noe jeg heller ikke var da jeg bestilte derfra. PS: Selv pakken med skoene i var i prima tilstand... Sitter å graver litt i bøkene mine her nå. Prøver å finne datoen fra jeg bestillte skoene til jeg fikk dem... Tok uansett ikke så lang tid at jeg begynte å bli urolig. Men regn med at det kan ta MINST 1 uke... kanskje 2-3... Må huske på at det er "Limited Availability" på skoene, noe som betyr at de KAN være utsolgt, men da får du jo selvfølgelig beskjed om dette. Endret 6. februar 2008 av Shoo Lenke til kommentar
tomniel Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har handlet mye på Oslo Sportslager. Veldig godt fornøyd med de Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det kommer nye Nike Christiano Ronaldo sko om noen mnd også, for dem som ikke visste det :-) Prisen blir selfølgelig på 2-3000kr. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nye Nike Cristiano Ronaldo sko?? Detaljer mann! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Noen andre som har sett di noe Lotto Zhero Gravity skoa? De er dritkule og ser dritgode ut. her! Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det kommer nye Nike Christiano Ronaldo sko om noen mnd også, for dem som ikke visste det :-) Prisen blir selfølgelig på 2-3000kr. Her er det noe å ta tak i... Først og fremst, så er det vel bare Becks og Ronnie som har eget undermerke hos hendholdsvis Adidas og Nike. Siden du ikke kan komme med en bekreftelse samt at ingen av de profilerte fotballskosidene nevner noe om dette, så er det bare oppspinn. Skal dog sies at det ikke er helt umulig heller, da C. Ronaldo er en fremadstormende spiller og en svært viktig spiller for Nike, så det kan jo skje, men er heller tvilsomt. Også om noen måneder enda... Det ville nok vært annonsert for en god stund siden. Dessuten, promotører er tidlig ute med slikt. Man ser jo bare på MV4-skoene, f.eks. De ble promotert allerede i MAI 2007... En annen ting er at det har vært snakk om at C. Ronaldo skal fortsette å promotere MV4-sko, men dette er jo igrunnen ikke noe nytt, så det vil jo høyst sannsynlig skje at han (C.R.) sammens med Zlatan, Robinho, Ribery og Drogba vil fortsette å promotere MVs inntil videre. Det som i alle fall er sikkert, er at så snart det vil komme flere farger/modeller ut av MV4-skoene, så vil du se disse hos C. Ronaldo før du ser de tilgjengelig i butikkene... Noen andre som har sett di noe Lotto Zhero Gravity skoa? De er dritkule og ser dritgode ut.her! Zhero Gravity er jo sko som skal være svært komfortable. Ikke har de skolisser heller. De skal være ganske så tilpasningsvennlige, men det er flere som ikke synes det... Er sko som er designet for fart og smidighet, noe som man kan se på skoens vekt. Det er bare MV4 og Puma V1.08 som er lettere enn disse skoene (ok, V1.08 er vel like lett). Det er også kjent at de nye ZG med mikrofiber på overdelen er blitt bredere på innsiden, så at foten kommer seg lettere nedi. Vet ikke helt om det er verdt pengene, da jeg har vært borti folk som ikke har blitt særlig begeistret over disse skoene av ulike grunner som f.eks dårlig tilpasningsevne(!), utilfreds på føttene og at de ikke er så behagelig i lengden... Jeg mener nå i alle fall at Nike MV4 vil være et bedre alternativ, med tanke på komfort, ytelse, tilpasningsevne og pris. Siden begge er designet for smidige og fartsrike spillere, så ser jeg MV4 som et bedre alternativ. MV4 er også lettere sko. Kvaliteten på begge skoene er det ikke noe å utsette på heller... Anbefaler deg i alle fall å få prøvd ut skoen FØR du kjøper på nettet. Er flere som har "brent" seg på det her. De har kjøpt skoene også har de funnet ut at de ikke er så "wow" som de høres ut når de kjøpte skoene... Så ja, prøv de først før du kjøper. Man ble muligens ikke særlig klokere av det her, men men... Her har du forøvrig andre Lotto ZG farger: Svarte: Blå: Grønne (Cruz-design): Også en liten sak til dere som liker Predators; Der har dere skoens utvikling fra den første Predatoren til dagens. Ganske modernisert, hmm? Endret 7. februar 2008 av Shoo Lenke til kommentar
Blax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Må bare elske predator skoene altså.. Har selv de Røde/Hvite.. Tror jeg skal gå for adiPURE skoene når benet har grodd jeg De ser komfortable ut! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Må bare elske predator skoene altså.. Har selv de Røde/Hvite.. Tror jeg skal gå for adiPURE skoene når benet har grodd jeg De ser komfortable ut! Samma her, har predator nå men vil heller ha adipure. Lenke til kommentar
M_Jern93 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg bruker Copa Mundial (adidas) på gress og Puma King Exec på kunstgress. sinnsykt digge sko begge deler! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Copa Mundial er absolutt en bra sko. Brukte opp to par slike på juniornivå fra 14-17 års alderen. Veldig pålitelige sko! Endret 7. februar 2008 av Mr.SS Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har Copa Mundial nå, antagelig de skoene jeg hat hatt lengst. Kjøpte de etter sesongslutt i 06, og de er brukt flittig både på gress og kunstgress, og er bare litt slitte på tuppen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Som jeg sier veldig pålitelige sko. De som lager kunstgress-baner har Copa som referansemodell, altså det er den skoen som blir brukt til å teste banene. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 men Shoo: vet du noe om størrelsene på MV III og MV IV er like? Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Spørs jo hva man legger vekt på da. Det går bare ikke ann å si at f.eks Copa Mundial og MV4 er de bete skoene. Det bare går ikke ann. Men som Mr.SS skriver ovenfor, så er CM-skoene svært så pålitelige, men ville allikevel satt adiPure over CM med tanke på komfort, kontroll og ytelse. Nå er det jo så at samtlige merker har begynt å lage skoene sine spesielt for å kunne spille på flere overflater, ikke bare myke og gressbelagte baner. Er vel derfor MG-sko eksisterer... Dere som har hatt CM-sko... Det er jo de mest vanligste fotballskoene man finner i verden, faktisk. Derfor lurer jeg på om dere har gitt adiPure (eller noen andre sko) en mulighet, eller er dere hardnakket bestemt på at CM er de ultimate skoene for dere? Er jo ganske enkelt og greit å sette opp en liten "vanlig" liste over anbefalte sko, avhengig av hva slags type spiller man er... Vel, sette opp en enkel liste da, vel og merke! FART / SMIDIGHET / TEKNIKK: - Nike MV4 (SL) - Puma V1 - Lotto ZG - Adidas Tunit - Reebok Sprintfits - Umbro SX / X Kommentarer: Her er det riktignok MV4 og Puma V1 som gir aller mest for pengene. Komfort på de skoene er heller ikke til å klage på. Tunits er greie nok de, men de er et par steg unna MV4 og V1(.08), altså. MV4 tilpasser jo føttene utmerket da, også har jeg ikke hørt NOEN som har slitt med de skoene....enda da! KRAFT / SKUDD / EKSPLOSJON: - Adidas PowerSwerve / Preds - Nike AZT 90 Laser - Puma Konstrukt Kommentarer: Det er kun de tre skoene som yter aller mest kvalitet og ytelse for pengene. AZT 90 Lasers er blitt bedre enn da de først kom ut, og det er rene fryd å plante til med et par solide skudd med de. De er ikke så lette som speedy-skoene, men trykket på skuddene er bedre med Preds og Laser-skoene, uten tvil. Vil allikevel sette Preds foran Lasers. De ligger nok hakket foran Lasers på utvikling av skoene og hva man får for pengene. Puma henger litt etter i forhold til Lasers og Preds. PRESISJON / TOUCH / PASNINGER: - Nike Tiempo / Air Legends - Adidas adiPure / Copas - Diadora Maximus Kommentarer: De to første skoene er vel kjent for de fleste, men vil si at Maximus har minst like grei komfort som "storebrødrene". Vet om flere som har funnet disse mer brukbare og herligere enn Nike og Adidas. Ellers så det er vel kjent at adiPure og Copas er typiske all-around sko som passer til det meste og på de aller fleste. Vil dog si at Air Legends er de skoene som yter aller best på komfort og touchen, etter flere "tester" og tilbakemeldinger. INNENDØRS: - Adidas Samba Super - Nike MV4 Kommentarer: Her sliter Nike med å holde følge med Samba-skoene til Adidas, altså. Ut av de som har prøvd Samba-skoene, har samtlige holdt Samba-skoene som favoritt. Det er vel de aller beste og mest unike innendørsskoene som man kan få tak i. Komforten på de skoene samt tilpasningsevnet er også hakket bedre på de enn hos MV4. Kunne listet opp kunstgress, men det er bare å følge de overnevnte listene også finne TF-versjonen til de ulike skomodellene. Har enda ikke funnet vesentlig forskjellen, men jeg synes nå at det å bruke FG-sko på kunstgress fungerer minst like bra... Som jeg har nevnt tidligere, så er ikke sko med MG-knotter til å anbefale, så derfor har jeg ikke listet opp de. Disse listene har jeg basert på mine egne erfaringer samt hva folk har erfart. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg kjøpte et par med Mercurial Vapor 3 en liten stund før jul, har bare brukt dem på 3-4 treninger. Men jeg får helt sinnsyke gnagsår av dem, så jeg vurderer å selge dem og kjøpe meg noen andre sko. De er nok for smale for meg.. Har lyst på Nike Total90 Laser, men er de like som Vapor i formen? Altså smale? Lenke til kommentar
Blax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Shoo: Tror ikke jeg løper saktere med predator kontra nike. Tror ikke jeg skyter dårligere med Nike forhold til Predator. Men det som er bra, er at folk "føler" at ting går bedre med de lette Nike skoa. Det har jo også mye å si Skoene har ikke SÅ mye å si, at det skal gå utover prestasjonen til spilleren. Det nekter jeg å tro! Endret 7. februar 2008 av Blax Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Er til en viss grad enig med deg Blax. Sko er ikke alfa og omega. Se på Fernando Torres, en av PLs helt klart raskeste spillere. Han bruker AZT 90 Laser skoene, men løper ikke akkurat tregere enn Ronaldo selv om han bruker VaporIV. Endret 7. februar 2008 av Mr.SS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå