Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Jeg er en spiller som liker å legge pasninger, innlegg, og skyte på mål fra distanse. Er ikke den raske spillertypen, og liker midtbane best.

Hadde valgt enten

-Adidas Adipower

-Nike CTR360

-Nike Tiempo

Har selv Adidas Adipower, synes de er helt ok sko, funker til det meste. Men personlig liker jeg best Vapor Superfly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, trenger litt hjelp til valg av fotballsko.

Det står egentlig mellom disse 3:

Nike Mercurial Vapor Superfly 2 FG

Nike CTR360 Maestri 2 FG fotballsko

Puma V1.10 SL

Jeg har fra før av noen puma sko i str 42(husker ikke modellnavnet) også noen adidas f30(syntetisk) i str 41 1/3. Puma skoene virker litt for store, mye mellomrom mellom tåa og enden av foten, mens adidas skoene har ødelagt begge neglene på storetåene mine, trur det er pga. at tåa treffer enden av foten når jeg stopper opp ett løp, eller at de er for trange på oversiden av tåa. Noen som vet om det er noe stor str forskjell på disse 3 skoene i forhold til de jeg har nå? Og tilfelle om jeg burde gå får 41 eller 42 i neste sko.

Jeg spiller spiss, og føler jeg kunne trengt sko som gir meg litt bedre ballkontroll og som er gode å skyte med. Spiller også for det meste på kunstgress.

Lenke til kommentar

En venn av meg kjøpte fra prodirectsoccer, og han var kjempefornøyd med å få seg ett par predator sko for 1200 kroner med navn, nummer og norsk flag på. Da han fikk de kom ett par Predator med navn, nummer og norsk flag, men også en kraftig tollavgift. Kom vel til slutt på rundt 1600 kroner. Har hørt om mange måter å slippe tollen på, blant annet å be senderen merke varen som under 200 kroner i verdi eller som gave. Vet ikke om det alltid funker, men det er verd ett forsøk.

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte feil knotter på Predatorene mine, men det er skruknotter, så tror jeg kjøper ekstra plastikknotter. Noen som vet om hvor man kan kjøpe knotter på nett? - Noen som vet om dette vil faktisk fungere? Kjøpte SG knotter og skal spille på kunstgress, og er lite keen på å begynne å bytte siden skoene er kjøpt i England.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ett par CTR 360 Maestri 2 som jeg er veldig fornøyd med, men nå har skoene mine blitt veldig stive og harde, det var ikke sånn før. Noen som har peiling på hvorfor de er blitt det, og hva jeg kan gjøre for å fikse det? Vet at det hjelper å ta vann på, men da blir skoene en del tyngre og er ikke noe deilig å trene ute med dem når det er minusgrader

Endret av Fredrinco
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg nye fotballsko snart, spiller mest på kunstgress. Jeg vil gjerne ha et par som er slitesterkt. Forrige par var Nike Tiempo Air Legend. Deilige skinnsko. Men de er utslitt. Jeg spiller back/ving. Noen tips til et slitesterkt og godt par med fotballsko?

Lenke til kommentar

Kan FG-knotter brukes på kunstgress? F.eks disse?

Det er vel ikke til å anbefale. FG-sko takler kunstgress forskjellig. Noen jeg kjenner har opplevd at knottene har brukket av, mens andre - for eksempel jeg - har opplevd at det går greit (Har brukt Nike Tiempo Air Legend). Tror ikke jeg ville brukt Vapor Superfly på kunstgress. På eget ansvar ;)

Lenke til kommentar

Reklamasjon på sko gjelder ikke dersom FG-sko er blitt brukt på kunstgress. Jeg blir ofte frarådet FG-sko når jeg har vært i butikk og fortalt at jeg primært spiller på kunstgress, noen hevder det er skadelig for bla. ankler (økt sannsynlighet for overtråkk).

Selv bruker jeg bare sko med FG-knotter, og jeg har ikke hatt nevneverdig med problemer, eller, de problemene jeg har hatt har neppe vært på grunn av FG-knotter.

Men; du vil ikke kunne reklamere, dersom en knott detter av, for eksempel.

Endret av marvol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...