Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Fantastisk godt innlegg, Shoo! Følte jeg plutselig hadde dobbelt så mye peiling på emnet nå. Flott at du tar med det med tollen, for det er den jeg er mest usikker på. Sjekka toll.no, og de hadde en "kalkulator" på hvor mye en vare ville koste, men jeg fikk bare inntrykk av at de la til MVA. på 25%, men hva vet jeg.. Uansett blir det å titte litt på Pro-direct-soccer og sporsdirect fremover for gode tilbud! Takk, Shoo! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra innlegg Shoo :)!

 

@Wazza95

 

Ja beklage at jeg ikke sa det var f30. Hadde selv kjøpt f30 om jeg skulle hatt Adizero siden jeg ikke synes så veldig mye om dem. Det er også HG knotter som hadde passet perfekt for min del. Nå har det seg sånn at jeg hakke peiling i det heletatt hva jeg skal kjøpe.. Siden det varier fra midtbane til ving jeg spiller hele tiden :\.. Synes Unisport sin f50 med hvit/lysegrønn var veldig fin.

 

Angående CTR360 håper jeg det snart kommer ut ny farge en hvit/gul selv om det er en fengende sko :blush:

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg Shoo :)!

 

@Wazza95

 

Ja beklage at jeg ikke sa det var f30. Hadde selv kjøpt f30 om jeg skulle hatt Adizero siden jeg ikke synes så veldig mye om dem. Det er også HG knotter som hadde passet perfekt for min del. Nå har det seg sånn at jeg hakke peiling i det heletatt hva jeg skal kjøpe.. Siden det varier fra midtbane til ving jeg spiller hele tiden :\.. Synes Unisport sin f50 med hvit/lysegrønn var veldig fin.

 

Angående CTR360 håper jeg det snart kommer ut ny farge en hvit/gul selv om det er en fengende sko :blush:

 

En svart og gullfarget modell kommer ut i midten/slutten av mai. Ser ut som en veldig flott fargekombinasjon! http://www.soccer.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&N=0&Product_Id=1335724&cm_mmc=soccergrid-_-24-_-BestSellers-_-1335724 Uansett er vel adizero en flott sko for både vinger og midtbanespillere? Mitt tips må være å dra på den lokale fotballbutikken, og rett og slett prøve en masse sko på, og derreter muligens bestille fra nettet.. For etter min mening er det viktigste at skoen er god på foten, og at den sitter ordentlig til DIN fot. Alle andres mening er deres meninger, og for deg er kanskje ikke den skoen de andre på laget bruker den beste til deg :)

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Jeg er ute etter noen nye fotballsko nå, har ikke sett så veldig mye rundt nå, bare tittet litt her. Men trenger litt hjelp til hvordan type knotter jeg burde gå for, og tips til sko til en fin pris (har ikke bestemt meg helt her, men under 1500 føler jeg i hvert fall, gode tilbudspriser er ikke feil heller :) ).

De kommer til å bli brukt på både gress og kunstgress, vi har hjemmebanen vår på en kunstgress bane inne, og vi trener der også noen ganger, mens andre ganger trener vi ute på naturgress. Borte kamper varierer, noen ganger natur, noen ganger kunstgress.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter noen nye fotballsko nå, har ikke sett så veldig mye rundt nå, bare tittet litt her. Men trenger litt hjelp til hvordan type knotter jeg burde gå for, og tips til sko til en fin pris (har ikke bestemt meg helt her, men under 1500 føler jeg i hvert fall, gode tilbudspriser er ikke feil heller :) ).

De kommer til å bli brukt på både gress og kunstgress, vi har hjemmebanen vår på en kunstgress bane inne, og vi trener der også noen ganger, mens andre ganger trener vi ute på naturgress. Borte kamper varierer, noen ganger natur, noen ganger kunstgress.

Viktig at du skriver hvor du spiller på banen, og litt om hva slags spiller du er (rask, godt skuddbein, god passningsfot) siden dagens sko blir såpass tilpasset til hver enkel spillestil.

Alternativene er vel sansynligvis Nike's CTR360 Maestri 2, Adidas' Predator X, Adipure og Adizero med tanke på prislappen. Alle Adidias skoene finnes med HG eller AG-knotter, som er beregnet på kunstgress. Nike-skoen finnes kun med FG-knotter til naturgress, men jeg har selv disse skoene, og bruker de kun på kunstgress uten at de slites noe serlig av det. Viktig at du er klar over at garantien går ut om du bruker FG-knotter på kunstgress!

Nike's Mercurial serie kunne også vært noe å se på, selv om prisen er litt over det du ønsker.

Det er vært å ta en titt her: http://www.unisport.dk/Kategorier/kategori/35/Fodboldstoevler.html

 

Veldig god side, og om du ikke bestiller derfra er det vært å se litt på ulike modeller der :D

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Glemte å nevne det ja. Føler jeg har en ganske god skuddfot mtp. at jeg spiller i 5. og 6. div, har god fart også, selv om kondisen ødelegger litt der utover i 2. omgang :p Pasning og mottaksfoten min kunne nok vært litt bedre.

Skal ta en titt på de skoene du nevner :) Den siden du linker til sender vel bare fra danmark? så da blir det fort litt dyrere enn prisen :p

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg Shoo :)!

 

@Wazza95

 

Ja beklage at jeg ikke sa det var f30. Hadde selv kjøpt f30 om jeg skulle hatt Adizero siden jeg ikke synes så veldig mye om dem. Det er også HG knotter som hadde passet perfekt for min del. Nå har det seg sånn at jeg hakke peiling i det heletatt hva jeg skal kjøpe.. Siden det varier fra midtbane til ving jeg spiller hele tiden :\.. Synes Unisport sin f50 med hvit/lysegrønn var veldig fin.

 

Angående CTR360 håper jeg det snart kommer ut ny farge en hvit/gul selv om det er en fengende sko :blush:

 

En svart og gullfarget modell kommer ut i midten/slutten av mai. Ser ut som en veldig flott fargekombinasjon! http://www.soccer.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&N=0&Product_Id=1335724&cm_mmc=soccergrid-_-24-_-BestSellers-_-1335724 Uansett er vel adizero en flott sko for både vinger og midtbanespillere? Mitt tips må være å dra på den lokale fotballbutikken, og rett og slett prøve en masse sko på, og derreter muligens bestille fra nettet.. For etter min mening er det viktigste at skoen er god på foten, og at den sitter ordentlig til DIN fot. Alle andres mening er deres meninger, og for deg er kanskje ikke den skoen de andre på laget bruker den beste til deg :)

 

Likte svartfargen, men gull er ikke min favoritt :blush:

 

Ja sant, har planer om og gjøre det så snart jeg får mulighet til og teste sko. Er litt lysten på Puma sin nye v 1.10 SL eller Power cat + Nike Tiempo Legend 2 (hvite+gul) men de har dem aldri i de lokale butikkene sånn at jeg får testa dem :ermm:

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal gå for desse skoene.

 

Predator X

 

 

Er det et bra kjøp? Spiller på ganske nytt kunstgress.

 

Har hatt Predator Powerswerve(?) før, og var relativt fornøyd med dei, men strikken som skal feste den leppa rauk, og gidd ikkje fikse noke meir på dei.

 

Fant også desse, men er FG, og ikkje AG knotter - Predator X svart

 

På forhand takk.

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal gå for desse skoene.

 

Predator X

 

 

Er det et bra kjøp? Spiller på ganske nytt kunstgress.

 

Har hatt Predator Powerswerve(?) før, og var relativt fornøyd med dei, men strikken som skal feste den leppa rauk, og gidd ikkje fikse noke meir på dei.

 

Fant også desse, men er FG, og ikkje AG knotter - Predator X svart

 

På forhand takk.

 

Utifra det kompisen min sa på fotball-laget, så er han ganske fornøyd med Predatorene sine, gode til pasninger/frispark. han har også FG knotter og det funker fint på kunstgress (Men nå er vell ikke vekta hans mere en 50-60) :!: så. Du kan jo gå for HG knotter også

 

 

"HG – HG-knotter kan brukes på både tørt naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress.

 

AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger. Ag sko er også forsterket i tupp, så den beskytter skinnet mot kunstgresset." -Oslosportslager

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Glemte å nevne det ja. Føler jeg har en ganske god skuddfot mtp. at jeg spiller i 5. og 6. div, har god fart også, selv om kondisen ødelegger litt der utover i 2. omgang :p Pasning og mottaksfoten min kunne nok vært litt bedre.

Skal ta en titt på de skoene du nevner :) Den siden du linker til sender vel bare fra danmark? så da blir det fort litt dyrere enn prisen :p

 

De sender fra danmark ja, men en kamerat bestillte akkurat derfra, og det kom bare på ca. 300 pluss prisen på skoene. Dermed kan man ofte gjøre kupp på unisport viss man finner et godt tilbud.

Står ved at de skoene jeg nevnte over kunne passa deg; Predator X, CTR360 Maestri 2 og Adizero. Eventuelt også Adipure 4, som er helt fantastiske sko til rundt 1000 kroner. Prøv ulike sko, og søk litt etter andres erfaringer på nett. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Edit: glemte siste spm. ditt.

Bestilte mine første superfly fra USA og tok utgangspunkt i mine Vapor 3. Var null forskjell der. Nike er flinke på dette med størrelser.

Ser at du har kjøpt sko fra USA, corey. Noen erfaringer om hvor det er billig og lurt å bestille fra?

 

Halla Wazza.

 

Beklager sent svar.

 

Jeg har noen triks i ermet som fungerer bra for meg. Når jeg kjøpte spesifikk disse Vapor, fikk jeg kontakt med en fyr på Ebay fra Chicago som drev en sportsbutikk. Jeg sa at jeg kjøper skoene, så lenge du sender skoene som "garanti-sak".

Fikk en hyggelig telefonsamtale fra tollkontoret på gardermoen en like etterpå "om dette var en garantisak" hvor jeg selvfølgelig svarte ja og VIPS, så hadde jeg et par superbillige Superfly (tror det ble ca 1500 kr totalt).

 

Et annet triks (hvis du reiser en del) er å kjøpe ting fra et land du nettopp har vært i å få dem til å merke det som "glemt".

Fikk senest på tirsdag en goodybag fra brasil med noen lekre fotballdrakter, noen dvder o.l. tollfritt.

 

Ellers har jeg ikke noen lure steder å bestille diverse ting fra, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, det er jo genialt, men kanskje litt på kanten av hva som er lovlig..? uansett er det vel verd å prøve seg litt, man har jo ingenting å tape på det :)

 

Tja, hva er lovlig og ulovlig?

Skal man være helt firkantet på det så står det jo i tollregelverket at sko skal være tollfritt. Det står ikke definert hvilken type sko det skal være. En fotballsko er jo en sko! Allikevel så tar tollere betalt for dette.

Lenke til kommentar

Det er en interessant vinkling, for sko skal jo faktisk være tollfritt, og dermed er det jo tollerene som i følge deres regler gjør noe de ikke skal.. Tenker jeg sender en mail til toll.no for å høre hva de mener og for å fortelle dem at fotball sko er sko, og burde dermed ikke ha tollavgift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke meningen å avbryte deres fantastiske tanker om hvordan man skaffer billige sko ( :D ), men er det flere enn meg som plages av gnagsår ved bruk av Vapor?

 

Noen som har noen triks for å unngå dette? (med unntak av gnagsårplaster, så klart) :)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å avbryte deres fantastiske tanker om hvordan man skaffer billige sko ( :D ), men er det flere enn meg som plages av gnagsår ved bruk av Vapor?

 

Noen som har noen triks for å unngå dette? (med unntak av gnagsårplaster, så klart) :)

 

Tja, det finnes mange triks.

 

Det som fungerte best for meg er faktisk bomullsputer (slike som jenter bruker til å fjerne sminke).

Teip et par slike til hælen så er problemet løst.

 

Et annet triks er å varme hælen med glovarmt (nesten 100 grader) vann, og deretter spille med dem.

Jeg gikk så lei med et par Vapor at jeg brukte glovarmt vann, hammer og spiker for å løse opp hælen. Funka faktisk :p

Lenke til kommentar

Kødder du? Jeg spiller ofte kant med CTR, og sentral med Adizero, og omvendt... Ta de skoene du føler du er mest komfortbael med på beina, for til syvende og sist er det fotballferdighetene det skal stå på, og ikke et par med sko, selvom de kan utgjøre en liten forskjell av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...