Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Aha takk for svar Corey :) ska prøve noen av de tingene du sa :)

Går det ann og kjøpe noe på sportsbutikk som er for og beskytte hælene? ala det du skrev. Er ganske sikker på at det blir CTR360, venter bare på at den Hvite/gule skoen kommer markedet :D

Endret av lfceven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet her i det siste ja :p

 

Ser at de har fått inn de nye Vaporene, Må si jeg likte den marine/orange fargen godt :) Blir fortsatt CTR 360 dog vist far finner noen fine noen i USA når han reiser over :) Forresten.. jeg kan ikke finne ut hvor på Vapor skoene mine, størrelsen står... :!:

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Lite aktivitet her i det siste ja :p

 

Ser at de har fått inn de nye Vaporene, Må si jeg likte den marine/orange fargen godt :) Blir fortsatt CTR 360 dog vist far finner noen fine noen i USA når han reiser over :) Forresten.. jeg kan ikke finne ut hvor på Vapor skoene mine, størrelsen står... :!:

 

Klarer du ikke finne ut hvor str står? Den står på innsiden av risten der, husker ikke hva det kalles nå i farta ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i Nike Air Zoom Brasilia?

 

Beste alternativ vil være footlocker.com (har hørt folk som har bestilt derfra å fått det de har bestilt), men hvorvidt de har skoene inne, vet jeg ikke, dessverre. Utenom det, så er det eBay. Dette er jo sko som kom ikke lenge før Air Legend 1, så det vil ikke forundre meg om du vil slite med å fnne disse.

 

Hvilken størrelse er du på jakt etter? Jeg har 1 par av de, hvit/svart i SG...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i Nike Air Zoom Brasilia?

 

Beste alternativ vil være footlocker.com (har hørt folk som har bestilt derfra å fått det de har bestilt), men hvorvidt de har skoene inne, vet jeg ikke, dessverre. Utenom det, så er det eBay. Dette er jo sko som kom ikke lenge før Air Legend 1, så det vil ikke forundre meg om du vil slite med å fnne disse.

 

Hvilken størrelse er du på jakt etter? Jeg har 1 par av de, hvit/svart i SG...

 

Takk for svar!

 

Bruker 44, men skal nok ha nye sko. Er de sluttet å produsere disse? Vet du tilfeldigvis hvilken modell som har tatt over?

 

Edit: De skal brukes til grus/kunstgress. Har Mundial til gress.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Mye spennende på vei nå, ja. Nye Vapor, Tiempo, T90 og Control... Er det en utgivelse jeg fryder meg over å teste ut, så er det nye Tiempo! Ser ut som en herlig miks av klassiske Air Legend og Super Ligera! Bare tanken setter meg i drømmeland, heh! Rent aestetisk sett, så syns jeg de nye Vapor og Tiempo er de aller peneste skoene Nike har gitt ut over de seneste årene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Trenger litt eksperthjelp her. Har spilt i Nike-sko de siste 5-6 årene, men i år må det bli Puma. Så er det noen som har gode Puma-sko å anbefale? Blir å spille kamper på kunstgress, så er det best å bruke små knotter?

 

Har i all tid brukt store knotter, men småe knotter er vel best på kunstgress?

Lenke til kommentar

Åh, jeg har så lyst på nike CTR 360 Maestri II..Men saken er at de ikke selges med Hg knotter, og jeg spiller for det meste på kunstgress. Er det lurt av meg å gamble og bruke de på kunstgress allikevel?

 

Hvis jeg ikke skal kjøpe de vil jeg kjøpe nike tiempo legend III (hvis de finnes med Hg-kontter?) Noen som har erfaringer med disse eller nike tiempo legend III elite for den saks skyld? Hvordan er de for eksempel sammenlignet med nike CTR 360 Maestri II?

Endret av Kikkirikki
Lenke til kommentar

Heisann! Trenger litt eksperthjelp her. Har spilt i Nike-sko de siste 5-6 årene, men i år må det bli Puma. Så er det noen som har gode Puma-sko å anbefale? Blir å spille kamper på kunstgress, så er det best å bruke små knotter?

 

Har i all tid brukt store knotter, men småe knotter er vel best på kunstgress?

 

Har du vudert Adidas da? De har flere gode kandidater for deg, vil jeg tro.

 

Hvilken type spiller er du? Hvis du absolutt VIL ha Puma, så kan jeg anbefale disse:

- Er du en Speed-type, kan du gå for disse

- Er du en kontroll/pasnings-type, kan du gå for disse eller disse

 

Ganske rett-frem valg, men mye bra er blitt nevnt om de skoene. Kun de 2 sistnevnte får du med HG-knotter, noe som er til å anbefales, avhengig av kunstgressbanen du skal spille på. Du vil nødig gjøre den tabben en del av Stabæk-spillerne gjorde i 2010-sesongen...

 

Det ANBEFALES å bruke HG-knotter, men er du ikke en som sliter med skader og om du spiller på nyere kunstgressbaner, så kan du bruke FG-knotter. TF-knotter anbefales igrunnen til triksing, street, grus og eldre kunstgressbaner. SG-knotter fraråder jeg å bruke på kunstgress. Da utsetter føttene dine for (alovrlige) fotskader.

 

Åh, jeg har så lyst på nike CTR 360 Maestri II..Men saken er at de ikke selges med Hg knotter, og jeg spiller for det meste på kunstgress. Er det lurt av meg å gamble og bruke de på kunstgress allikevel?

 

Hvis jeg ikke skal kjøpe de vil jeg kjøpe nike tiempo legend III (hvis de finnes med Hg-kontter?) Noen som har erfaringer med disse eller nike tiempo legend III elite for den saks skyld? Hvordan er de for eksempel sammenlignet med nike CTR 360 Maestri II?

 

Vel, jeg har spilt x-antall med kamper og treninger med FG-knotter uten at det har bydd på nevneverdige problemer med sko som f.eks Air Legend og CTR360. Hvis du leste det jeg skrev ovenfor, så avhenger det også av kunstgressbanen du spiller på. Er det av de nyere modellene, så kan du bruke FG-knotter. Jeg spilte forøvrig med FG-knotter på en gammel og utslitt kunstgressbane, noe som selvfølgelig ikke var optimalt, men det fungerte. Sliter du med noen fotskader? Da fraråder jeg deg til å bruke FG, egentlig. Men, passer CTR360-skoene deg og du "driter" i garantien samt er fornøyd med de, så kan du nok fint bruke de på kunstgress.

 

Det produseres vel ikke flere Air Legends med AG-knotter, vil jeg tro. Jeg har brukt Air Legend siden de kom, i FG-knotter vel og merke, uten at det har skapt meg noen som helst problemer. Ubercomfy sko samt "billige i drift". De og Super Ligera I og II er nok de beste skoene jeg har spilt med på kunstgress, både på eldre og nyere kunstgressbaner.

 

Dere får si ifra hvis det er noe mer dere lurer på, så skal vi forsøke å hjelpe dere videre. Lykke til. :)

Endret av Shoo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann! Trenger litt eksperthjelp her. Har spilt i Nike-sko de siste 5-6 årene, men i år må det bli Puma. Så er det noen som har gode Puma-sko å anbefale? Blir å spille kamper på kunstgress, så er det best å bruke små knotter?

 

Har i all tid brukt store knotter, men småe knotter er vel best på kunstgress?

 

Har du vudert Adidas da? De har flere gode kandidater for deg, vil jeg tro.

 

Hvilken type spiller er du? Hvis du absolutt VIL ha Puma, så kan jeg anbefale disse:

- Er du en Speed-type, kan du gå for disse

- Er du en kontroll/pasnings-type, kan du gå for disse eller disse

 

Ganske rett-frem valg, men mye bra er blitt nevnt om de skoene. Kun de 2 sistnevnte får du med HG-knotter, noe som er til å anbefales, avhengig av kunstgressbanen du skal spille på. Du vil nødig gjøre den tabben en del av Stabæk-spillerne gjorde i 2010-sesongen...

 

Det ANBEFALES å bruke HG-knotter, men er du ikke en som sliter med skader og om du spiller på nyere kunstgressbaner, så kan du bruke FG-knotter. TF-knotter anbefales igrunnen til triksing, street, grus og eldre kunstgressbaner. SG-knotter fraråder jeg å bruke på kunstgress. Da utsetter føttene dine for (alovrlige) fotskader.

 

Tusen takk for et kjempebra svar. :) Har som sagt spilt i Nike i alle år, men sponsoren vår er Puma og de skal visst være skikkelig strenge på å følge med at vi spiller i deres sko i år, derfor må jeg ha nye sko. Tror jeg trenger et par sko som er greie å slå pasninger med. Likte veldig godt de hvite Pumaskoene du linket til:

14569.jpg

 

Kommer til å passe fint med de hvite draktene våre. :) Jeg sliter ikke med skader, men tror jeg går for HG-knotter allikevel.

Lenke til kommentar

Sånn å forstå, ja. Men da er saken en annen, selvfølgelig. Hehe.

 

Hvis du ikke føler deg helt sikker å gå for Puma XL i FG, så kan du nok gå for disse: http://www.prodirectsoccer.com/Products/Puma-Football-Boots-Puma-King-XL-Heritage-Hard-Ground-Soccer-Cleats-White-Black-Red-5200.aspx - Ikke FULLT så hvit, men de er i HG iallefall. :)

 

Er det nyere type kunstgressbane du spiller på, eller? Hvis ja, så kan du nok gå for de jeg linket til i forrige innlegg. Hvis nei, så er de skoene jeg linket til nå et like godt valg for deg som er opptatt av pasninger og sånt.

 

Synes forøvrig at komforten på PXL var flotte greier, så ja, bør absolutt prøves ut.

 

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...