Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei:)

Trenger hjelp til VALG av fotballsko :)

Har ikke spilt fotball på 2 år siden jeg har hatt pause, begynner nå for fullt igjen.

1. Hva slags føtter har du? - Har sånn "normale" føtter uten nevneverdige plager. Bruker størrelse US: 9 1/2 (=43 eller 43,5?) pr. i dag.

2. Hva slags underlag skal skoene brukes på? - Spiller for det meste på vanlig utendørs gress. Blir mye kunstgress og litt vanlig gress

3. Hva slags spillertype er du? - Spiller spiss/midtbane, angripende, rask spiller som trenger gode skudd.

4. Hva slags sko har du vært komfortabel med før? - Nå har jeg noen slitne Adidas Traxion FG (gull), aner ikke hva jeg er komfortabel med, disse er ok. Kan ikke huske hvilke sko jeg har hatt som var best.

5. Hva slags sko er det du IKKE vil ha? -

6. Ønsket (cirka) pris? - under 2000kr

7. Noe mer du vil opplyse? - Syns Nike Vapor ser stilige ut, men vil ha de skoene som dere bør være best for meg som spiss. Tenker å handle på nettet, ifra unisport.dk tror jeg.

Takk for svar :D

kan jo prøve umbro specciali,god på foten og lav vekt:http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/20..._FG_TILBUD.html

eller f50.8:knotter for alle underlag,lav vekt.http://www.torshovklubb.no/Design05/detail...80&dept=203

eller:f50tunit i:har ikkje erfaringhttp://www.torshovklubb.no/Design05/detail...29&dept=203

Lenke til kommentar

Hei, prøver igjen. Har tenkt å kjøpe Nike Tiempo Legend 3, med ag knotter.

Derfor lurer jeg på om noen vet om den finnes eller eventuelt kommer ut i flere farger enn svart med grønne knotter.

Er litt kjipt å kjøpe de svarte nå visst de kommer ut kulere farger senere.

Håper det er noen som har peiling på dette. Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar

Prøver igjen;

Jeg har brukt Laser II i nærmere 2 år (begge par jeg har er i kunstig skinn), og sliter mye med blemmer på beina. Har lest litt "rykter" her og der om at kenguruskinn kan være veien å gå hvis man sliter med blemmer som kanskje følger av bruk av kunstig skinn? Noen som kan assistere meg litt i dette problemet ?

P.S: Noen som kan anbefale en billig utenlandsk nettside for kjøp av Laser II ?

Lenke til kommentar

Litt mer info? Om foten din, kriterier, prisklasse etc?

Men ut fra det du allerede har sagt er du omtrent lik spillertype som meg, og sko jeg er veldig glad i er lettvektssko, som Vapor, v1.08 (Kommer ny versjon 1/11) og Lotto Zhero Gravity. Siden du spiller på gress er ikke knottene på noen av dem noe problem, og du kan gå for toppmodeller av alle sammen.

Lenke til kommentar

Alle skoene jeg har sagt koster ca 2000 +/-, i klassen rundt 1000,- ville jeg ha valgt adiPure eller Legend, av de to har jeg mest erfaring med adiPure, så jeg ville ha valgt den. Det er ikke primært en lettvektssko, men den veier ikke så mye, og det er bedre å kjøpe den enn en takedown-modell av de jeg har nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Prisklasse rundt 1000kr. Foten min er normal i form og trenger en sko med litt demping. Gjerne en lett en ja.

Det skal være mulig å få tak flere toppmodeller til den prisen, hvilken sko str bruker du?

er bedre å kjøpe den enn en takedown-modell av de jeg har nevnt tidligere.

Enig, takedown er nok ikke et bra valg.. har vel egentlig aldri hatt det selv så er ikke 100% sikker...

Lenke til kommentar
Jeg bruker 43. Link til en god sko?

Puma King XL, veldig bra sko!

Adidas F50.8 Tunit

Adidas F50.8 Tunit 2 pack, røverkjøp?

Lotto Vega, tok de med for moroskyld, koster bare 200kr..

Disse hadde jeg seriøst vurdert: Nok en gang Puma King XL, tror ikke de har i 43, vet ikke om 44 blir for stort? Fantastisk fotballsko i drit fet farge :thumbup:

Nike Tiempo R10, grei fotballsko..

Puma v1.06

Puma King Exec

Nike Tiempo Air Legend II

Adidas adiPURE II

Dette er noen av de jeg fant :) Noen vil kanskje si at noen av disse skoene ikke vil passe for en rask ving... men det viktigste er hvordan skoen sitter på din fot :thumbup:

Endret av DMATHISEN
Lenke til kommentar

Bruker selv disse:

Koster 2000 kr

500_316242-007.jpg

Toppmodell med overdel i kenguruskinn. Ny teknologi på vristen som gir bedre kontroll og følsomhet med ballen ved pasninger, føring og skudd. E-Vent membran sørger for å holde føttene mest mulig tørre ved å slippe fuktighet ut og med god ventilasjon. Air Zoom innlegg i sålen.

Er det mulig å bruke disse på evt. langt kunstgress?

Endret av Downie
Lenke til kommentar
Bruker selv disse:

Koster 2000 kr

500_316242-007.jpg

Toppmodell med overdel i kenguruskinn. Ny teknologi på vristen som gir bedre kontroll og følsomhet med ballen ved pasninger, føring og skudd. E-Vent membran sørger for å holde føttene mest mulig tørre ved å slippe fuktighet ut og med god ventilasjon. Air Zoom innlegg i sålen.

Er det mulig å bruke disse på evt. langt kunstgress?

Hvis du har de på bildet så er ikke de laget i K-skinn..

Noen som har tips til hvordan jeg kan få byttet sko, selv om dem ikke er ødelagte og jeg har brukt dem? Er vel en og en halv måned siden jeg kjøpte dem...

Det går nok ikke.. sender deg en PM med et tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...