Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det tid for nye fotballsko. Siden de jeg har begynner å bli for små.

Jeg har nesten alltid brukt Adidas Predator sko. Men har nå tenkt å bytte til et annet merke. Har sett litt på Nike Total 90 Laser II som jeg liker veldig godt.

Jeg er en midtbane spiller. Med hurtighet, en ok skudd fot og en bra passning/innleggs fot. Slår helst baller med masse skru. Så er Nike Total 90 de rette skoene for meg?

Laser II kan nok være et bra valg for deg, du kan også se på Puma King XL og Adidas F50 i Tunit..

Ser etter no fotballsko, står mellom Adidas AdiPURE II og Adidas Copa Mundial.

De er ganske greie i prisen, rundt 1000kr for paret.

Har ganske 'lang' og tynn fot, og er angrepsspiller. Glad i å løpe så gode sko ville vært bra.

Ser etter sko som da er rundt 1000kr, men kan noen fortelle meg om jeg bør gå for Adipure II eller copa mundial?

Evt. erfaringer fra adipure II.

Ordet lettvekt er vel viktigst her syns jeg

adiPURE II...

Nå er det vel ikke Torshov sin skyld at SF ble forsinket? men samma det..

Vapor II kan du få tak i på Ebay..

Jeg legger skylden på Torshov når di lover meg at jeg skal få skoen i slutten av Juli.

Søkte på Ebay,men fant ingenting :hmm: Må titte litt til :yes:

Hehe, ok.. jeg fant ganske mange på Ebay istad..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er det beste å handle Nike total 90 sko ifra? med tanke på rimeligst pris, og levering?

http://www.oslosportslager.no/produkt/nike...lsko-20365.aspx

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=82191

http://www.fotballsko.no/detail.asp?id=2193&dept=203

http://www.torshovklubb.no/design05/detail...91&dept=203

Koster rundt 1200kr på disse linkene..

Har bare erfaring fra OSL og XXL, begge er bra på service og leveringstid, spesielt OSL..

Lenke til kommentar
Hei, jeg er spiss, flyter mest på at jeg er en god del raskere enn snittet, jeg har ganske breie bein, og er "høy" i rista, hvilke sko passer meg best?

Jeg kjenner meg igjen i din karakteristikk av "benstruktur" og vil derfor anbefale deg Nike Mercurial Vapor V eller IV.Dette er 2 sko som jeg har hatt ekstra god nytte av pga jeg er "raskere enn snittet" som du så fint kaller det :cool:

Lenke til kommentar
Han sier han har breie bein og høy vrist. Det er jo ikke akkurat noe som kjennertegner Vapor?

Jeg har selv breie bein og høy vrist (spesielt på høyre foten etter et metatarsal brudd),og jeg bruker ikke annet enn Vapor.Brukte Predator før,men følte jeg ikke fikk høy nok max,fart med disse.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe meg disse nye Air Legend III skoene..

Har fra før av Air Legend II FG (hvite/røde), er midtstopper og spiller stortsett på kunstgress.

Det jeg lurer på, er om det er smartest å kjøpe disse AG skoene istedet for FG siden jeg spiller på kunstgress? Eller har det ikke så stor betydning, bortsett fra knottsystemet?

OG, jeg lurer på når det kommer flere utgaver av ALIII (det har vel ikke kommet flere enn disse som er svarte, og de som er hvite/røde?)

FG knotter:

500_366201-017-Nike-legend3.jpg

AG knotter:

500_366203-017-nike-tiempo-legend3-ag.jpg

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Ja, det jeg tenkte også, men da må de jo være helt fantastiske, for jeg elsker FG skoene (selv på kunstgress også!) :D Men er AG knottene veldig uvante å løpe med i forhold til FG?

Men så er også problemet at jeg liker hvite bedre enn svart, derfor er jeg interessert i å finne ut når det komme andre versjoner? :)

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar
Åja, da skjønner jeg hva du mente. Men gjelder det på all slags kunstgress? Det jeg spiller på er helt nytt, så det er relativt langt i forhold til mange andre typer.

Gjelder på alle typer kunstgress.. ellers så er jeg enig i det Daggis0 har skrevet ;)

Lenke til kommentar

Hvor har du forhåndsbestilt fra? Det er svært få som har fått SF så langt. PDS har vel ikke fått de inn heller. Hvilken farge forresten? OSL får inn Platin/White/Red snart, men Black/Voltage Yellow kommer vel ikke før i begynnelsen av September.

Er det noen som har release dates for når Superfly/Vapor V kommer i diverse farger? Jeg vurderer SF etter jul ettersom jeg kjøpte Platin/White/Red Vapor V fra OSL på Lørdag og må avvente før jeg kjøper noe mer nå. Når kommer forresten CTR360 Maestri ut, og hva kommer prisen til å ligge på? Det er en "Power" sko, ikke sant?

Noen som har prøvd Tiempo Classic Lite? Jeg regner med at jeg kommer til å gå for et kjøp av enten de, AL3 eller Adipure på nyåret og vil gjerne ha tips. Personlig synes jeg de ser mye bedre ut siden man slipper den tungen som på AL3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...