Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fotballskoene jeg har er :

Nike Vapor IV FG Oransj

Nike Vapor III FG Hvit/gull

Adidas Predator PowerSwerve FG Hvite

Adidas Abseloute FG Svart/Rød

Umbro Owen 10 SG Svart/Hvit

Le coq Sportif Trimotion SG Svart/rød

Puma V1.08 FG Rosa :D Med navn brodert, men har ikke fått dem enda..

Favoritten min blandt de skoene jeg har er Nike Vapor III, de sitter fantastisk på foten, selv om jeg kun har en av de igjen nå, den andre knakk.. Så nå venter jeg bare på Puma skoene :D

Lenke til kommentar

Hva er blades på fotballsko? Er det grussko eller gressko med ikke runde knotter?

Hvilke sko er best på kunstgress?

Copa Mundial med knotter eller Copa Mundial grussko?

Hva er en kunstgressko?

" På en moderne tredjegenerasjons kunstgressbane er det feil å bruke kunstgressko eller sko med blades, sier Kennedy Berg, direktør i ISA Sport Nordic.

Feil skovalg gjør at spilleren løper oppå kunstgressfibrene, og blir fortere sliten.

Kennedy Berg er spesielt kritisk til at spillere slippes utpå med avlange knotter – såkalte blades.

– Forskjellen i vridemotstanden dobles med blades-sko. De lange knottene går ikke ned i fibrene, slik at man blir mye mer skadeutsatt. Banen vil virke hard hvis du bruker blades, sier Kennedy Berg, en av Norges fremste kunstgresseksperter.

Kunstgressko er rett og slett bortkastet på kunstgress, sier Kennedy Berg. Når eksperten sertifiserer kunstgressbaner sverger han til Adidas Copa Mundial som testsko.

– Vi bruker alltid runde knotter av den gammeldagse typen når vi sertifiserer.

"

Endret av 1337Technology
Lenke til kommentar
Copa mundial har ikke Blades.

Det beste å bruke på 3. generasjons kunstgress er vel kanskje sko med AG/HG som er lagd til kunstgress.

Her er eksempel på Blades og ikke-blades:

Blades: psrome_12.jpg

Ikke-blades: copa_mundial.jpg

Ok takk for svar. Jeg tenkte på kjøpe ett par for kunsgress og ett for gress.

Kunstgress: Er det best å kjøpe Copa Mundial med knotter som på bildet? Grussko er vel ikke like bra?

Gress: Tenkte å kjøpe Yellow Nike Total 90 Laser II som Rooney og Iniesta bruker.

Lenke til kommentar
De du har valgt for kunstgress, ville jeg ikke brukt i og med at de har kunstgress knotter. Velg noen sko med AG/HG knotter ;)

Hva mener du i de to første setningene, du motsier jo deg selv?

Er ikke AG/HG knotter blades da? og det var jo ikke så bra på kunstgress?

"

Fotballknotter. Velg rett!Hva skiller egentlig en HG-sko fra en FG-sko? Og hvilken fotballsko bør du velge dersom du spiller på hardt kunstgress? Når man kjøper fotballsko er det ikke alltid like lett å vite hvilken type knotter man bør velge. Vi har derfor laget en en enkel guide som skal gjøre valget litt lettere for deg.

Bruksområdene til ulike typer knotter:

SG – Dette er knotter som kun kan brukes på våte gressbaner.

FG – Vi anbefaler denne typen knotter til bruk på naturgress og myke kunstgressbaner.

HG – Også HG-knottene kan brukes på både naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress.

AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger.

MG – Denne typen knotter kan benyttes på harde gress- og på kunstgressbaner.

TF – Dette er knotter som egner seg for harde kunstgress- og grusbaner.

IN/IC – Dette er sko uten knotter, beregnet på innefotball. Skoene har naturligvis såler som ikke sverter.

"

http://www.oslosportslager.no/nyhet/fotbal...elg-rett-9.aspx

Endret av 1337Technology
Lenke til kommentar
Copa mundial har ikke Blades.

Det beste å bruke på 3. generasjons kunstgress er vel kanskje sko med AG/HG som er lagd til kunstgress.

Her er eksempel på Blades og ikke-blades:

Blades: psrome_12.jpg

Ikke-blades: copa_mundial.jpg

Ok takk for svar. Jeg tenkte på kjøpe ett par for kunsgress og ett for gress.

Kunstgress: Er det best å kjøpe Copa Mundial med knotter som på bildet? Grussko er vel ikke like bra?

Gress: Tenkte å kjøpe Yellow Nike Total 90 Laser II som Rooney og Iniesta bruker.

Jeg er fornøyd med Puma King XL HG(anmeldelse i signaturen min).

Lenke til kommentar
De du har valgt for kunstgress, ville jeg ikke brukt i og med at de har kunstgress knotter. Velg noen sko med AG/HG knotter ;)

Hva mener du i de to første setningene, du motsier jo deg selv?

Er ikke AG/HG knotter blades da? og det var jo ikke så bra på kunstgress?

"

Fotballknotter. Velg rett!Hva skiller egentlig en HG-sko fra en FG-sko? Og hvilken fotballsko bør du velge dersom du spiller på hardt kunstgress? Når man kjøper fotballsko er det ikke alltid like lett å vite hvilken type knotter man bør velge. Vi har derfor laget en en enkel guide som skal gjøre valget litt lettere for deg.

Bruksområdene til ulike typer knotter:

SG – Dette er knotter som kun kan brukes på våte gressbaner.

FG – Vi anbefaler denne typen knotter til bruk på naturgress og myke kunstgressbaner.

HG – Også HG-knottene kan brukes på både naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress.

AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger.

MG – Denne typen knotter kan benyttes på harde gress- og på kunstgressbaner.

TF – Dette er knotter som egner seg for harde kunstgress- og grusbaner.

IN/IC – Dette er sko uten knotter, beregnet på innefotball. Skoene har naturligvis såler som ikke sverter.

"

http://www.oslosportslager.no/nyhet/fotbal...elg-rett-9.aspx

HG/AG er ikke nødvendigvis blades. som f.eks DMATHISEN refererer til; Puma king.

Ja, knottene på Copa mundial er riktig form for kunstgress, men skoen er ikke lagd til kunstgress og blir fort slitt.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe nye fotballsko med Skruknotter. Pris helst under 2.000 ,-

Bor i Ringebu,Oppland.

Noen som vet om noe varehus i nærheten som selger bra Fotballsko med Skruknotter?

Noen som har noen forslag til sko eller butikker?

Takk.

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg ville jeg nok ventet på Adidas f50.i Tunit:

http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...ling-21220.aspx

eller du kan gå for modellen f50.9 som allerede er ute:

http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...lsko-20080.aspx

i Tunit er på lager (svart sprintskin og skinn).

Takk for svar

Har Vurderte akkurat F50.. Skulle helst hatt skoene før Dana-cup. Rundt 20.juli

Så da blir dt nok antageligvis F50.9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...