knopflerbruce Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Åssen er forresten Powerswerve ift Pulse og/eller Absolute? Lenke til kommentar
Matshino Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fotballskoene jeg har er : Nike Vapor IV FG Oransj Nike Vapor III FG Hvit/gull Adidas Predator PowerSwerve FG Hvite Adidas Abseloute FG Svart/Rød Umbro Owen 10 SG Svart/Hvit Le coq Sportif Trimotion SG Svart/rød Puma V1.08 FG Rosa Med navn brodert, men har ikke fått dem enda.. Favoritten min blandt de skoene jeg har er Nike Vapor III, de sitter fantastisk på foten, selv om jeg kun har en av de igjen nå, den andre knakk.. Så nå venter jeg bare på Puma skoene Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvilke sko er det BH har på seg? Ser ut som den nye modellen av Adidas adiPure II, samma som Kaka bruker i Confederations Cup nå. Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Hva er blades på fotballsko? Er det grussko eller gressko med ikke runde knotter? Hvilke sko er best på kunstgress? Copa Mundial med knotter eller Copa Mundial grussko? Hva er en kunstgressko? " På en moderne tredjegenerasjons kunstgressbane er det feil å bruke kunstgressko eller sko med blades, sier Kennedy Berg, direktør i ISA Sport Nordic. Feil skovalg gjør at spilleren løper oppå kunstgressfibrene, og blir fortere sliten. Kennedy Berg er spesielt kritisk til at spillere slippes utpå med avlange knotter – såkalte blades. – Forskjellen i vridemotstanden dobles med blades-sko. De lange knottene går ikke ned i fibrene, slik at man blir mye mer skadeutsatt. Banen vil virke hard hvis du bruker blades, sier Kennedy Berg, en av Norges fremste kunstgresseksperter. Kunstgressko er rett og slett bortkastet på kunstgress, sier Kennedy Berg. Når eksperten sertifiserer kunstgressbaner sverger han til Adidas Copa Mundial som testsko. – Vi bruker alltid runde knotter av den gammeldagse typen når vi sertifiserer. " Endret 18. juni 2009 av 1337Technology Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Copa mundial har ikke Blades. Det beste å bruke på 3. generasjons kunstgress er vel kanskje sko med AG/HG som er lagd til kunstgress. Her er eksempel på Blades og ikke-blades: Blades: Ikke-blades: Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Copa mundial har ikke Blades.Det beste å bruke på 3. generasjons kunstgress er vel kanskje sko med AG/HG som er lagd til kunstgress. Her er eksempel på Blades og ikke-blades: Blades: Ikke-blades: Ok takk for svar. Jeg tenkte på kjøpe ett par for kunsgress og ett for gress. Kunstgress: Er det best å kjøpe Copa Mundial med knotter som på bildet? Grussko er vel ikke like bra? Gress: Tenkte å kjøpe Yellow Nike Total 90 Laser II som Rooney og Iniesta bruker. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 De du har valgt for naturgress er sikkert veldig gode for spill på naturgress. De du har valgt for kunstgress, ville jeg ikke brukt i og med at de har kunstgress knotter. Velg noen sko med AG/HG knotter Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) De du har valgt for kunstgress, ville jeg ikke brukt i og med at de har kunstgress knotter. Velg noen sko med AG/HG knotter Hva mener du i de to første setningene, du motsier jo deg selv? Er ikke AG/HG knotter blades da? og det var jo ikke så bra på kunstgress? " Fotballknotter. Velg rett!Hva skiller egentlig en HG-sko fra en FG-sko? Og hvilken fotballsko bør du velge dersom du spiller på hardt kunstgress? Når man kjøper fotballsko er det ikke alltid like lett å vite hvilken type knotter man bør velge. Vi har derfor laget en en enkel guide som skal gjøre valget litt lettere for deg. Bruksområdene til ulike typer knotter: SG – Dette er knotter som kun kan brukes på våte gressbaner. FG – Vi anbefaler denne typen knotter til bruk på naturgress og myke kunstgressbaner. HG – Også HG-knottene kan brukes på både naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress. AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger. MG – Denne typen knotter kan benyttes på harde gress- og på kunstgressbaner. TF – Dette er knotter som egner seg for harde kunstgress- og grusbaner. IN/IC – Dette er sko uten knotter, beregnet på innefotball. Skoene har naturligvis såler som ikke sverter. " http://www.oslosportslager.no/nyhet/fotbal...elg-rett-9.aspx Endret 18. juni 2009 av 1337Technology Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Copa mundial har ikke Blades.Det beste å bruke på 3. generasjons kunstgress er vel kanskje sko med AG/HG som er lagd til kunstgress. Her er eksempel på Blades og ikke-blades: Blades: Ikke-blades: Ok takk for svar. Jeg tenkte på kjøpe ett par for kunsgress og ett for gress. Kunstgress: Er det best å kjøpe Copa Mundial med knotter som på bildet? Grussko er vel ikke like bra? Gress: Tenkte å kjøpe Yellow Nike Total 90 Laser II som Rooney og Iniesta bruker. Jeg er fornøyd med Puma King XL HG(anmeldelse i signaturen min). Lenke til kommentar
Manken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 De du har valgt for kunstgress, ville jeg ikke brukt i og med at de har kunstgress knotter. Velg noen sko med AG/HG knotter Hva mener du i de to første setningene, du motsier jo deg selv? Er ikke AG/HG knotter blades da? og det var jo ikke så bra på kunstgress? " Fotballknotter. Velg rett!Hva skiller egentlig en HG-sko fra en FG-sko? Og hvilken fotballsko bør du velge dersom du spiller på hardt kunstgress? Når man kjøper fotballsko er det ikke alltid like lett å vite hvilken type knotter man bør velge. Vi har derfor laget en en enkel guide som skal gjøre valget litt lettere for deg. Bruksområdene til ulike typer knotter: SG – Dette er knotter som kun kan brukes på våte gressbaner. FG – Vi anbefaler denne typen knotter til bruk på naturgress og myke kunstgressbaner. HG – Også HG-knottene kan brukes på både naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress. AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger. MG – Denne typen knotter kan benyttes på harde gress- og på kunstgressbaner. TF – Dette er knotter som egner seg for harde kunstgress- og grusbaner. IN/IC – Dette er sko uten knotter, beregnet på innefotball. Skoene har naturligvis såler som ikke sverter. " http://www.oslosportslager.no/nyhet/fotbal...elg-rett-9.aspx HG/AG er ikke nødvendigvis blades. som f.eks DMATHISEN refererer til; Puma king. Ja, knottene på Copa mundial er riktig form for kunstgress, men skoen er ikke lagd til kunstgress og blir fort slitt. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hva er poenget med at det er et stort hulrom bak i hælen på nesten alle modellene av Tunit? Altså at skoen er forma sånn at ingen vil komme helt bak i skoen uten at hælen er noe utstikkende. Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det lurt å kjøpe Copa Mundial litt for små? Er det ikke slik at de utvider seg når man tar de i varmt vann og går rundt med de på i et par timer? Da vil de passe perfekt? Er ikke det regelen? Kjøpe en halv størrelse for små? Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ja, jeg kjøper alle skinnsko i ett halv nummer for små. Utvider seg som sagt. Men må kun gjøres med skinnsko Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ja, jeg kjøper alle skinnsko i ett halv nummer for små. Utvider seg som sagt. Men må kun gjøres med skinnsko Yep. Copa Mundial er vel skinn? Hva med Yellow Nike Total 90 Laser II som Rooeny og Iniesta bruker? Skinn? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 ja, copa mundial er skin. T90 Laser II kan du både få i skinn og microfiber. Lenke til kommentar
ArntK Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Vurderer å kjøpe nye fotballsko med Skruknotter. Pris helst under 2.000 ,- Bor i Ringebu,Oppland. Noen som vet om noe varehus i nærheten som selger bra Fotballsko med Skruknotter? Noen som har noen forslag til sko eller butikker? Takk. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis jeg var deg ville jeg nok ventet på Adidas f50.i Tunit: http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...ling-21220.aspx eller du kan gå for modellen f50.9 som allerede er ute: http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...lsko-20080.aspx Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis jeg var deg ville jeg nok ventet på Adidas f50.i Tunit:http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...ling-21220.aspx eller du kan gå for modellen f50.9 som allerede er ute: http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...lsko-20080.aspx i Tunit er på lager (svart sprintskin og skinn). Lenke til kommentar
ArntK Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvis jeg var deg ville jeg nok ventet på Adidas f50.i Tunit:http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...ling-21220.aspx eller du kan gå for modellen f50.9 som allerede er ute: http://www.oslosportslager.no/produkt/adid...lsko-20080.aspx i Tunit er på lager (svart sprintskin og skinn). Takk for svar Har Vurderte akkurat F50.. Skulle helst hatt skoene før Dana-cup. Rundt 20.juli Så da blir dt nok antageligvis F50.9 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvis F50.i er på lager i svart sprintskin så ser jeg ikke problemet i gå for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå