Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha nye sko til bruk på kunstgress nå, etter at undersålen på ene adipure-skoen rett og slett brakk av. Har sett litt rundt etter nye sko, men budsjettet er ikke enormt akkurat nå, så jeg satse på å ikke gå for noen alt for dyre sko.

 

I den anledning lurer jeg på om noen har erfaring med Adidas F30.6 TRX TF eller Nike Mercurial Steam 5 TF (og nei, jeg har ikke tenkt å kjøpe de i den fargen)?

Er f.eks. Adidas Mundial Team vanvittig mye bedre, eller kan jeg spare de hundrelappene med god samvittighet?

 

Vet jo ikke hvor mye du skal bruke dem, men Copa er i skinn og er vel noen hakk mer behageligere å ha på seg. Du får vel kanskje litt bedre touch med dem i tilleg. Eneste bakdelen er vel at de er litt tyngre og at de koster litt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble vondt på de markerte (rødt-markert) områdene. Sjekk vedlegg

Så du har ikke lagt merke til smerter i hælen, slik som jeg gjorde på Vapor IV?

Nei, ikke foreløpig. Tror ikke jeg kommer til å merke noe særlig til smerter i helen heller :) Men jeg har skaffet meg nye såler nå, så nå er alt bare fryd og gammen!

Lenke til kommentar
Hei, jeg skal ha nye sko til bruk på kunstgress nå, etter at undersålen på ene adipure-skoen rett og slett brakk av. Har sett litt rundt etter nye sko, men budsjettet er ikke enormt akkurat nå, så jeg satse på å ikke gå for noen alt for dyre sko.

 

I den anledning lurer jeg på om noen har erfaring med Adidas F30.6 TRX TF eller Nike Mercurial Steam 5 TF (og nei, jeg har ikke tenkt å kjøpe de i den fargen)?

Er f.eks. Adidas Mundial Team vanvittig mye bedre, eller kan jeg spare de hundrelappene med god samvittighet?

 

Vet jo ikke hvor mye du skal bruke dem, men Copa er i skinn og er vel noen hakk mer behageligere å ha på seg. Du får vel kanskje litt bedre touch med dem i tilleg. Eneste bakdelen er vel at de er litt tyngre og at de koster litt mer.

 

Endte tilslutt opp med å gå for det sikre og kjøpte Copa. Godt fornøyd med det valget så langt :)

Lenke til kommentar
Betaler ikke toll på sko ;)

 

Sant det :)

 

Det er det de sier, men som regel tar de toll for sko over 200kr(etter hva jeg har hørt av random folk)

 

Man tar summen av varen og frakten og betaler 25% av dette i MVA (på alt som er kjøpt skattefritt fra utlandet). Sko (og alt fotballutstyr, og det meste rett og slett, bortsett fra vanlige klær) er det ikke noe ekstra tollavgift på. Så varen + frakt + 25% MVA av dette er egentlig alt man skal betale. Men jeg føler det er helt tilfeldig med ekstra avgifter utover dette, som f.eks de som frakter varen når varen er kommet inn til Norge skal ha litt ekstra penger etc. Likevel ender jeg opp hver gang med å måtte betale noe ekstra som jeg ikke engang vet hva det er for. Skikkelig irriterende :/

Lenke til kommentar

Hva mener du med å kjøpe dem i riktig størrelse for så å dyppe dem i vann. Hvorfor skal du gjøre det hvis de passer?

Du kan jo selvfølgelig gjøre det hvis du føler at de ikke sitter ordentlig rundt foten din. Men da må ikke skoen være for stor fra før av.

Lenke til kommentar
lurte bare på om noen her vet om Nike Vapor V Abyss er i skinn eller "plast" ?

 

 

`Den er i Tejin Microfiber. Altså ikke i plast...

 

Stemmer det Daggis0 skrev.. den er i et "matt" Teijin som gjør at det ser ut som skinn.. det samme hadde Euro 2008 modellen av Vapor IV.

 

Hvis det er noen som mener at det er skinn, så har jeg V Abyss her som bevis ;)

Lenke til kommentar
lurte bare på om noen her vet om Nike Vapor V Abyss er i skinn eller "plast" ?

 

 

`Den er i Tejin Microfiber. Altså ikke i plast...

 

Stemmer det Daggis0 skrev.. den er i et "matt" Teijin som gjør at det ser ut som skinn.. det samme hadde Euro 2008 modellen av Vapor IV.

 

Hvis det er noen som mener at det er skinn, så har jeg V Abyss her som bevis ;)

 

okei. Så de er samme som nike mercurial vapor IV euro 2008 skoen. hvis jeg har forstått riktig? :)

Lenke til kommentar
lurte bare på om noen her vet om Nike Vapor V Abyss er i skinn eller "plast" ?

 

 

`Den er i Tejin Microfiber. Altså ikke i plast...

 

Stemmer det Daggis0 skrev.. den er i et "matt" Teijin som gjør at det ser ut som skinn.. det samme hadde Euro 2008 modellen av Vapor IV.

 

Hvis det er noen som mener at det er skinn, så har jeg V Abyss her som bevis ;)

 

okei. Så de er samme som nike mercurial vapor IV euro 2008 skoen. hvis jeg har forstått riktig? :)

 

Ehh, de er ikke helt like.. men det jeg mente var at Euro 2008 var litt annerledes enn de andre IV'ene...

 

Vapor V er litt mykere osv.. jeg holder på å teste skoen nå, så det er ikke alfor lenge til jeg kommer med en anmeldelse.

 

Hvis noen vil lese mine, eller noen andre anmeldelser så trykk på en av linkene i signaturen min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...