Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

heftig tråd ass ;)

Bestilte meg nettopp http://www.just-keepers.com/318795104.html (Total90 Laser 2), you like?

Glimrende for folk med brede bein som bruker mye av tiden på pasning/skudd, men bra touch og "feeling" på dem også. Har modellen som er i army green farge i FG, hatt de siden forrige sommer og for meg som har brukt de en del på kunstgress og veier over 90kg og virkelig trår til på banen, så må jeg si det er overraskende at de ikke har begynt å ryke noe særlig noen plass! Har ikke brukt allverdens av forskjellige typer sko, men har alltid kjøpt toppmodeller av adidas og nike, og disse er uten tvil mine favorittsko, samt de med best kvalitet.

 

Noen som er brede i beina og har erfaring fra T90 Laser 2, men som fortsatt synes en annen sko er bedre ? Isåfall; hvordan så ?

 

P.S: Noen som kjenner til http://www.acasports.co.uk/ ? Greie priser, sparer rundt 150kr hvis jeg heller bestiller derfra...

 

Håper ikke du har tenkt til å bruke SG sko på kunstgress..

 

Hehe, neida ;)

Ingen som har erfaring med http://www.acasports.co.uk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Bruker nyeste predator skoene, lurer litt åp hva det sandgreiene under skoen er?

for å skyte hardere?

Takk for svar!

 

 

Det er et pulver som veier 10 gram som forskyver seg framover når du skyter og da fører med seg vekt som gjør at du skyter hardere :)

 

 

Tja, meningen er jo at man skal få en slags "pendeleffekt" for et tyngre og renere tilslag på ballen. Jeg har ikke prøvd skoen selv, men mange jeg kjenner sier at det hjelper :)

 

Gimmicks, ja. Hjelper ikke, selv om mange tror at det hjelper. ;)

Lenke til kommentar
Gimmicks, ja. Hjelper ikke, selv om mange tror at det hjelper. ;)

 

Er det ikke det som er dealen med alle sko?At brukeren "tror" han blir bedre?

Se på alle som bruker Nike Mercurial Vapor.Nesten samtlige som bruker denne skoen prøver seg på stepovers etc har jeg inntrykk av.Og sannelig begynte jeg selv og ta stepovers når jeg kjøpte skoen :blush:

 

Ifølge dokumentaren Adidas vs Puma kom forskerne til hvert enkelt brand fram til at en sko kan maksimalt øke ytelsen til en utøver med max 5%.Men jeg mener at det psykiske har vel så mye å si som det vitenskapelige i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Gimmicks, ja. Hjelper ikke, selv om mange tror at det hjelper. ;)

Ifølge dokumentaren Adidas vs Puma kom forskerne til hvert enkelt brand fram til at en sko kan maksimalt øke ytelsen til en utøver med max 5%.Men jeg mener at det psykiske har vel så mye å si som det vitenskapelige i denne sammenhengen.

 

Støtter denne :)

Lenke til kommentar
Gimmicks, ja. Hjelper ikke, selv om mange tror at det hjelper. ;)

Ifølge dokumentaren Adidas vs Puma kom forskerne til hvert enkelt brand fram til at en sko kan maksimalt øke ytelsen til en utøver med max 5%.Men jeg mener at det psykiske har vel så mye å si som det vitenskapelige i denne sammenhengen.

 

Støtter denne :)

 

Så klart. Støtter det her jeg også. Som dere kanskje vet (og da sikter jeg til de mange uvitende), så er det mange som "tror" at de blir x-antall ganger bedre spillere med de og de skoene, men at det kun er snakk om gimmicks når man ser på helheten. Det er her merkene håver inn penger. Trendsetting, heter det vel. Og ja, det er vel kun snakk om usle 5% "forbedring" når det egentlig kommer til alt av de ulike gimmicks/detaljer som blir fremlagt på enhver modell. Men uavhengig av gimmicks, så er det jo sko rett og slett passer bedre enn andre sko, noe som jo er forståelig nok. Uansett, pointet mitt med innlegget var nå bare for å påpeke at det som ble nevnt om sanden i Preds er gimmicks og at det har minimal effekt på bruken. Og som dere påpeker, så er jo nettopp gimmicks mye av salgsargumentene til de ulike merkene. De 5% som dere nevner går vel mye på materialet og selve passformen til skoene.

 

En annen ting... De fleste merkene kjører jo for det meste med moderne teknologi i skoene sine. Men så har vi de som kjører hybrid-utgaver hvor man blander moderne med noe klassisk i seg, enten det er snakk om materialbruk, design og/eller forming. Vi har f.eks Laser-skoene hvor det oser av moderne teknologi (og gimmicks) som f.eks gummi-sålene (yuck), shotshield, overdel og overdreven ekstern hælkappe for å nevne noen. De skoene kontra simple sko som f.eks Copa-skoene. Hva er det som er gimmicks der, egentlig? Ikke nært så mye som på Laser-skoene iallefall. Og allikevel er de uhyre populære og ikke minst GODE sko for ganske mange føtter. Men i takt med moderniseringen, så er det stadig vekk spillere som tilpasser seg langt bedre i de moderne skoene enn i de mer klassiske, og det er vel bare en del av utvikliingen i dagens sko-verden... De forsøker med andre ord å bevare populariteten i de mestselgende modellene samtidig som de får brukerne til å tro at med et par "add-ons", så er de nye SÅ mye bedre enn de gamle. Og som vi vet, så faller ganske så mange for det der... Spesielt når favorittspillerne bruker skoene i tillegg til all hypen/oppgiringen av skoene.

 

Så ja, detaljer har lite å si for min del. Passform, ytelse, holdbarhet og ikke minst estetikk er det som jeg ser på i skoene.

 

Og for å påpeke det igjen; sanden i Preds-skoene har altså minimal effekt. Er vel sammens med Power-teknologien de største gimmickene man finner på Preds... hmm...

Lenke til kommentar
Leaf: vet ikke helt som er problemet ditt, men tror ikke kan man bruke det før man begynner på G16.

 

Trenger jeg ha et problem fordi jeg stiller et enkelt spørsmål?

 

Takk for svaret, btw :)

 

Ikke noe problem, det virket som du var ganske sur pga måten du svarte Corey på Leaf..

Endret av DMATHISEN
Lenke til kommentar
Så klart. Støtter det her jeg også. Som dere kanskje vet (og da sikter jeg til de mange uvitende), så er det mange som "tror" at de blir x-antall ganger bedre spillere med de og de skoene, men at det kun er snakk om gimmicks når man ser på helheten. Det er her merkene håver inn penger. Trendsetting, heter det vel. Og ja, det er vel kun snakk om usle 5% "forbedring" når det egentlig kommer til alt av de ulike gimmicks/detaljer som blir fremlagt på enhver modell. Men uavhengig av gimmicks, så er det jo sko rett og slett passer bedre enn andre sko, noe som jo er forståelig nok. Uansett, pointet mitt med innlegget var nå bare for å påpeke at det som ble nevnt om sanden i Preds er gimmicks og at det har minimal effekt på bruken. Og som dere påpeker, så er jo nettopp gimmicks mye av salgsargumentene til de ulike merkene. De 5% som dere nevner går vel mye på materialet og selve passformen til skoene.

 

Woow there,horsey..Innlegget var ikke personlig ment på noen som helst måte.Eller kanskje jeg leste det feil..Litt vanskelig og tolke sinnsstemninger på et forum.

 

Men uansett,di 5% som ble snakket om i den dokumentaren gikk først og fremst på presisjon.En proff testet ut en ordinær takedown modell kontra en toppmodell såvidt jeg husker og skuddene/pasningene ble 5% mer nøyaktige.Kanskje ikke så mye når man tenker på det,men 5% kan være forskjellen på tap eller seier.

Lenke til kommentar
Så klart. Støtter det her jeg også. Som dere kanskje vet (og da sikter jeg til de mange uvitende), så er det mange som "tror" at de blir x-antall ganger bedre spillere med de og de skoene, men at det kun er snakk om gimmicks når man ser på helheten. Det er her merkene håver inn penger. Trendsetting, heter det vel. Og ja, det er vel kun snakk om usle 5% "forbedring" når det egentlig kommer til alt av de ulike gimmicks/detaljer som blir fremlagt på enhver modell. Men uavhengig av gimmicks, så er det jo sko rett og slett passer bedre enn andre sko, noe som jo er forståelig nok. Uansett, pointet mitt med innlegget var nå bare for å påpeke at det som ble nevnt om sanden i Preds er gimmicks og at det har minimal effekt på bruken. Og som dere påpeker, så er jo nettopp gimmicks mye av salgsargumentene til de ulike merkene. De 5% som dere nevner går vel mye på materialet og selve passformen til skoene.

 

Woow there,horsey..Innlegget var ikke personlig ment på noen som helst måte.Eller kanskje jeg leste det feil..Litt vanskelig og tolke sinnsstemninger på et forum.

 

Men uansett,di 5% som ble snakket om i den dokumentaren gikk først og fremst på presisjon.En proff testet ut en ordinær takedown modell kontra en toppmodell såvidt jeg husker og skuddene/pasningene ble 5% mer nøyaktige.Kanskje ikke så mye når man tenker på det,men 5% kan være forskjellen på tap eller seier.

 

Du leste nok litt feil, ja. Presiserte at den ikke var rettet mot de uvitende. Så ja, siktet ikke til deg, med mindre du ikke visste det... So yeah... Må ikke alltid tolke ting negativt, selv om det er snakk om diskusjon.no. Sjelden jeg blir opprørt over innlegg folk kommer med. Men ja, liker å presisere/utdype ting. Heh. ;)

 

Ah. Presisjon, faktisk... Hadde vært interessant å vite om de andre aspektene. Sa de noe om det, eller..? Da tenker jeg på materialbruket, holdbarhet og den slags. Hadde jo vært interessant å vite om de andre %-andelene da.

 

Hva mer ble nevnt i dokumentaren? Noe mer relevant?

 

Det er faktis sant. Jeg føler teknikken sitter mye bedre med Nike Mercurial Vapor enn med Adidas Mundial Team.

 

Yep. Teknikken min sitter langt bedre med sko jeg føler meg mest vel med. F.eks Vapor --> Super Ligera. Der finner jeg Super Ligera langt mer komfortabel og tilsiktet mine føtter samt spillestilen min enn hva Vapor gjør. Personlig preferanse, egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...