Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det er flere her inne som har fått problemer med hælen i Vapor IV ?

Har fått en kul (brusk) på hælen som er smertefull og det er flere på laget som også har fått lignende problemer.

Jeg er i dialog med Nike nå, og lurte på om noen her inne har merket noe?

Har nå gitt opp, og gått til anskaffelse av andre sko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde gnagsår et par ganger, men det gikk over. Man blir vant til det etterhvert, ettersom bena styrker huden på det området.

ja gnagsår er en ting. men jeg fikk da en kul på hælbeinet, altså brusk i beinet. Det kommer sannsynligvis av den harde hælkappen på vaporen som tydeligvis ikke er bra for alle hæler.

Lenke til kommentar
Hadde gnagsår et par ganger, men det gikk over. Man blir vant til det etterhvert, ettersom bena styrker huden på det området.

ja gnagsår er en ting. men jeg fikk da en kul på hælbeinet, altså brusk i beinet. Det kommer sannsynligvis av den harde hælkappen på vaporen som tydeligvis ikke er bra for alle hæler.

Jeg fikk brusk i et kne når jeg brukte vapor skoene ,men tror ikke det var bare skoene sin skyld :)

Lenke til kommentar

En ting som jeg har merket, er at PowerSwerve ( ? ) skoa har blitt mye smalere fremme ved tærne. De presser noe VOLDSOMT på innsiden av stortåa mi på begge bein. Slik var ikke Predator TRX eller no sånt.

Jeg må til å bestille de gamle skoa i rødt nå, klarer ikke bruke PowerSwerve mere..,

,

Edit: Noen som har peiling på hvor jeg kan bestille gamle Adidas TRX skoa ? :)

Endret av Blax
Lenke til kommentar
En ting som jeg har merket, er at PowerSwerve ( ? ) skoa har blitt mye smalere fremme ved tærne. De presser noe VOLDSOMT på innsiden av stortåa mi på begge bein. Slik var ikke Predator TRX eller no sånt.

Jeg må til å bestille de gamle skoa i rødt nå, klarer ikke bruke PowerSwerve mere..,

,

har du prøvd å ha skoa i varmt vann? det er jo skinnsko så de skal utvide seg!!!

Lenke til kommentar

Kan jo prøve dette til neste trening, takk for tipset :)

Edit: Vist noen er interressert i et par billige PowerSwerve (blå) i 42 er det bare å si fra :)

Edit2: Ser at både Sokolowsky i Lyn og Per Ciljan i RBK bruker de gode gamle Predator Absolute TRX skoa ? Men HVOR får de tak i? :D

Endret av Blax
Lenke til kommentar

Har tenkt til å bruke impregnering på mine nye Nike Air Legend II sko.

Derfor lurer jeg på om denne her funker fint på kenguru skinn? ;

sportproof.jpg

BESKRIVELSE:

Holmenkol Sport Proof +CARE

for gore-text, sympatex, schoeller, exotherm etc*

på baksiden står det:

Impregnering for alle typer lær og tekstil-/lærkomninasjoner med fremragende evne til å avvise smuss og vann. Inneholder full pusteaktivitet. Læret forblir mykt og smidig.

Regner med at denne funker, men spør bare for sikkerthetsskyld :)

Lenke til kommentar
Kan jo prøve dette til neste trening, takk for tipset :)

Edit: Vist noen er interressert i et par billige PowerSwerve (blå) i 42 er det bare å si fra :)

Edit2: Ser at både Sokolowsky i Lyn og Per Ciljan i RBK bruker de gode gamle Predator Absolute TRX skoa ? Men HVOR får de tak i? :D

Prøvd google?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg nye fotballsko og disse skoene frister mest:

NikeT90Laser2318793371.jpg

Men har også sett litt på de første Laser-skoene.

nike-t90-laser-shoe.jpg

Så til spørsmålet; er det noen som har erfaringer med både Laser 1 og 2? Jeg har breie føtter og tenker derfor at Laser 1 vil passe best, men er det noen som bruker Laser 2 og kan fortelle litt?

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar

,

Ja, har lest om flere Adidas-brukere som sliter med det samme som du gjør. Hvordan presser den da? Må huske på at overdelen er av k-skinn, så det kan være dårlig etterbehandling av skoene som har gjort at skoene har "krympet" i størrelsen / blitt smalere på fremsiden, noe som merkes på tærne. Med dårlig etterbehandling så mener jeg etter bruk på vått underlag. Mener også at det har noe med det å gjøre at Preds er litt smalere enn hva Abs er..

Har tenkt til å bruke impregnering på mine nye Nike Air Legend II sko.

Derfor lurer jeg på om denne her funker fint på kenguru skinn? ;

sportproof.jpg

BESKRIVELSE:

Holmenkol Sport Proof +CARE

for gore-text, sympatex, schoeller, exotherm etc*

på baksiden står det:

Impregnering for alle typer lær og tekstil-/lærkomninasjoner med fremragende evne til å avvise smuss og vann. Inneholder full pusteaktivitet. Læret forblir mykt og smidig.

Regner med at denne funker, men spør bare for sikkerthetsskyld :)

Er ikke kjent med den du nevner der, men vil da tro at det skal fungere, ja. Men som sagt, kan ikke garantere noe da jeg ikke har prøvd produktet selv.. Bruker selv tubelim istedenfor. Greit det, syns jeg.

Skal kjøpe meg nye fotballsko og disse skoene frister mest:

NikeT90Laser2318793371.jpg

Men har også sett litt på de første Laser-skoene.

nike-t90-laser-shoe.jpg

Så til spørsmålet; er det noen som har erfaringer med både Laser 1 og 2? Jeg har breie føtter og tenker derfor at Laser 1 vil passe best, men er det noen som bruker Laser 2 og kan fortelle litt?

Sikker på at disse Laser II-skoene ikke frister deg mer? ->

Laser II red/metallic silver:

laseriired1.jpg

og

Laser II black/orange blaze:

laseriiblackorange01.jpg

Har disse skoene hvis du er interessert i å anskaffe deg Laser II som enda ikke har kommet på markedet (selvsagt helt nye og ubrukte!)

Men helt ærlig, så syns jeg ikke at du skal gå for Laser II dersom du har litt breie føtter. Har du vurdert andre alternativer som f.eks Adidas Preds eller Nike Air Legends? Har ikke prøvd det selv, men vet at det er mange Laser I-brukere som trives godt med Laser I-sko med Supremacy-såler. Også flere profesjonelle har gjort det på denne måten. Men hvis du har hatt Laser før og er fornøyd, så kan du selvfølgelig gå for Laser.. Er bare noe i tvil om Laser I eller II er den beste løsningen for føttene dine..

Her er forresten en fin liten samling som en har samlet seg:

samling1.jpg

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Men helt ærlig, så syns jeg ikke at du skal gå for Laser II dersom du har litt breie føtter. Har du vurdert andre alternativer som f.eks Adidas Preds eller Nike Air Legends? Har ikke prøvd det selv, men vet at det er mange Laser I-brukere som trives godt med Laser I-sko med Supremacy-såler. Også flere profesjonelle har gjort det på denne måten. Men hvis du har hatt Laser før og er fornøyd, så kan du selvfølgelig gå for Laser.. Er bare noe i tvil om Laser I eller II er den beste løsningen for føttene dine.

Takk for et fornuftig svar. Fine laser-sko, men er dessverre ikke interessert. :)

For tiden spiller jeg med disse skoene:

ZoomTotal90SupremacyFGProfileView.jpg

Er egentlig ganske fornøyd med disse skoene, men vil så gjerne prøve Laser I også. Så Laser I-sko med Supremacy-såler hørtes jo ganske fornuftig ut. Før disse skoene hadde jeg Nike Air Legend, spilte ut tre par og kjøpte derfor skoene ovenfor som jeg fikk til en fornuftig pris hos fotballsko.no, synes jeg.

Jeg kommer nok til å bestille meg Laser I-sko nå, bare for å prøve. Tipper de kommer til å passe bra. Nå må jeg bare finne en norsk side å bestille fra. Tips? Jeg vet egentlig bare om fotballsko.no og torshov, men ingen av disse har de svarte og gule Laser-skoene som jeg hadde bilde av i mitt forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Gikk selv til innkjøp av disse skoene, som jeg fikk til 50% av 2000.

Må si jeg er utrolig fornøyd med skoene, men desverre har jeg fått gnagsår :thumbdown:

Har smurt inn skoene med vaselin, men hjelper ikke mye.Har heller ikke sett noen kanter/sømmer som gnager.

Noen som har tips for å få gnagsårene til å gro fort?? :whistle:

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Hei.

Nettopp kjøpt meg Predator skoene.

I størrelse 44 var de vond å gå med, presset på tærene. Men så gikk jeg opp til 44 2/3, og da passer de egentlig greit. Sitter ikke helt støpt på foten da, men men.. Så lurte jeg på om jeg burde skifte til en annen sko da?

Vis predator skoene kommer til å utvide seg blir det jo ikke noe suksess. Så, noen som har erfaring med predator sko og utvidelse ?

Og hvordan har dere predator skoene ? Er tåen helt fremmi eller kan du trykke tommelen inn forran tåen?

Eventuelt, hvilken andre sko er til å annbefale?

Prøvde Nike talaria IV fg, men de var altfor smale. Så må være noe breieren det da!

Endret av Trancefisken
Lenke til kommentar

Gikk selv til innkjøp av disse skoene, som jeg fikk til 50% av 2000.

Må si jeg er utrolig fornøyd med skoene, men desverre har jeg fått gnagsår :thumbdown:

Har smurt inn skoene med vaselin, men hjelper ikke mye.Har heller ikke sett noen kanter/sømmer som gnager.

Noen som har tips for å få gnagsårene til å gro fort?? :whistle:

Jek fikk de for 250 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...