Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal til Gøteborg en tur i morgen, og kunne tenkt meg et par nye fotballsko!

Noen som vet om butikker som selger Vapor, Powerswerve, kanskje Laser II og forhåpentligvis Lotto Gravity ( Har så sykt lyst til å prøve dem, aldri prøvd hvordan de egentlig er)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler også å ikke bruke dem på kunstgress, kun gress. For da kan du sende dem til Nike og få nye gratis hvis skoa blir ødelagte. De er kun laget for grass, og hvis du bruker dem på kunstgress har du mistet rettighetene til å få nye sko av Nike.

De blir litt slitte på kunstgress selvfølgelig, men spørs også på hva slags kunstgress. Det finnes forskjellige typer :p

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler også å ikke bruke dem på kunstgress, kun gress. For da kan du sende dem til Nike og få nye gratis hvis skoa blir ødelagte. De er kun laget for grass, og hvis du bruker dem på kunstgress har du mistet rettighetene til å få nye sko av Nike.

De blir litt slitte på kunstgress selvfølgelig, men spørs også på hva slags kunstgress. Det finnes forskjellige typer :p

Finnes disse skoene med skru knotter?

Lenke til kommentar

Finnes disse skoene med skru knotter?

Det gjør de!

Kiwi skolim funker utrolig bra. Når det tørker blir det som gummi og dette er vanskelig å slite bort.

Ellers kan du bare bruke skoene på kunstgress og si at de er brukt på gress. Funker noen steder, men ikke over alt.

Edland

Lenke til kommentar

Mads, å? ... Da ligger du foran meg på det der... Finner nemlig ingen Vapor i ren skinn. Har det kommet andre skinnsko enn EM08-skoene?

Edland,

FORSKJELLEN MELLOM NIKE MVIV, AL OG LASER EURO 2008 SKOENE:

Skoens overdel er faktisk IKKE av ren k-skinn som enkelte vil ha det til. Overdelen er nemlig i TMF (teijin microfiber) materiale. Skoens overdel er nemlig laget slik at den skal se ut samt føles som ordentlig k-skinn, men den er altså av TMF med syntetisk skinn preg over den, ikke av ren k-skinn. Nå skal det sies at jeg har ikke selv prøvd disse Vapor-skoene enda, så jeg kan ikke bekrefte om de er av k-skinn eller ei, men regner med at siden både nikestore.com og andre seriøse bedrifter med en viss kunnskap om skoene sine opplyser at skoens overdel er av TMF, så er det nok sånn det er, til tross for hva dere har lest. Som nevnt, så ser det ut til at Nike har kjørt på med et TMF + syntetisk skinn-opplegg for at det skal se ut samt føles som om alle de 3 mestselgende Nike-skoene er av ordentlig skinn, men slik er det altså ikke. Det forklarer det faktum at skoene har lik vekt som de andre MVIV-skoene. Det oppklarer også "mysteriet" for de som lurer på hvorfor Vapor plutselig kommer i skinn når de har kjørt TMF hele veien... Det ville nemlig ikke passet helt inn i produktet å plutselig komme med Vapors i ren skinn. Det kommer helt sikkert til å skje, men det ville virket rart på de aller fleste som bruker Vapors fra før samt at jeg tviler på at det hadde passet inn i produktet med Vapors i ren k-skinn. Hvis dere tar å ser på de her bildene, så ser dere forskjellen på Vapor med ren TMF og Vapor med skinn-preg i seg:

mvivred.jpgmviveuro2008.jpg

Se på de skinnende TMF-skoene...

Når det derimot kommer til Air Legend og Laser-skoene, så er overdelen i ren k-skinn. Igjen så kommer produktdesignet inn i perspektiv. Ihvertfall for Air Legend sin del. For de av dere som ikke har lagt merke til før... se på frontforskjellene mellom Laser II-K og Laser II (TMF), så vil dere fort finne ut hva som er hva:

liiblackmetal.jpgliidarkarmy.jpg

Og her er Euro 2008 versjonen av Laser II:

liieuro2008.jpg

Dere ser forskjellen, ja?

Det er altså lett å se forskjell på Laser II og Laser II-K hvis dere vet forskjellen på TMF- og skinn-utgaven av skoene. Hvis dere ser litt nærmere på Laser II i k-skinn, så kan dere se at skinnet er bygget slik at touchen og skuddene skal være optimale i forhold til skoens skinnstoff. Hver sin side av skoene (høyre og venstre) er formet slik at man skal opprinnelig få optimal skudd, uansett hvilken fot man skyter med.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...