Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Tjah... er du heldig så kan du finne butikker som selger de for 30-40$ mindre, men da skal du vel lete godt, tenker jeg... Når det gjelder Nike-sko, så fåes de for best mulig pris i asia, forståelig nok. Så du må nok bare leve med de prisene som soccer.com oppgir. Skal du bestille derfra, eller? Isåfall så må du huske på at toll+mva kommer itillegg når varen(e) ankommer Norge.

Jeg har selv et par Laser II i k-skinn, og jeg er fornøyd med disse til Laser å være. Bedre enn Laser I i k-skinn, syns jeg.

Ja, anbefaler folk som er på utkikk etter nye sko og mye annet vedr. fotballsko om å titte innom http://fs.elgen.net - FootballSHOOs forumet. Stadig under utvikling...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i nærmeste sportsbutikk og kjøpte hvite predator sko her om dagen, utrolig god sko og spille i, hvilken såler bruker folket her? Driver å bytter litt for å finne ut hva jeg synes er best enda, men kommer vel fram til noe :p

Lenke til kommentar
Tjah... er du heldig så kan du finne butikker som selger de for 30-40$ mindre, men da skal du vel lete godt, tenker jeg... Når det gjelder Nike-sko, så fåes de for best mulig pris i asia, forståelig nok. Så du må nok bare leve med de prisene som soccer.com oppgir. Skal du bestille derfra, eller? Isåfall så må du huske på at toll+mva kommer itillegg når varen(e) ankommer Norge.

Jeg har selv et par Laser II i k-skinn, og jeg er fornøyd med disse til Laser å være. Bedre enn Laser I i k-skinn, syns jeg.

Ja, anbefaler folk som er på utkikk etter nye sko og mye annet vedr. fotballsko om å titte innom http://fs.elgen.net - FootballSHOOs forumet. Stadig under utvikling...

Prisen er jo egentlig ikke noe problem, langt billigere enn her i Norge. Ang. toll/moms, har tenkt på det. Siden varen er under 1000 kr, blir det vel 25% mva og 90 kr i tollgebyr eller no lignende...1000 kr for laser 2 er ikke et dårlig kjøp. Så vidt jeg vet får man dem ikke i Norge enda (har ikke sett noen som selger dem), og de ville vel ha kostet oppimot 2000 kr kan jeg tenke meg (thorsov selger laser 1 til 1600 kr, sist jeg sjekket).

(tviler vel egentlig veldig sterkt på at man kan få skoene helt ned til 50$...i så fall er jo det helt sinnsykt)

Lamborgini: Soccercorner.com er hakketbilligere så vidt jeg vet... Skal bestille derfra selv

Ja, takk, der kostet de 170 $ (mot 190 på soccer.com). Men her har man ikke muligheten til å få navnet ditt tilføyd på skoen...frister veldig...

Får se hva jeg velger ;)

Og, vet ikke om jeg bestiller dem nå over nettet, eller venter til sommeren. Skal nemlig til USA i sommerferien, og jeg kan bestille skoene og få dem sendt til noen vi skal. Sparer jo toll og moms på den måten.

Er halvskadet for øyeblikket (jumpers knee, kan ikke spille kamper, og må gi meg på trening før jeg merker noe smerte i kneet), så det blir ikke så veldig mye, iallefall seriøst, spill på meg før om en stund. Har ikke et gigantisk behov for nye sko, sånn med en gang iallefall. Mulig jeg venter.

(hehe, ja da vet dere det :p )

En siste ting, ang. valg av størrelse. Mine Nike AL er i størrelse 10,5, og passer perfekt.

Er dette da rette størrelsen å velge? Skal uansett ned på xxl snart og teste størrelsen (siden de ikke har laser 2, prøver jeg laser, men antar at de er samme størrelse), men kanskje greit å vite.

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
Prisen er jo egentlig ikke noe problem, langt billigere enn her i Norge. Ang. toll/moms, har tenkt på det. Siden varen er under 1000 kr, blir det vel 25% mva og 90 kr i tollgebyr eller no lignende...1000 kr for laser 2 er ikke et dårlig kjøp. Så vidt jeg vet får man dem ikke i Norge enda (har ikke sett noen som selger dem), og de ville vel ha kostet oppimot 2000 kr kan jeg tenke meg (thorsov selger laser 1 til 1600 kr, sist jeg sjekket).

torshov selger også Laser II til 1600kr.

Lenke til kommentar

Lamborgini, du glemmer at det er UPS som leverer varene til oss her i europa. Det betyr at dersom du bestiller sko fra f.eks soccer.com, så kommer det er beløp på ca. 3-400kr (KAN komme!) for behandling, moms og diverse. Du kan sevlfølgelig slippe det, men som oftest så kommer det faktura fra UPS hvis de ikke ringer deg.

******************************************************************'

2009-modeller står for døren nå snart! Etter CL-finalen (om ikke før), vil neste års Vapor-modeller bli annonsert! Ihvertfall før-designet! Noen flere enn meg som gleder seg til det, kanskje, hmm? Alltids kjekt å se hvordan designet på de neste skoene kommer til å bli...

Så snart de blir tilgjengelige, kommer jeg til å legge de ut på FootballSHOOs / http://fs.elgen.net så fort som mulig.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Lamborgini, du glemmer at det er UPS som leverer varene til oss her i europa. Det betyr at dersom du bestiller sko fra f.eks soccer.com, så kommer det er beløp på ca. 3-400kr (KAN komme!) for behandling, moms og diverse. Du kan sevlfølgelig slippe det, men som oftest så kommer det faktura fra UPS hvis de ikke ringer deg.

Dette er ikke et tilfeldig beløp på 3-400 kroner, men 25% moms (på totaltprisen, altså prisen på varen og frakt) samt et tollgebyr på ca 90 kroner som nevnt noen poster tidligere. Med andre ord kan man fint regne seg frem til den totale kostnaden ved å bestille internasjonalt ved å ta totalprisen på ordren, multiplisere med 1,25 og legge til ca 100 kroner.

En annen ting som er verdt å nevne er at man skal kunne slippe å betale moms i landet man handler fra, ser at både unisport og prodirectsoccer oppgir priser både med og uten moms, så der kan man ta utgangspunkt i vareprisen uten moms før man legger til den norske momsen.

Praksisen med hvordan den norske momsen blir innkrevd tror jeg kan variere avhengig av hvem som leverer, men vanlig er det at budfirmaet legger ut og fakturer i etterkant.

Håper det var litt oppklarende for de som ikke var klar over hvordan det her fungerer.

Lenke til kommentar

Når jeg først er igang så har jeg et spørsmål angående adipure-skoene. Har et par i str 44 hjemme for å prøve, men synes de er litt lange. Noen som vet om det er stor forskjell på 44 og 43 1/3? Blir aldri klok på Adidas sine størrelser, varierer jo noe voldsomt fra modell til modell.

Lenke til kommentar

Beklager for å avbryte deg kristofferm, men må bare få oppklart det med momsen. Det står ikke noen pris eks. moms på soccer.com, men hvis jeg bestiller fra Norge over nettet, så blir da prisen enda lavere enn 190$? Og det beløpet ganger man med 1,25 + 100kr? Så det shoo sier er feil, altså. I så fall blir prisen enda mindre...ikke værst :)

(Aner ikke hvor mye amerikansk moms er, men la oss si det er 20$ av prisen.

170*5,07*1.25+100=1177 NOK + frakt fra socer.com) <- riktig?

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar

Kaka - AC Milan

Lucho Gonzalez - Porto

Van Persie - Arsenal

Gaby Milito - Barcelona

Xabi Alonso - Liverpool

Del Piero - Juventus

Cattermole - Boro

Carr - Newcastle

Davies - Bolton

Nuno Gomes - SL Benfica

Bonnart - O. Marseille

Luyindula - PSG

Jurado - Atletico Madrid

Sanchez - Schalke 04

J.R. Riquelme - Boca/ Argentine NT

Ramón Morales - Chivas/Mexico

Palop - Sevilla

Granero - Getafe/R.Madrid

Pereirinha - Sporting

Enrique - Newcastle

Hyypia - Livepool

González - Betis

Helder Postiga - FC Porto

Miguel Torres - Real M.

Tavano - Livorno

De Guzman - Feyenoord

Cana - Marseille

David Silva - Valencia

Nuno Assis - SL Benfica

Hoyte - Arsenal

Kenneth Perez - Ajax

Diané - PSG

Javi Martinez - Athletic Bilbao

Lucho - FC Porto

Sagnol - Bayern Munchen

Bordon - Schalke 04

Grossmuller - Schalke 04

Corluka - Man City

Falcao - River

Taddei - Roma

Rosenberg - W.Bremen

Sabri - G.Saray

Deivid - F.Bahçe

Lahm - Bayern München

Gourcuff - AC Milan

Mancini - AS Roma

Rakitic - Schalke 04

Lampard - Chelsea

Bordon - Schalke 04

Jones - Schalke 04

Kranjcar - Portsmouth

P. Neville - Everton

Arteta - Everton

Riquelme - Boca Juniors

Del Piero - Juventus

Benzema - Lyon

Duff - Newcastle

M.m.

Credit: Shoo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...