Gå til innhold

Problemer med den nye Omega Catalyst 6.7

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er den rette plassen å diskutere dette, men men...

Jeg har noen problemer jeg lurer på når det gjelder den nye driveren som Omegadrivers.net nettopp la ut, den Catalyst 6.7. Men det som er problemet er at når jeg for eksempel starter opp et spill i 1024*768 så blir det svarte kanter på begge sider av skjermen fra toppen og nedover til bunnen....men hvis jeg skifter til 1280*800 som er det samme som jeg har på skrivebordet så blir det som det skal være, der bildet er over hele skjermen...

Noen som har noe forslag eller har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

knappene som er paa skjermen din er ikke bare til pynt, finn manualen til skjermen og LES (f.eks knapper/valg som er slik: [<>] & [><] betyr bredere og smalere, av og til er det knapper for hver innstilling, noen ganger er det en menyknapp med meny paa skjermen. proev ogsaa aa sette HZ til 60hz eller 75hz

Lenke til kommentar

for det foerste: at du kan finne ut om og bruke omegas modifiserte drivere, og undersoeke muligheten for aa overklokke skjermkortet men ikke finne ut hva "native" opploesninga paa din egen maskin er forstaar jeg ikke nei.

for det andre er det ikke lett aa skjoenne hva problemet er med mindre man oppgir litt mer info en at du har en pc med ati-kort og ikke noe annet f.eks. baerbar / stasjonaer/server skjermkort info, CPU, Hovedkort ram osv osv.

utifra infoen du ga ved foerste post, fant jeg ut at du har et ATi skjermkort utifra at du nevnte omega/catalyst som er driverene, ingenting mer.

dessuten burde du lest litt mer en det stod i annonsen om pc'en for aa se om den faktisk bruker en annen opploesning enn den gamle maskina di eller standard (640/800/1024/1280 osv) siden du har bredskjerm 16:9/16:10 og ikke 4:3 som er vanlig paa ikke-bredskjerm.

ATi har forresten egne mobility catalyst drivere (spesielt for laptop)

hvis du bruker omega driverene for aa slippe catalyst control center, last heller ned bare original driverene (u/ccc) og ati tray tools eller ATItool (hvis du vil overklokke, noe som er dumt paa en laptop, minimalt bedre og siinsykt mye varmere).

aa sist men ikke minst:

er det ikke her du kommer og spoer etter hjelp om drivere og overklokking osv som er ca 50-70% med geeks som sitter 24/7 foran data'n og ikke prioriterer noe annet, utenom aa dyrke hobbyen sin og hjelpe de som har problemer.

blir da irritert naar noen lager poster og spoer etter hjelp uten engang aa ha vaert innom google, jeg tok et soek paa modellnavnet 5672WLMi, valgte oeverste link og fikk opp din side's test av maskinen, bladde forbi bildet og spesifikasjoner og der stod det "Skjermen er, som i likhet med mange andre bærbare vi har sett på i det siste, en 15,4" bredskjerm med oppløsning på 1280 x 800 piksler."

det hele blir litt, jeg gidder ikke lete selv, hjelp meg naa og gratis, slik at jeg slipper og vente og betale og gjoere noe annet en aa forvente at hvis jeg sier at jeg har driverproblemer og skjermen viser samme tendenser som et widescreen tv som viser 4:3 format (eller omvendt, da bare fra side til side paa toppen og bunnen) saa klarer de datafolka magisk hente den infoen de trenger om maskinen min bare ved to museklikk og servere meg en detaljert men sviende enkel forklaring paa hvordan du magisk kan fikse dette uten problem, paa under to minutter

skjermen din stod enten paa 1280*800 foer du installerte driverene, ellers har den vert stretcha

Skjermen din klarer ikke mer en 1280*800.

1024*768 er ikke en naturlig opploesning for din skjerm, proev isaafall 1024*544 eller i naerheten.

Lenke til kommentar

Det at du får forskjellig skjermstørrelse har med refreshraten å gjøre (du har en forskjellig HZ til skjermen i di 2 opløsningene du nevner

i ati sitt controllpanel kan du velge å overstyre oppfrisknings raten til å gi samme HZ i forskjellige oppløsninger (skrivebord og spill)

vet ikke om omegadriveren har det

selfølgelig kan du fininstille skjermen manuelt til å fylle ut hele skjermen i spillet.

Men da kjører du kanskje spillet i 60HZ (som ikke er like behagligt for øynene som 75HZ)

Du har RefreshFix0.9.9.7 programmet som kan bruke til å sette opp ønska HZ i forskjellige oppløsninger, men kan ha problemer med å sette riktig HZ i OpenGL spill.

Bruk da reforce programmet (i kobinasjon med RefreshFix0.9.9.7) som fixer opengl og

da kan man fint klare seg med orginal ati driver UTEN ccc controll center panelet.

her finner du linker til fix og faq om sakji http://search.kvasir.no/query?q=ati+refres...=S%F8k&what=web

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...