H4ngm4N Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jimi Hendrix traff spikeren på hodet med denne kommentaren: "Music is my religion." Høres kanskje litt corny ut, men det er sant. For meg er musikken noe som er større enn både meg selv og selve livet. Får en følelse av at livet faktisk har en mening når jeg hører på favorittbandene mine. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hendrix er også bra musikk. Det eksepsjonelle med musikk er at det får frem ulike former for følelser og sinns stemning ,gjerne i form av minner. Musikk har en jo som vi alle vet,en tendes til å binde seg sammen med minner. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg er en melodiøs person. Altså jeg hører på musikk mest for melodien og rytmene, og ikke for teksten. Kan ikke komme på en eneste sang jeg liker for tekstens skyld. Det må i så fall bare være romantiske ballader. Altså hører jeg på metal, rock, klassisk og annet. For å spesifisere med en liste: Mark Knopfler/Dire Straits Phil Collins Pantera Metallica Dream Theater Circus Maximus Opeth Beethoven (elsker piano) Rachmaninov Chopin Yngwie Malmsteen (elsker også gitar. El- og akustisk) Stevie Ray Vaughan Santana Gåte Vamp Bjørn Eidsvåg In Flames ACDC Iced Earth Bob Marley Therion Massive Attack Johnny Cash Andy Kuntz The Cranberries Marilyn Manson Øystein Sunde. Mange flere også, men jeg føler at jeg er for glad i musikk til å slenge fra meg en likegyldig kommentar som "Jeg liker egentlig alt". Det er mye jeg ikke liker. Rap/hiphop har jeg ingen forkjærlighet for. Kanskje nettopp fordi det handler kun om tekst, mens jeg som sagt ikke hører så mye på tekst. Og techno appellerer heller ikke. Chill-trance kan være veldig fint å høre på. Ambient Nights. Hjertet mitt ligger nok mest i metal og klassisk musikk, som også har tette bånd. Symphony X, Circus Maximus og Metallica S&M er gode eksempler. Også litt Dream Theater kanskje. Lenke til kommentar
chris Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg kan høre på det meste, om jeg finner det catchy. Men det går mest i rapper- humorikk og HipHop da . Gammel -rock kan også være konge. Endret 8. september 2006 av chris Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Går for det meste i metall her i gården. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hva er din Musikk for deg? Kunst/underholdning Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja til sjangerrunking. Musikk er viktig for meg. Jeg liker klassisk/moderne rock med elementer av latinsk post-hardcore psykedelia og eksperimental progressiv post-punk-hardrock-jazz med innslag av alternativ førstebølgepunk-electronica. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nevner band jeg nå... Pantera, Metallica, Black Sabbath, Dimmu Borgir, Slayer, Jimi Hendrix, Children of Bodom, Arch Enemy, Satyricon, Opeth, Joe Satriani, Alice in Chains, Judas Priest og selvfølgelig Dream Theater. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 NIIIIIIIIIIIRVANA Liker også de han over meg nevner, men er Nirvana frelst! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Min musikksmak dreier seg stort sett om en søken etter den gode melodi. Dette fører til at enkelte plaserer meg i kategorien "melodi-h**e" og det kan vel til en viss grad stemme. Dog styres ikke min melodi-prostiusjon av hverken Håkon Moslet platekompaniet eller Radio1. Den gode melodi er å finne i nesten alle sjangere - dog opplever jeg selv at det forekomsten av det jeg oppfatter som en "god melodi" forekommer sjeldnere i sjangerene hip-hop, trip-hop, trash og death metal. For tiden er de artister som står mest i fokus: Joe Satriani, Scissor Sisters, Dave Matthews band, Tom Petty, D'sound, Bruce Springsteen, Rhapsody og Karen Jo-Fields... Inseer nå at dette ble noget "intetsigende" om min musikksmak... Edit: Må for all del ikke glemme at ALT ToTo har laget (med ett mulig untak av Tamboo) er fantastisk.. Gammel DT er heller ikke å forakte! Endret 12. september 2006 av KRZT Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hva er din Musikk for deg? Så og si alt. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Rush Metallica GNR Zeppelin og en del til så lenge det er bra gitar, trommer og bass. Tekst og vokkis driter jeg vel egentlig i. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Høres kanskje litt corny ut, men det er sant. For meg er musikken noe som er større enn både meg selv og selve livet. Får en følelse av at livet faktisk har en mening når jeg hører på favorittbandene mine. 6820986[/snapback] Ganske enig med den her. Musikk er digg. Men jeg må si meg uenig i mye av det som er skrevet her. Når folk sier "ta heller fra meg livet enn musikken" blir det i mitt hode ikke annet enn tull. Om en hadde stått med en pistol mot hodet ditt og sagt "enten slutter du å høre på musikk, eller så dreper jeg deg" er jeg helt sikker på at alle hadde valgt å beholde livet. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 RushMetallica GNR Zeppelin og en del til så lenge det er bra gitar, trommer og bass. Tekst og vokkis driter jeg vel egentlig i. 6854110[/snapback] Skulle sett deg hørt på Rush med Paris Hilton eller Varg til vokalist. Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Personlig liker jeg "In Flames" veldig godt . I mine øyne er de bare best Lenke til kommentar
ThePressCorpse Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Må sei, forskjellige typar punk og rock.. 70-talls punk, 80-tallspunk. punkrock. rock/metal elns. noke elektronisk rock (som lorraine) Lenke til kommentar
Faris Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Også kommer jeg da.. avhengig av musikk for å si det mildt. Hører på musikk 24/7. Går vel mest i trance, house, techno o.l men hører også på mye rock, hip-hop og electronica. Altetende kan man vel kalle det Lenke til kommentar
sixx Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg er en melodiøs person. Altså jeg hører på musikk mest for melodien og rytmene, og ikke for teksten. Kan ikke komme på en eneste sang jeg liker for tekstens skyld. Det må i så fall bare være romantiske ballader. ikke at alle bandene du nevnte er melodiske men rytmen er der vel hehe Jeg hører mest på 80 talls hard rock og gitarinstrumentaler for det meste Steve Vai Joe Satriani Motley Crue Aerosmith Winger Britny Fox G3 Eric Johnson Skid Row hvis du faktisk bryr deg, sjekk ut her: http://www.last.fm/user/sixx/ Lenke til kommentar
augulv Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Bra folkens Fortsett og skriv! har en undersøkelse på skolen! Takk for alle innlegg! Jeg syntes det er en del jimi hendrix Fan her Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Musikk for meg er Jævlig tøfft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå