Gå til innhold

Ny pc til skole samt spill

raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver og ser etter en ny laptop.

Maskinen skal brukes til som topicen sier skole samt en del spilling (bf2 blandt annet)

og vurderer følgende maskin(er):

ASUS A6T

eller

ASUS A6Ja

eller

ASUS F3Ja

Er den øverste jeg egentlig er mest int. Noen som veit sånn ca. hvordan den vil stå seg mot de to andre her? Ser den kjører amd x2 64 og de andre intel. Nvidia sitt go 7600 er det hakket vassere enn X1600 kortene fra AMD?

Maskinen skal også kjøre kjøre linux, så derfor jeg helst setter nvidia korta som prefererte.

Takker for alle innspill, eventuelt andre modeller som vil eigne seg bedre i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS F3Ja ville jeg utelukket da den er både tyngre og dyrere enn de 2 andre alternativene, uten at den er spesiellt bedre. Av ASUS A6T og ASUS A6Ja ville jeg valgt A6T da den har raskere harddisk, minne og litt bedre skjermkort (+ at nvidia har bedre linux drivere). Den er også billigere og utifra spesifikasjonene kjører den dual channel, det står det ikke noe om i A6Ja.

Lenke til kommentar

Jeg og har samme dillemma :hmm:

Hvordan gjør den seg i BF2 f.eks.? Eller andre tunge tilsvarende spill?

Det virker hvertfall som A6T står hakket sterkere en de to andre. Noen som har erfaringer med batteritid ved vanlig bruk. (surfing, tekstaplikasjoner osv.)

Alle innspill blir mottat med høy jubel da innkjøpet skal gjøres i neste uke... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...