Lifeform Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Regner med jeg får nye WRT54GL-routeren i morn. Er det noe spes jeg må gjøre med denne for å få bridging til å fungere eller er alt klart til installering ? Evt. firmware jeg må slenge inn på ...? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 WRT54GX tror jeg ikke har muligheter for client mode (kill me if I'm wrong ). 6705277[/snapback] Spør jeg bare selgeren om det? Routeren støtter client mode eller er det noe hack crack greier som bare kommer med firmwaren ? 6713086[/snapback] Jeg vedder bikkja mi på at selger ikke kan klare å svare på det. Men ta en kikk på denne siden, dette er editert firmware til endel av linksys-modellene. Les i dokumentasjonen for mer info. Liste over støttede modeller finner du også der. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Ok, fant denne siten her: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G Hvilken firmware er best?? Ref. Major Projects * DD-WRT (Linux/GPL) * HyperWRT Thibor - Firmware based on stock WRT54GS firmware, HyperWRT +tofu and other additions from Thibor. * OpenWrt - Command line interface firmware with a JFFS2 file system for package management. (Linux/GPL) * Sveasoft - Creators of Alchemy and Talisman firmware. Endret 25. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Behøver bare velge client mode og søke opp tilgjengelige nettverk, deretter legge inn SSID og kanal på ønsket nettverk. Voila! Problemet med de andre nye modellene er at de ikke støtter Hyperwrt eller DD-WRT som har denne funksjonaliteten. PS: WRT54GS har 2 versjoner, de nyeste støtter ikke alt, så velg WRT54GL om du skal være 100% sikker. (L = Linux) 6704349[/snapback] Hepps! Nå har jeg endelig fått GL'en her....... Fått installert Hyperwrt også, men finner ikke helt ut HVOR jeg skal legge inn SSID og kanal på ønsket nettverk? Regner med det er på det site survey greiene du snapper opp SSID og kanal ? Endret 26. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Supert om noen kan hjelpe meg med dette her.... Jobba siden i går med å få det på plass... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Husk å scanne som active under site survey. Endret 26. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Husk å scanne som active under site survey. 6745650[/snapback] Hepps! Finner ikke ut av den shiten jeg..! er det sånn at man fysisk må koble nettverkskabelen fra PCen til routeren, så får man kontakt ? Hvordan scanner jeg som active ? Se screenshots under her: Endret 27. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) De har tydeligvis endret litt på menyene i den firmwaren du har. Mulig at den går i aktiv modus automatisk. Du må ha kabel fra en av LANportene til PCen. Deretter legger du inn SSID og kanal til et av nettverkene du har på listen. Står det 'wep' på scan survey så må du selvsagt legge inn kryptering også. Endret 27. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 De har tydeligvis endret litt på menyene i den firmwaren du har.Mulig at den går i aktiv modus automatisk. Du må ha kabel fra en av LANportene til PCen. Deretter legger du inn SSID og kanal til et av nettverkene du har på listen. Står det 'wep' på scan survey så må du selvsagt legge inn kryptering også. 6751285[/snapback] Urf.... det var en dårlig løsning. Vi prøver liksom å få delt trådløst nett på hele kåken her så........ Orker ikke kabler overalt og vurderer sterkt å gå tilbake til vanlig ASDL-nett... 400 spenn for 20 mbit gjennom Universitetet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Skal du dele det videre lokalt så må du nok bruke en router til. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Skal du dele det videre lokalt så må du nok bruke en router til. 6755452[/snapback] Hrmfl... Tenkte på det der, men frykter det vil bli for ustabilt. Har bare en og to prikker til universitetet. Hvilken router hadde du anbefalt da om jeg skulle prøve på det...? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Spiller egentlig liten rolle for enkel bruk, men WRT54GL er jo fremdeles god og billig. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Spiller egentlig liten rolle for enkel bruk, men WRT54GL er jo fremdeles god og billig. 6759514[/snapback] Fjaiff....... tenke sak....... frister veldig med den 20 MBit linja til NGT også Bor i lag med seks jenter så regner med jeg får de med på det, men vet aldir med jenter...! Får se... Takk for god og grundig hjelp! Alt i alt. Endret 28. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Jeg har selv den ADSL2+ linjen og kan anbefale kvaliteten. Skal mange dele linjen, bør man ha skikkelig båndbreddestyring, slik at ingen kjører linja i senk. Mulig at en slik router med båndbreddestyring http://www.hardware.no/tester/nettverk/smc...e_br24q/22591/4 med en http://www.dinside.no/php/art.php?id=279369 som trådløst (pre-N) aksesspunkt. Endret 28. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har selv den ADSL2+ linjen og kan anbefale kvaliteten.Skal mange dele linjen, bør man ha skikkelig båndbreddestyring, slik at ingen kjører linja i senk. Mulig at en slik router med båndbreddestyring http://www.hardware.no/tester/nettverk/smc...e_br24q/22591/4 med en http://www.dinside.no/php/art.php?id=279369 som trådløst (pre-N) aksesspunkt. 6760440[/snapback] Hallo! Tror jeg drøyer litt med mer routerinnkjøp nå....... eneste jeg mulighens har lyst er å undersøke er deling av nettet trådløst ved å kjøpe inn ekstra router og bare sjekke om det går... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå