Lifeform Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hei, Noen som har snøring på om det er mulig å koble til andre trådløse nettverk med Dlink DI 624 routeren? Kjøpte en komplett nettverkspakke i god tro (selgeren som satt sammen) om at det var mulig å koble til et eksternt trådløst nettverk med denne, men har ikke funnet ut av dette ennå. Noen som har snøring ? F.eks. om det er mulig å trace ned nettverksinformasjonen om den andre eksterne routeren og legge dette inn statisk på noe sted i konfigurasjonen. Kjenner til at apple har denne type bro-funksjonalitet, men da får jeg ikke brukt den nye fine antenna jeg har investert i. Lifeform Endret 18. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Og hva skal du gjøre på den andre trådløse rutern? Om du har rettmessig tilgang burde du fint kunne skaffe deg tilgangen du trenger for å bruke den dlinken som repeter. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Og hva skal du gjøre på den andre trådløse rutern? Om du har rettmessig tilgang burde du fint kunne skaffe deg tilgangen du trenger for å bruke den dlinken som repeter. 6701490[/snapback] Hente ned Internetttilgangen... Lurer på å koble det til universitet, da nesten alle i kollektivet her er studenter... Problemet ligger altså i at det eksterne nettet / routeren må åpne opp tilgang for oss i sitt nett ell... er det noe settings-relatert greier dette ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Har samme routeren selv og tror ikke den støtter "bridge-funksjon", noe jeg har forstått du er ute etter. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Har samme routeren selv og tror ikke den støtter "bridge-funksjon", noe jeg har forstått du er ute etter. 6701599[/snapback] Ok. Tips om andre routere som støtter dette ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Søk litt på forumet eller lag en ny tråd så får du nok flere svar enn du ville gjort her. Men... For at bridge skal funke så må begge routerne støtte bridge. Det beste hadde vært hvis routerene var helt like og støttet bridge-mode. Dette er vel i din situasjon meget vanskelig å få til hvis ikke jeg tar feil? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg bruker Linksys WRT54GS v1.1 (~ WRT54GL) i client mode med Hyperwrt firmware til å koble opp mot andre routere. Dette fungerer utmerket og har mere effekt ut enn de vanlige 28mW. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg bruker Linksys WRT54GS v1.1 (~ WRT54GL) i client mode med Hyperwrt firmware til å koble opp mot andre routere. Dette fungerer utmerket og har mere effekt ut enn de vanlige 28mW. 6702370[/snapback] Hrmfl...... That is the shit ?? Undrer meg over hvorfor ikke selgeren anbefalte dette produktet i første omgang...! Hadde spart meg for x-antall timer i kveld med knorting (de selger begge produktene) Men altså: du connecter opp mot hvilket som helst WLAN i nabolaget som får tilgang til...? Evt. annen bedre modell jeg bør se på (i samme serien...)? Endret 18. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg bruker Linksys WRT54GS v1.1 (~ WRT54GL) i client mode med Hyperwrt firmware til å koble opp mot andre routere. Dette fungerer utmerket og har mere effekt ut enn de vanlige 28mW. 6702370[/snapback] Hrmfl...... That is the shit ?? Undrer meg over hvorfor ikke selgeren anbefalte dette produktet i første omgang...! Hadde spart meg for x-antall timer i kveld med knorting (de selger begge produktene) Men altså: du connecter opp mot hvilket som helst WLAN i nabolaget som får tilgang til...? Evt. annen bedre modell jeg bør se på (i samme serien...)? 6702865[/snapback] Behøver bare velge client mode og søke opp tilgjengelige nettverk, deretter legge inn SSID og kanal på ønsket nettverk. Voila! Problemet med de andre nye modellene er at de ikke støtter Hyperwrt eller DD-WRT som har denne funksjonaliteten. PS: WRT54GS har 2 versjoner, de nyeste støtter ikke alt, så velg WRT54GL om du skal være 100% sikker. (L = Linux) Endret 19. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg bruker Linksys WRT54GS v1.1 (~ WRT54GL) i client mode med Hyperwrt firmware til å koble opp mot andre routere. Dette fungerer utmerket og har mere effekt ut enn de vanlige 28mW. 6702370[/snapback] Hrmfl...... That is the shit ?? Undrer meg over hvorfor ikke selgeren anbefalte dette produktet i første omgang...! Hadde spart meg for x-antall timer i kveld med knorting (de selger begge produktene) Men altså: du connecter opp mot hvilket som helst WLAN i nabolaget som får tilgang til...? Evt. annen bedre modell jeg bør se på (i samme serien...)? 6702865[/snapback] Behøver bare velge client mode og søke opp tilgjengelige nettverk, deretter legge inn SSID og kanal på ønsket nettverk. Voila! Problemet med de andre nye modellene er at de ikke støtter Hyperwrt eller DD-WRT som har denne funksjonaliteten. PS: WRT54GS har 2 versjoner, de nyeste støtter ikke alt, så velg WRT54GL om du skal være 100% sikker. (L = Linux) 6704349[/snapback] Genialt Vurderer nå å investere i Linksys SRX (WRT54GX), ref. test på Dinside.no Dog: Fant også en artikkel på Cnet hvor en kis mener at folk heller bør investere i D-link eller Belkin, ref. artikkelen Jeg har jo ikke peil i det hele tatt på dette, menne er det noen av disse andre routerene han anbefaler her som støtter "bridging" mot andre eksterne nett? Endret 19. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 WRT54GX tror jeg ikke har muligheter for client mode (kill me if I'm wrong ). Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei. etter at nettet mitt ble borte for over ei uke siden bruker jeg nå en gammel jensen router i "ad-hoc" for å koble meg opp på min wrt54g (DD-WRT). Denne siste har jeg plassert hos naboen, og låner da nett på denne måten. Er avhengig å kjøre kablet nett til ene maskinen, da det ikke finnes mulighet til trådløst på denne. Ble overasket over at jensen hadde såpass mange funksjoner. De har jo vært utskjellt i mange sammenhenger, men denne ser ut til å kjøre stabilt (ei uke så langt uten problemer). Sjekk ut disse, tror de er ganske billige. Den jeg bruker er en gammel sak, så mulig nye ikke har alle muligheter. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) ***Feilposting*** Endret 20. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) WRT54GX tror jeg ikke har muligheter for client mode (kill me if I'm wrong ). 6705277[/snapback] ok *vurdere å lade hagla her..* Spør jeg bare selgeren om det? Routeren støtter client mode eller er det noe hack crack greier som bare kommer med firmwaren ? Endret 20. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 WRT54GX tror jeg ikke har muligheter for client mode (kill me if I'm wrong ). 6705277[/snapback] ok *vurdere å lade hagla her..* Spør jeg bare selgeren om det? Routeren støtter client mode eller er det noe hack crack greier som bare kommer med firmwaren ? 6713086[/snapback] Går for WRT54GL nå... Årsak: med WRT54GX må visst alle nettverkskortene også ha støtte for MIMO. Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har et lite problem her, tenkte eg kunne prøve å spørre i den tråden her, slepp eg å lage ein ny tråd. Får levert linje fra UiB, og kobler den til ein av LANportane på min linksys WRT54G, og alt fungerer veldig bra. Problemet er at eg ikkje kjem inn på ruteren for å lage til det trådlåse nettet. Det ligger inne med standarinnstillinger, men vil jo gjerne forandre SSID og kryptere det. Har prøvd med 192.168.1.1, men fungerer ikkje. Ka kan eg gjere? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Har et lite problem her, tenkte eg kunne prøve å spørre i den tråden her, slepp eg å lage ein ny tråd. Får levert linje fra UiB, og kobler den til ein av LANportane på min linksys WRT54G, og alt fungerer veldig bra. Problemet er at eg ikkje kjem inn på ruteren for å lage til det trådlåse nettet. Det ligger inne med standarinnstillinger, men vil jo gjerne forandre SSID og kryptere det. Har prøvd med 192.168.1.1, men fungerer ikkje. Ka kan eg gjere? 6718113[/snapback] Er faktisk UiB sitt nett vi også ønsker å koble oss til. Har du snøring på kossen ordningen er med utdeling av LAN på Høyden er...? Kun for SiB sine studentboliger eller er det mulig å søke om tilgang også for andre hybelhus ? Endret 21. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har rett og slett ikkje peiling. Berre ta kontakt med dei som styrer det på UiB og høyr med dei. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Har rett og slett ikkje peiling. Berre ta kontakt med dei som styrer det på UiB og høyr med dei. 6720004[/snapback] Aiiff... Will do..... Endret 21. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har et lite problem her, tenkte eg kunne prøve å spørre i den tråden her, slepp eg å lage ein ny tråd. Får levert linje fra UiB, og kobler den til ein av LANportane på min linksys WRT54G, og alt fungerer veldig bra. Problemet er at eg ikkje kjem inn på ruteren for å lage til det trådlåse nettet. Det ligger inne med standarinnstillinger, men vil jo gjerne forandre SSID og kryptere det. Har prøvd med 192.168.1.1, men fungerer ikkje. Ka kan eg gjere? 6718113[/snapback] Resett routeren (stikke en penn i det lille hullet bak til lampene blinker ~10 sek) Sett opp router med kryptering etc, slå av DHCP på LAN og koble opp som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå