LiamH Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg skal fjerne noe rust på bilen min og trenger råd til trinnvis fremgangsmåte, både i forhold til grunning, lakkering og skøyting av lakk! Dette gjelder en grønn VW Polo '97... Vet at resultatet ikke blir 100 %, men her er det snakk om å stoppe rusten, for så å dekke over på beste og billigst mulig måte. Har lakkert noe før, men har lite erfaring med metallic-lakk. Ser ut til at flere her inne har peiling, så jeg trenger gode råd i forhold til hva som er viktig å huske på, tørketid osv.! Takker for alle svar! Endret 18. august 2006 av LiamH Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 skull vel egentlif ligge under teknisk da Skal bynne og ta rusten og sånt på mn bil også, blir vl å legge ut litt info å bilder i worklogen min da. Har også forklart litt fremgangsåte til en annen HER Har du bilde av rusten du skal ta da? Lenke til kommentar
turbogubbe Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 1. puss bort ALL rust( gjerne litt til også) 2. vask med silikonfjerner eller rødsprit(la det blit HELT tørt) 3.hvis det er hull det så sparkler du det(hvis du ikke kan sveise) 4.puss deretter sparklingen med pussemaskin 5.viktig å grunne godt! helst men spray på karosseri. 6.la dette tørke bra,så lakker du mange tynne strøk(for bra sikt i lakken) 7.deretter sprayer du 1-5 lag med klar-lakk( ettersom hvor bra du skal ha det) LYKKE TIL! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Takker for svarene! Noen tips til hvordan man får bort/redusert skøytene på lakken? Lenke til kommentar
turbogubbe Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Takker for svarene! Noen tips til hvordan man får bort/redusert skøytene på lakken? 6717167[/snapback] du må nok pusse ned med pusse maskin, så sprayer du jevt utover, så tar du bort maskeringen og sprayer tynt over... Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 puss helt ned med maskin går da mye fortere, vask med kanskje svamp, for å fjerne støv osv. så begynner du med å legge maskering såklart, fjerner den også begynner du med pistol,boks fra siden til side, er det for lite, så tar du opp og ned. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 OK. Så det lønner seg å spraye lakk over skjøtene etter at man har fjernet maskeringen, slik at man sprayer et tynt lag både på den nye lakken og den gamle som ligger rundt området man har lakkert? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 er lakken på bilen så at du ser deg selv for å si det sånn? speiler det? iallefall vis det gjør ville jeg pussa forsiktig og lagt et strøk til, også spraye med klarlakk vis du skal få den blank og kunne få se deg sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå