I.A.G. Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hallo! Jeg har prøvd å slå av en annen PC på nettverket via shutdown-kommandoen i Ledetekst ved å skrive inn: shutdown -s -m \\<datamaskinnavn> Da får jeg opp meldingen: Nettverksbanen ble ikke funnet. Hva kan årsaken til dette være? Det er nok ikke brannmuren e.l., ettersom jeg kan komme inn på den andre pc-en via nettverket på vanlig måte. Noen forslag til hva som kan være årsaken? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 du må ha administrtor rettigheter på den angitte PCen som skal slåes av via nettverket. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) du må ha administrtor rettigheter på den angitte PCen som skal slåes av via nettverket. 6701180[/snapback] Mener du at den pc-en som skal slåes av må være logget på en admin-konto? Det er den i så fall. EDIT: begge pc-ene er logget på som admin. Endret 18. august 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå