Gå til innhold

Spm. Angående vifter på skjermkort.

Hawko

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC med skjermkortet nVidia GeForce 5500. Denne PC'en lager en stygg pipete lyd, og etter å ha åpnet PC'en og sjekket litt rundt fant jeg ut at det var skjermkortets vifte som laget denne lyden.

For øyeblikket tilhører denne PC'en min søster, og hun bruker den til chatting via MSN og litt spilling av The Sims 2.

Men hun har sett seg lei av denne lyden. Så jeg tenkte på å skaffe et nytt et. Ikke noe stort og glitrende, helst noe ala ytelsen til GeForce 5500 eller bedre, til en helt OK pris, og som lager mindre lyd.

Så jeg har sett litt rundt på Hardware.no's prisguide, og fant ut at det finnes kort uten vifter. Og jeg lurer på; hva har dette å si? Fungerer disse kortene helt uten vifte, eller er det sånn at entusiaster kjøper slike kort for å bruke sine "egne" vifter på dem?

Om noen har anbefalinger på kort MED eller uten vifter som lager lite lyd, så er de veldig velkomne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, det er AGP - Og kortet til Post #3 ser ut til å passe godt til min søsters behov.

Men det jeg egentlig lurte på var om kortet blir for varmt etter flere timer med The Sims 2? (Post #2 svarte vel egentlig på dette, men jeg er så skeptisk av meg.. :p)

Ellers så ser kortet kjempebra ut, Tusen takk!

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

sånne kort blir nok ikke så varme, hvis du har litt luftgjennomgang i kabinettet så blir nok ikke det noe problem i det hele tatt og hvis du er veldig usikker er det bare og sette inn en vifte som blåser på kortet, men jeg tror ikke det blir nødvendig

Lenke til kommentar
sånne kort blir nok ikke så varme, hvis du har litt luftgjennomgang i kabinettet så blir nok ikke det noe problem i det hele tatt og hvis du er veldig usikker er det bare og sette inn en vifte som blåser på kortet, men jeg tror ikke det blir nødvendig

6702655[/snapback]

Nydelig. Da er kortet bestilt.

Så igjen, Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...