Hawko Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg har en PC med skjermkortet nVidia GeForce 5500. Denne PC'en lager en stygg pipete lyd, og etter å ha åpnet PC'en og sjekket litt rundt fant jeg ut at det var skjermkortets vifte som laget denne lyden. For øyeblikket tilhører denne PC'en min søster, og hun bruker den til chatting via MSN og litt spilling av The Sims 2. Men hun har sett seg lei av denne lyden. Så jeg tenkte på å skaffe et nytt et. Ikke noe stort og glitrende, helst noe ala ytelsen til GeForce 5500 eller bedre, til en helt OK pris, og som lager mindre lyd. Så jeg har sett litt rundt på Hardware.no's prisguide, og fant ut at det finnes kort uten vifter. Og jeg lurer på; hva har dette å si? Fungerer disse kortene helt uten vifte, eller er det sånn at entusiaster kjøper slike kort for å bruke sine "egne" vifter på dem? Om noen har anbefalinger på kort MED eller uten vifter som lager lite lyd, så er de veldig velkomne. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Dette f. eks: https://prisguiden.no/product.php?product_id=28032 Vil nok yte omkring 5500, tenker jeg. At skjermkort er vifteløse er bare positivt, det betyr at de har så lav varmeutvikling at de kan kjøre likevel. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) vet du om det er AGP eller PCIE. jeg tipper at det er AGP, her er det et AGP-forslag: XFX GeForce 6200A edit: det er litt viktig og sjekke det før du kjøper Endret 18. august 2006 av MItjmannen Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Mhm, det er AGP - Og kortet til Post #3 ser ut til å passe godt til min søsters behov. Men det jeg egentlig lurte på var om kortet blir for varmt etter flere timer med The Sims 2? (Post #2 svarte vel egentlig på dette, men jeg er så skeptisk av meg.. ) Ellers så ser kortet kjempebra ut, Tusen takk! Endret 18. august 2006 av Hawko Lenke til kommentar
Mit Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 sånne kort blir nok ikke så varme, hvis du har litt luftgjennomgang i kabinettet så blir nok ikke det noe problem i det hele tatt og hvis du er veldig usikker er det bare og sette inn en vifte som blåser på kortet, men jeg tror ikke det blir nødvendig Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 sånne kort blir nok ikke så varme, hvis du har litt luftgjennomgang i kabinettet så blir nok ikke det noe problem i det hele tatt og hvis du er veldig usikker er det bare og sette inn en vifte som blåser på kortet, men jeg tror ikke det blir nødvendig 6702655[/snapback] Nydelig. Da er kortet bestilt. Så igjen, Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå