Diablito2k Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Heisan. lurer fælt på hvor man får kjøpt extension tubes som de kalles til macro bruk .. ? takker på forhånd Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Heisan. lurer fælt på hvor man får kjøpt extension tubes som de kalles til macro bruk .. ? takker på forhånd 6700931[/snapback] En hvilken som helst fotobutikk... FotoVideo har en hel del, kalles 'mellomringer' på norsk. -Torstein Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 kaller ikke 2 stk "en del" akkurat. og de heter macro linse @ fotovideo. andre nettbutikker ? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Har du speilrefleks Diablito? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) macrolinse er noe helt annet en mellomringer. Mellomringer inneholder intet glass. http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11813 http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...=2739&MenyID=36 Anbefaler å sjekke bruktmarkedet her og der først. Jeg betalte 500kr for mine brukt. Endret 18. august 2006 av stoners Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ringer er bedre enn macrolinse, og burde vel være lettere/billigere å produsere. Det beste er slik jeg har forstått "macro bellows", men disse har vist seg vanskelig å få tak i. (husker altså ikke hva det kalles på norsk.) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Har du speilrefleks Diablito? 6701313[/snapback] yes i have. åssen det? De "Kenko Auto Extension Tube" likte jeg godt.. de blir nok et mulig valg om litt. Edit: var da skammelig dyrt for bare noen ringer uten glass :S kanskje jeg mixer, men mener jeg har sett sånne filtre med 5x og 10x f.eks som man setter foran på linsa .. noen som vet mer detaljer om dette ? Endret 18. august 2006 av Diablito2k Lenke til kommentar
BMP Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Ser også at du får slike ringer for rundt 600,- inkl. frakt på ebay. Ebay Disse er riktignok for Canon men det blir jo en tredjedel av prisen feks. Endret 19. august 2006 av BMP Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ringer er bedre enn macrolinse, og burde vel være lettere/billigere å produsere. Det beste er slik jeg har forstått "macro bellows", men disse har vist seg vanskelig å få tak i. (husker altså ikke hva det kalles på norsk.) Makro-belger :o) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hvorfor er mellomringer så dyre? Produksjonskostnadene for en lystett ring uten glass i burde ikke være så veldig høy, men de koster jo like mye som de aller billigste objektivene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvorfor er mellomringer så dyre? Produksjonskostnadene for en lystett ring uten glass i burde ikke være så veldig høy, men de koster jo like mye som de aller billigste objektivene! 6710161[/snapback] Bestilte selv en Oly EX-25 som gir 1:1 med zuiko 50mm F2.0. Denne koster 1300.-. Regner med at den er dyr bla. fordi det er elektronikk i den. Mvh. TH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå