GauNodachi Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Heisann! Jeg har problemer med Intel Core 2 Cpu. Type: Intel Core 2 CPU 6300 @ 1,86Ghz HK: Asus P5B RAM: Corsair DDR2 XMS2 - 512MB * 2 Matched kit Har nylig oppgradert systemet på en PC. Oppgraderte hovedkort, CPU, RAM og Grafikk-kort. Har satt inn alle kort og bygd opp maskinen som vanlig. Har bygget en del maskiner og aldri opplevd denne feilen. Når jeg starter opp datamaskinen får jeg følgende error: "Intel CPU uCode loading error" Jeg får muligheten til å fortsette ved å klikke F1. Man kommer videre til Windows meny, men her restarter PCen seg igjen. Takk for den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Uten at jeg kan si noe sikkert, trodde jeg det hovedkortet måtte flashes før det støtte conroe. Har du googlet litt rundt akkurat det? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 sikker på at hovedkortet ditt st øtter Core 2? det er bare de nyeste kortene som støtter det... det kan være to kort med samme brikkesett, der det ene støtter det å det andre ikke støtter det... skal sjekke det... Hilsen Tord Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 hjemmesiden til ASUS... og der står det: "P5B: - Intel LGA775 Platform - Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Ready - Intel® Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Ready - 1066/800/ 533 MHz - Dual-channel DDR2 800/667/533 - 1x PCI Express x16 - 6x SATA 3Gb/s - RTL8111B PCI-E Gb LAN - 8-channel HD Audio - AI NOS™ / AI Gear / AI Nap" så... ditt kort skal støtte Core 2 og Core 2 Duo... da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg noe mer, siden jeg ikke har noe erfaring på området... (har fortsatt s478 jeg... ) Hilsen Tord Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Last ned og flash den nyeste Bios versjonen. De første Asus korta som ble sluppet har ikke bios som ''støtter'' C2D. Mattjin Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Last ned og flash den nyeste Bios versjonen. De første Asus korta som ble sluppet har ikke bios som ''støtter'' C2D. Mattjin 6700842[/snapback] jo men når ASUS oppgir at kortet skal støtte Core 2 Extreme og Core 2 Duo så leverer de neppe kortet med en BIOS som ikke støtter det... Hilsen Tord Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 jo men når ASUS oppgir at kortet skal støtte Core 2 Extreme og Core 2 Duo så leverer de neppe kortet med en BIOS som ikke støtter det... SKAL støtte ja. men du må kanskje ha riktig revisjon og bios.... Det nevner de ingenting om Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Er ganske sikker på dette.. Så at det var en annen her som hadde samme problemet. Flashing til nyeste Bios løste det;). Synes forøverig det er tåpelig av Asus å si at kortet støtterC2D når du må flashe BIOS'en før det gjør det. Er jo ikke alle som bygger PC som kan vite det. Mattjin EDIT: Leif, leif og atter leif Endret 18. august 2006 av mattjin Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Jeg skal prøve dette. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Synes forøverig det er tåpelig av Asus å si at kortet støtterC2D når du må flashe BIOS'en før det gjør det. 6700913[/snapback] Har sett etterhvert at omtrent alle HK produsentene gjør det på den måten, har hendt flere ganger at jeg har måttet låne eldre CPUer for å flashe BIOS før jeg i hele tatt fikk start på maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå