.vision Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hallo, jeg har et kjempe problem med pcen min og setter STOR pris på de som vil hjelpe meg med dette Jeg kjøpte meg ny pc i forrige uke og pcen min består nå av følgende: HK: Asus A8N-SLI premium hovedkort Skjermkort: XFX geforce 7900GT 256 CPU: AMD 64 3800+ med boxed vifte Minne: 1stk twinmos på 512 og 1stk crucial på 1024 PSU: Eldre 400W thermaltake strømforskyning Kabinett: 3R systems Andre ting: • DVD leser • DVD brenner • 2 stk 80GB maxtor ATA harddisk • 1 stk 250GB western digital SATA Problemene: Første gangen jeg satte sammen pcen hadde jeg ikke særlige problemer. Foruten en ting hvor det sto i bootscreen at cpuen min ikke fungerte eller kjørte på veldig lav hastighet. Dette sjekket jeg selvfølgelig ut, og den fungerte slik den skulle. I en ukestid har pcen fungert som normalt, i spill osv. Plutselig når jeg har lan (med merke at temperaturen stiger i rommet) starter problemene. Første som skjer er at jeg fryser når jeg spiller, noe jeg med engang tenkte kunne være varmeproblemer. Derfor sjekker jeg koblingen til CPU vifta som er koblet i en løsning i selve kabinettet. (3R system har sånn lcd display foran hvor man ser gradene osv) Så da byttet jeg om denne løsningen, og prøvde å koble den i hovedkortet, med viten om at kabinettet kom til å klage. Allikevel kommer jeg inn i windows uten problemer, men pcen fryser seg fortsatt. Og når jeg restarter nå, har den låst seg på første bilde hvor logoen av hovedkortet er. Her kan jeg velge å trykke DEL for å se setup eller vente. Vente nytter ikke, og hvis jeg trykker del, får jeg en ny melding "entering setup..". Og der blir den Forsøk på løsninger Har prøvd noen forskjellige forslag på løsninger. Har satt en stor vifte foran pcen og kommet meg inn i windows, men det hjelper ikke for det. Det fortsetter å låse seg i windows. Hva kan være feil? Hørt mange har hatt problemer med driverne til dette hovedkortet. Jeg har prøvd å formatert nå uten å legge inn disse driverne, men det fungerte heller ikke! opplever samme frysingen. Kan det rett og slett være noe feil med CPUen? Tusen takk for alle svar, jeg er virkelig hjelpeslaus Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Høres litt ut som varme problemer. Kan jo være noe chipsett kjølere som ikke sitter bra. Har du sjekket om cpu vifta sitter bra, har du brukt kjølepasta? Blir temperaturen veldig høy, før den skrur seg av? edit:Kanskje litt dumme spørsmål. Endret 18. august 2006 av Kuffe Lenke til kommentar
.vision Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Når jeg hadde den koblet i kabinettløsningen, så fikk jeg ikke målt den, men den frøys da også.. nå får jeg målt den.. og den er på 35 grader når jeg har slått den på.. CPU vifta sitter som støpt i mine øyne.. Men på min gamle pc, så hadde jeg satt den feil vei.. På denne boxed vifta er det en spak, skal den stå øverst eller nederst? Den står nedover nå. Har ikke brukt noen form for kjølepasta.. bortsett fra det som var der.. takk for kjapt svar! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Tror strømboxn din er for svak eller så er cpuen ustabil Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hvis det er psu'en som er litt gammel og ikke leverer nok strøm. Kan jo det kanskje det føre til cpu'en blir ustabil. Kankje psu'en ikke leverer nok spenning? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Når jeg har hatt sånne problemer så har det vært inkompatibelt minne. Prøv å ta ut en minnebrikke og start på nytt. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hmm.. hadde ingen problemer med å kjøre 2 forskjellige minner i mitt forrige hovedkort.. men kan prøve litt av hvert nå.. Tror heller ikke at PSUen er problemet, dog den er gammel.. PSUen har forferdelig mange ledninger, og leverer i masse som ikke har bruk for.. Dette var den standard PSUen som var med i det gamle jalla 1000D kabinettet til thermaltake tusen takk for forslagene Endret 18. august 2006 av mEttOx Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hvis jeg ikke husker helt feil bygde jeg en pc med det hovedkortet du har. Og da var den veldig kresen på plassering av minne brikkene Les hk manual og sjekk om du har satt ram'en riktig, lese også kompatibelhet, Endret 18. august 2006 av Kuffe Lenke til kommentar
.vision Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 tusen hjertlig takk gutta! det ser ut til at det har ordnet seg.. har ikke fått sjekket skikkelig ennå, men jeg har ikke opplevd noe frysning.. Hadde to feil, glemt å dratt over spaken til cpu vifta.. og kjølepasta.. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 tusen hjertlig takk gutta! det ser ut til at det har ordnet seg.. har ikke fått sjekket skikkelig ennå, men jeg har ikke opplevd noe frysning.. Hadde to feil, glemt å dratt over spaken til cpu vifta.. og kjølepasta.. 6700712[/snapback] Der tror jeg vi har svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå