Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installering av WinXP 64

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt ny PC som følger:

- Shuttle SN27P2

- AMD64 X2 3800+

- Powercolor X1900XT 512MB

- Seagate Barracuda 320GB HD SATA2

- NEC DVD Brenner

- Kingston RAM (2x1024 MB)

Jeg har satt ting sammen og det ser ut til å fungere. Får skjermbilder, kommer inn i BIOS etc. Problemet er når jeg skal innstallere OS.

Har kjøpt Windows XP64 disk, og etter å ha satt BIOS til å boote først fra CD-ROM så restartet jeg maskinen. Alt går fint. Windows Installation loader fra CD, jeg gjør ingenting når den spør om eksterne SATA drivere, da jeg kun har disse på floppy og ikke har floppydisk. Etter dette stopper installasjonen opp med følgende beskjed: "File \AMD64\ntkrnlmp.exe could not be loaded. Error code 4". Prøver så et par restarter, og på et par av tilfellene kommer jeg forbi denne beskjeden og den loader mye av installasjonen før den igjen til slutt stopper med beskjed "File dmboot.sys is corrupted". Jeg har nå prøvd maaaange ganger, og den stopper enten tidlig opp med ntkrnlmp beskjeden eller så loader mye og den stopper på dmboot.

Er det noen som har noen ideer om hvordan jeg skal angripe saken?

Mvh Juba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Heisann! Jeg lurer bare på hvordan saksgangen/utviklingen har vært på problemet ditt. Jeg har nemlig satt sammen en lik Shuttle med Kingston 2*1GB ram,-det ser ut som jeg opplever samme problemet som deg. Løsningen er nå å sende den inn for feilsøking.

Har du forresten problemer med at skjermkort-vifta står og går etter at du har skrudd av maskinen ved hjelp av powerknappen foran? Jeg tror dette problemet kun gjelder for de som har et NVIDIA skjermkort slik som jeg, men jeg er litt nysgjerrig på om du har opplevd noe av det samme.

Takk for svar.

Wollis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...