trygveaa Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg har tenkt til å kjøpe en nettverksharddisk så alle PCene våre kan få tilgang til den. PCen skal brukes til å lagre bilder, video og andre filer. Skal ha 300-500 GB kapasitet. Vet ikke helt hva som er forskjellene på harddiskene så jeg håper dere har noen anbefalinger. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Samsung har gode disker og 300GB gir foreløpig best valuta for pengene. Ikke glem backup om du skal ha en sentral filserver! Selv har jeg 2x500GB i speiling og en ekstra maskin med en 500GB disk stående hos naboen som backup. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Har samsung nettverksdisker? Hva heter de? Jeg har sett på Western Digital Essential NetCenter og Maxtor Shared Storage Drive Plus. Er disse bra? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hmmm... Mulig jeg gikk glipp av hva du mente med "nettverksdisker" ? Er det SCSI du er etter ? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Nei, jeg har tenkt til å kjøpe en disk som kan kobles rett til nettverket og brukes av alle PCene i nettverket. NAS tror jeg det heter. Har sett på Western Digital Essential NetCenter og Maxtor Shared Storage Drive Plus. Er disse bra? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Da kan du lett sette en Samsung disk i f.eks. denne En kanskje enda bedre løsning hadde vært å få tak i en gammel PC (PIII ell) sette inn et par nye HD'er og sette den opp med en eller annen Linux distro. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Har kjøpt Western Digital Essential NetCenter og er veldig fornøyd med den, fildeling og printer fungerer 100%. Fulgte bruksanvisningen og det eneste som ikke kom frem der var at jeg måtte forandre navnet på brukergruppen under general setup til det samme som resten av maskinene bruker. Endret 25. august 2006 av Chrian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå