Gå til innhold

Oppgradere PC til 9000kr

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg endelig oppgradere PCen min. Det jeg trenger er da HK, skjermkort, cpu, minne og harddisker, vil ha deres mening om det jeg skal kjøpe om ei uke.

Hovedkort: DFI

CPU: 4600+ eller mest sansynlig 3800+.

Minne: Alt skal overklokkes, inkludert minne, men jeg vet ikke hvilke DDR2 minne jeg skal velge som er god til å overklokke (skal være 2GB) Forslag med linker?

Skjermkort: Har en 17" LCD så jeg regner med det ikke er vits med en GTX kort eller en GT kort med 512 MB minne og skal derfor ha denne: POV

Også 2 stk harddisker ca. 250 GB hver som jeg skal kjøre i RAID 0. Har god erfaring med Seagate, er denne eller denne god for å kjøre i RAID 0? Er det stor forskjell på 8 og 16 mb cache?

På forhånd takk.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite forskjell på 8MB og 16MB Cache på harddisker, men mer er ofte bedre.

Noen som vet om det nye DFI kortet funker med 90nm cpuer? eller er det bare for 65nm?

6700119[/snapback]

Det vil nok gå fint. AMD har vel ikke kommet med 65nm ennå.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Jeg ser på shg.no at de venter på to typer av 4600+, en vannlig og en med energiforbruk på 65W, hvilke av dem er best til overklokking? og hvordan er den ene annerledes fra den andre?

6715833[/snapback]

Den på 65W vil ha lavere effektforbruk enn den andre (89W??), så den vil være noe bedre til overklokking også.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...