Joachim1706 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hei alle sammen! jeg lurte på hvordan det var mulig å finne fram til en pc via en ip adresse...sliter litt med en som skriver dritt på min side, og vil finne ut hvem det er.... Er det en enkel måte å gjøre det på? Hilsen Joachim! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Tror nesten vi burde ha en sticky om akkurat dette temaet, jeg lurer på hvor ofte det er tatt opp. Det er dessverre ikke mulig å gjøre dette uten å anmelde personen, og selv ikke da vil du kunne få informasjonen, politiet vil kanskje få den Lenke til kommentar
Joachim1706 Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Takk for svaret;) Det gidder jeg faen meg ikke=P er ikke akkurat så veldig tøft å sitte å skrive dritt om en person på en side=P Takker igjen for svar;) Hilsen joachim Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Prøv her: http://www.geobytes.com/IpLocator.htm Er ikke sikker på hvor nøyaktig det er men du finner i hvert fall ut om personen bor nær deg eller i øvre mongolia. Jeg antar det er ispen den finner og ikke huset ditt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hei alle sammen! jeg lurte på hvordan det var mulig å finne fram til en pc via en ip adresse...sliter litt med en som skriver dritt på min side, og vil finne ut hvem det er.... Er det en enkel måte å gjøre det på? Hilsen Joachim! 6699854[/snapback] Det jeg har gjort et par ganger, er å gjøre reverse DNS-lookup på ip'n. (dig -x ip) om jeg ikke husker feil (linuxkommando). Da dukker somregel ISP opp. Så kan du sende mail til abuse@isp (om jeg ikke husker feil) og klage. Resultatet er stort sett at synderen får kutta nettlinja si. Personlig fikk jeg kasta en bedrift to ganger av nettet på en uke, da IIS-serveren deres insisterte på å prøve å infisere indianer'n min med et virus. Dumt av dem. Dersom du istedet for "blablabla.isp.com" får "webside.com", send en mail til [email protected] og si i fra - de kan ha hatt ett innbrudd, og blir stort sett veldig glade for å høre om det. Hold nettet reint! Lenke til kommentar
Joachim1706 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Hei alle sammen! jeg lurte på hvordan det var mulig å finne fram til en pc via en ip adresse...sliter litt med en som skriver dritt på min side, og vil finne ut hvem det er.... Er det en enkel måte å gjøre det på? Hilsen Joachim! 6699854[/snapback] Det jeg har gjort et par ganger, er å gjøre reverse DNS-lookup på ip'n. (dig -x ip) om jeg ikke husker feil (linuxkommando). Da dukker somregel ISP opp. Så kan du sende mail til abuse@isp (om jeg ikke husker feil) og klage. Resultatet er stort sett at synderen får kutta nettlinja si. Personlig fikk jeg kasta en bedrift to ganger av nettet på en uke, da IIS-serveren deres insisterte på å prøve å infisere indianer'n min med et virus. Dumt av dem. Dersom du istedet for "blablabla.isp.com" får "webside.com", send en mail til [email protected] og si i fra - de kan ha hatt ett innbrudd, og blir stort sett veldig glade for å høre om det. Hold nettet reint! 6703100[/snapback] Skjønte ikke så mye jeg:P kan ikke så mye om pc, den internett siden var litt til hjelp;) men veit bare at det kommer fra et sted i nærheten... takker for svar gutta! MVH Joachim Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Post ip her og jeg skal finne hans isp. Viktig at du også har klokkeslett og en beskrivelse/loggutdrag som "bevis"! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her. Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her.Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte. 6715942[/snapback] hacke adressen hans? er det mulig? han sier jo han har lite erfraring med PC men blokk han og la det ligge så er nok det best... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvis han poster adressen her så... Men det er et regelbrudd. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvis han poster adressen her så... Men det er et regelbrudd. 6715984[/snapback] ok Lenke til kommentar
Joachim1706 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Lar det bare ligge jeg... er nok det beste;) takker for all info gutta! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Du kan sjekke opp hva slags ISP han har, og da selvfølgelig land og kanskje landsdel vha. et søk, f.eks. Ripe.net. Copy&paste IP så ser du litt info. Endret 21. august 2006 av Superslask Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Du kan sjekke opp hva slags ISP han har, og da selvfølgelig land og kanskje landsdel vha. et søk, f.eks. Ripe.net. Copy&paste IP så ser du litt info. 6716475[/snapback] jeg testa å søke på en venn, vet ikke om navnet stemmer da:S, vet ikke hva han heter, men fikk et navn nei... vent litt, søkte på min ip, fikk akkurat samme...mulig det er han som eier nexgentel? Bjorn Nilsen? ligger det i bergen? Endret 21. august 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du søkte etter navnet hans? Du får ikke navn på personen, men navn på ISP. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du søkte etter navnet hans? Du får ikke navn på personen, men navn på ISP. 6716624[/snapback] edit over, søkte på IP, gikk ISP (nextgentel) og slik: fikk dette: address: Sandslimarka 31 address: P.O Box 3 Sandsli address: N-5861 Bergen address: Norway address: --------------------- phone: +47 55527900 fax-no: +47 55527910 e-mail: [email protected] e-mail: [email protected] admin-c: BN284-RIPE tech-c: OKH17-RIPE tech-c: AS27896-RIPE tech-c: CA4889-RIPE tech-c: EE28-RIPE nic-hdl: NGT5-RIPE mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT source: RIPE # Filtered person: Bjorn Nilsen address: NextGenTel AS address: Sandslimarka 31 address: P.O. Box 3 Sandsli address: N-5861 Bergen address: Norway phone: +47 5552 7900 fax-no: +47 5552 7910 nic-hdl: BN284-RIPE source: RIPE # Filtered mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her.Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte. 6715942[/snapback] Du søkte etter navnet hans? Du får ikke navn på personen, men navn på ISP. 6716624[/snapback] edit over, søkte på IP, gikk ISP (nextgentel) og slik: fikk dette: address: Sandslimarka 31 address: P.O Box 3 Sandsli address: N-5861 Bergen address: Norway address: --------------------- phone: +47 55527900 fax-no: +47 55527910 e-mail: [email protected] e-mail: [email protected] admin-c: BN284-RIPE tech-c: OKH17-RIPE tech-c: AS27896-RIPE tech-c: CA4889-RIPE tech-c: EE28-RIPE nic-hdl: NGT5-RIPE mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT source: RIPE # Filtered person: Bjorn Nilsen address: NextGenTel AS address: Sandslimarka 31 address: P.O. Box 3 Sandsli address: N-5861 Bergen address: Norway phone: +47 5552 7900 fax-no: +47 5552 7910 nic-hdl: BN284-RIPE source: RIPE # Filtered mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT 6716633[/snapback] Dersom den nederste utskriften er for ip'n til personen som plaget deg, har du alt du trenger (forhåpentligvis). Du ser at personen har internett hos Nextgentel, og du ser at nextgentel har abuse-adressen "[email protected]". Flott. Send en mail dit, og forklar om hva innehaver av denne ip'n har gjort, og når det har blitt gjort. Dersom det er "ille nok", nextgentel har tid (telenor er iallefall veldig hyggelige her, fikk tom. noen tips om å forbedre apache-oppsettet mitt helt uten videre, selv om det ikke hadde noenting med det som hadde skjedd å gjøre), og du kan sannsynliggjøre at det virkelig har skjedd (klipp-og-lim fra loggen pleier å være nok dersom du har logger, evt. kan du jo henvise til en webside dersom det er snakk om trakassering etc.), så kan NGT slå opp i sine logger, og finne ut hvem som hadde den ip'n da. De vil da ta saken videre (du vil normalt sett aldri få vite hva som skjer i "andre enden", bare hva som har blitt gjort). Lykke til! Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 må bare si at det er ikke den IP'en som har plaga han , det er min Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Det kunne di jo sagt litt før da. Allerede sendt 4, 5 mailer. hehe. Nei da. Men en bra si de det var det. Den skal lagres. EDIT: Måtte bare si noe Tasta inn en tilfeldig adresse. Fikk opp en fyr i frankrike Skit artig Endret 22. august 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
varmit Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 He he gøy,dette kom opp: 219.153.2.168 ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå