Gå til innhold

Core 2, X1900XT og PSU

Anbefalte innlegg

Hei

Lest litt på forumet, men finner ikke så mange svar..

Jeg har akkurat fått ny maskin:

CPU: Core 2 E6400

HK: MSI 975X Power up ed.

SK: X1900XT

RAM: Corsair TWINX2048-6400 800MHZ

2 stk hd og en dvd brenner.

Maskinen oppfører seg ustabilt og restartet av og til. I tillegg klarer den ikke å

pakke ut store filer. For CRC error selv om jeg vet at arkivet er i orden.

Har en NorthQ 400W PSU med 20 og 4 pins kontakter. Ikke siste skrik med andre ord.

I følge www.extreme.outervision.com's psu calc, så skulle det holde med 296 watt.

Er det PSU som gjør det utabilt eller er det noe annet.

I så fall, noen anbefalninger til ny PSU. Som også takler crossfire med 2X X1900XT.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
400W er nok for lite til eit system med crossfire. Gå for ein psu med 550W-600W.

Anbefaler MIST vist du går for ein 600W psu.

6706437[/snapback]

Jeg kjører ikke crossfire..

Men prøvde PSU calcen på extreme.outervision.com igjen.

La til prosenter for stømforsyningen var over 1 år gammel og andre småting.

Da ente jeg opp med et krav om 429Watt. Tror det mår være lite støm som gjør at maskinen er

usatbil.

Men det rare er at utpakking av filer ikke går og firefox gjør veldig mange ulovlige operasjoner.

Og det er jo i 2D windows. Med andre ord skjermkortet trekker ikke mye strøm. Og da skulle jo

400Watt holde lenge.. Hva tror dere?

olokai

Lenke til kommentar

Høres jo egentlig ikke ut som om det er PSU da (med mindre selve PSUen har blitt ustabil). Hvordan går det når du spiller? Du kan også prøve 2 stk. Prime 95 + spill for å makse ut prosessoren skikkelig også. Hvis PCen ikke krasjer av det så virker det jo usannsynlig at det er mangel på strøm som er problemet.

Lenke til kommentar
Høres jo egentlig ikke ut som om det er PSU da (med mindre selve PSUen har blitt ustabil). Hvordan går det når du spiller? Du kan også prøve 2 stk. Prime 95 + spill for å makse ut prosessoren skikkelig også. Hvis PCen ikke krasjer av det så virker det jo usannsynlig at det er mangel på strøm som er problemet.

6711053[/snapback]

Har bare prøvd oblivion i en halvtime uten problemer. 3dmark 05 test og demo gikk også greit.

Flightsim krasjer etter en halvtimes tid.

I vanlig windows bruk henger det litt i blandt og firefox krasjer i et sett. Også får jeg ikke

pakket ut store arkiver.. Det er jo en prosessor krevede operasjon, ikke sant?

Har heller ingen virus.

olokai.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er den nye ATX 2.2/EPS standaren som gjør det..

Står på msi sine hjemmesider at det går greit med 4 pins ATX12V til prosessoren, men

særlig med en dual core CPU anbefaler de 8 pin kontakten.

olokai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...