Gå til innhold

asus a8n-sli [problemer ved oppstart]

.vision

Anbefalte innlegg

Hallo

Har fått store problemer i det siste med oppstart av et asus a8n-sli hovedkort..

Det som skjer er at:

helt i starten hvor det står "trykk del for å komme inn i setup" låser det seg.. Ingenting skjer før du trykker del. Da får jeg opp "entering setup..."

Videre kommer jeg ikke..

Noen som vet hva problemet kan være?

Jeg har forresten et lite problem med PSU'en som skal inn i hovedkortet.. Jeg merket at det ikke var nok pins, at fire manglet.. Men i psuen min var det 4 pins som gikk ann å sette på en annen plass.. Er dette normalt da? :hmm:

Dette er første uken jeg har pcen og den har fungert flott! helt frem til i dag hvor jeg har vært på lan..

Mvh

Gunnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva i alle dager kan dette være da? Nå rebootet jeg pcen og fikk samme problemet.. skjønner ingenting her..

PCen fryser seg også mange ganger i windows.. sånn i 10 sek hvor du ikke kan gjøre noen ting..

Når jeg spiller så kan også pcen fryse og det ender i at jeg må reboote..

vil også minne om at hvis jeg lar pcen stå i en god stund, så funker oppstarten..

Har hatt pcen i en uke nå, og dette har aldri skjedd før!

hjelp meg :p

Endret av mEttOx
Lenke til kommentar

har du nyeste driverne? Jeg hadde også mye tull i starten med dette kortet, alt skyldtes driverfeil. Sjekk med ulike drivere og fjern evnt firewallsoftwaren i driveren( avinnstaller brikkesettdriveren og velg å ikke installere firewall under innstallasjon).

Ville også sjekket minnebrikkene hvis du har plutselige reboot.

sjekk feks med en bootbar cd herfra: Memtest86

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...