Gå til innhold

3 spørsmål om litt forskjellig!

kalli

Anbefalte innlegg

Som emne sier så har jeg noen spørsmål som jeg har lurt på en stund... Og jeg tenkte det var bedre å lage èn tråd med 3 spørsmål, enn 3 tråder...

1. Hva heter det instrumente som ser ut som olje fat og som blir brukt i f.eks. noe reggea musikk. Jeg forbinder dette instrumenet med Karibia (eller heter det Karibien?) og Disney filmen den lille havfruen...

Jeg har sett instrumentet og det ser nesten ut som noen form for slagverk...

her er ett lite lydklipp av hvordan instrumentet høres ut: kling klang

2. Enda ett instrument jeg lurer på er ett keyboard som man holder som er gitar.

Altså, det er tangenter på det, men man holder den som en gitar...

Brukt ofte i pop sanger fra åttitallet...

3. Jeg liker Audioslave ganske godt, og har tenkt å kjøpe en cd av dem... Men finner bare tre cd'er! Har de ikke gitt ut fler?

Jeg hadde tenkt til å kjøpe en Audioslave cd med sangene som er på den nye Miami Vice filmen, men fant ikke disse sangene på noen av de tre cd'ene...

Her er sangene: Sanger brukt i filmen Miami Vice

Ihvertfall, hvem av de tre (hvis det ikke er fler) cd'ene anbefaler dere?

Takker på forhånd for svar!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hva heter det instrumente som ser ut som olje fat og som blir brukt i f.eks. noe reggea musikk. Jeg forbinder dette instrumenet med Karibia (eller heter det Karibien?) og Disney filmen den lille havfruen...

6698878[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Steel_drums

Steelpan eller steel drums. Det blir vel noe sånt som ståltrommer på norsk. Kan imidlertid ikke huske å ha hørt et norsk navn på instrumentet.

Edit: Ordboka sa Karibia, forresten.

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Som emne sier så har jeg noen spørsmål som jeg har lurt på en stund... Og jeg tenkte det var bedre å lage èn tråd med 3 spørsmål, enn 3 tråder...

Oil Drums kaller de det( de klate det hvertfall det når jeg var i kraibien)... Det er oppringelig fra Trindida Tobago. Det er laget av vanelige olje tønner, men de bruker en spes type hammer å slår den til...så de laga en sånn når jeg var i karibien helt vanvitig hvor mange tonner de klarer å få til

Lenke til kommentar

6698878[/snapback]

Kjært barn har tydeligvis mange navn :) Navnet jeg har hørt på disse er "calypso steel drum".

Og angående Audioslave er den selvtitulerte skiva best!

Lenke til kommentar
Takk for flotte svar!

Høres ut som det er Audioslave med Audioslave ( :p ) jeg burde kjøpe...

Men er det ingen som vet noe om de sangene brukt i Miami Vice??

Er de lagd kun for filmen eller noe?

6700523[/snapback]

Hvis du liker Audioslave burde du skaffe noen plater av Rage Against The Machine(samme trommis,bassist og gitarist) og Soundgarden (Vokalistens gamle band.).

Lenke til kommentar
Men er det ingen som vet noe om de sangene brukt i Miami Vice??

Er de lagd kun for filmen eller noe?

6700523[/snapback]

De to Audioslave-låtene som figurerer i Miami Vice heter "Shape of Things to Come" og "Wide Awake". Begge er hentet fra gruppas nye album Revelations som slippes i begynnelsen av september, du finner de ikke på soundtracket.

Lenke til kommentar

Da kanskje jeg kjøper Revelations når den kommer isteden da...

Men skjønte ikke helt hva du mente med "du finner de ikke på soundtracket"?

Har hørt på både RATM og Soundgarden og begge er fete band, men synes Audioslave er litt bedre, hvertfall det jeg har hørt av dem hittil!

Noen andre som har lyst på Revelations? Når kommer den ut i Norge egentlig?

Lenke til kommentar
Hvis du liker Audioslave burde du skaffe noen plater av Rage Against The Machine(samme trommis,bassist og gitarist) og Soundgarden (Vokalistens gamle band.).

6700575[/snapback]

Vel, det er da ganske forskjellig musikk spør du meg. Men det har vel noe med at jeg personlig aldri har likt Rage...

Lenke til kommentar

6702566[/snapback]

Jeg mente akkurat det jeg skrev. :) Låtene figurerer i filmen, men de er ikke tatt med på det offisielle soundtracket.

Revelations slippes 4. september her i landet.

Lenke til kommentar

6702566[/snapback]

Jeg mente akkurat det jeg skrev. :) Låtene figurerer i filmen, men de er ikke tatt med på det offisielle soundtracket.

Revelations slippes 4. september her i landet.

6703817[/snapback]

Oook!

Takk for svar da bli det en av dem ihvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...