Gå til innhold

Shuttle viser Core2 SFF på hjemmesiden sin

Anbefalte innlegg

Heisann

Da har Shuttle endelig lagt ut info om SN37P2 på hjemmesiden deres :thumbup: . Dette er første SFF fra Shuttle som støtter Core2 CPU fra Intel.

http://www.eu.shuttle.com/en/DesktopDefaul...140_read-13338/

Har jo ligget et par tidlige tester på nettet av denne, men siden Shuttle nå viser den på hjemmesiden siden så er det vel bare å håpe at den dukker opp i Norge snart, prisen blir sikkert rundt 4K slik som SN27P2, tror dere ikke ??

-kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Shuttle XPC Barebone SD37P2 will be available in the third quarter of 2006
det betyr at den er her snart siden Q4 begynner 1 oktober

er litt bekymra over at conroe er så tørst etter strømm, sammenligna med AM2 tror det kan være kjekt og ha noe og gå på når G80 kommer :hmm:

Lenke til kommentar
er litt bekymra over at conroe er så tørst etter strømm, sammenligna med AM2 tror det kan være kjekt og ha noe og gå på når G80 kommer :hmm:

6711567[/snapback]

AM2 4600+ Energy Efficient har 65W TDP, så jeg kunne egentlig tenkt meg et SN27P2 kabinett med denne.

Har hørt at core2 også har 65W TDP men at Intel regner TDP på en litt annen måte, noe som gjøre at AM2 kommer bedre ut?

På en annen side hadde vært bra med SN37P2 hvis Intel kommer med kompatibel quad core på slitten av året, he he :-)

-kristian

Lenke til kommentar

i teorien gjør amd det også. ny cpu som heter K8L. både DC og QC LINK HER men har ikke klart og funnet ut om de støttes av det chipsett som står i sn27p2. de sier så, men man vet aldri.

Standby: 6 watt

Idle.: 64 watt

Prime 1 kjerne: 79 watt

Prime 2 kjerner: 89 watt

3DMark03: 64 - 85 watt.

dette henta jeg fra en tråd. en 6300 @ 2,1 lurer på hvordan disse tallene vil våre med 6600 @ 3.0 :hmm:

som jeg sa over, har lyst og sette inn dx 10 kort. sener

Lenke til kommentar
i teorien gjør amd det også. ny cpu som heter K8L. både DC og QC LINK HER men har ikke klart og funnet ut om de støttes av det chipsett som står i sn27p2. de sier så, men man vet aldri.

Standby: 6 watt

Idle.: 64 watt

Prime 1 kjerne: 79 watt

Prime 2 kjerner: 89 watt

3DMark03: 64 - 85 watt.

dette henta jeg fra en tråd. en 6300 @ 2,1  lurer på hvordan disse tallene vil våre med 6600 @ 3.0 :hmm:

som jeg sa over, har lyst og sette inn dx 10 kort. sener

6713487[/snapback]

Sant det, AMD har vel også lovt at chipset med AM2 støtte skal kunne støtte AM3, dog kun med DDR2 minne. Det kan jo bety at K8L er støttet av SN27P2..

89 Watt er jo det samme som normale AM2 X2 så derfor jeg ønsker med EE versjonen.

For min del ønsker jeg noe med god ytelse uten altfor mye varme, så Am2 4600+ EE kan synes som beste alternativ just nu.

Og med en strømpris på 1k/kWh så er det jo 200,- spart hvert år fra 89W til 86W he he :thumbup:

-kristian

Lenke til kommentar

så det du har hørt er at k8l kan brukes på am2 shuttle men altså ikke ddr3 :hmm: vente litt til vi ser tester og folk får maskina. så velger jeg da. har litt lyst på syk conroe ytelse, men hvis det viser seg at k8l er like bra med mindre strøm blir det en. 3800+ som skal klokkes. av alle tester jeg har sett av sn27p2 har de klokka til max htt på 300. dvs at 3800+ legger seg på 3 ghz noe som burde holde til k8l kommer.. optemist :D

Lenke til kommentar
så det du har hørt er at k8l kan brukes på am2 shuttle men altså ikke ddr3 :hmm:  vente litt til vi ser tester og folk får maskina. så velger jeg da. har litt lyst på syk conroe ytelse, men hvis det viser seg at k8l er like bra med mindre strøm blir det en. 3800+ som skal klokkes. av alle tester jeg har sett av sn27p2 har de klokka til max htt på 300. dvs at 3800+ legger seg på 3 ghz noe som burde holde til k8l kommer.. optemist :D

6715613[/snapback]

Det jeg har hørt er at AM3 sokkelen skal være bakoverkompatbiel med AM2, dvs at en AM3 CPU kan plasseres i AM2 sokkel med DDR2 minne, men at en AM2 CPU ikke kan sitte i en AM3 sokkel.

Om dette også er veldig avhengig av chipset aner jeg ikke så om nForce 570 vil fungere med AM3 K8L vet jeg ikke. Kan kikke litt rundt, men tviler på om at det finnes noe særlig info om dette enda.

Overklokking med SN27p2 hadde vært artig å prøve ja. Har ikke noe erfaring med overklokking jeg, men har en drøm å modde SN27P2 slik at den får pen vannkøling der det meste er stappet inn i kabinettet :-)

-kristian

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har sett på disse jeg også. am2 får bare skryt hvor jeg enn leser.... noe som er spennende er at de har klart og fått ned strømforbruk fra 939 med over 40W. da en sammenligning med 2 "like"system 3800+, 2 gig og 7900gtx

så de stiller med lavt generellt strømforbruk, som gir rom til fetere skjermkort.lager lite varme som fører til ganske stille system. dette blir vel enda råere hvis vi blir og se 65nm chips. så klokker den bra 300HTT. men det jeg stiller spørsmål med er om den blir og støtte den nye amd cpuen som kommer. k8l. har ikke lyst og bruke så mye penger og sitte med noe som strengt tatt er et 939 system med DDR2,. så jeg blir og vente litt til dette er avklart.

C2D shuttle, virker spennende den også, har jo den enorme power til C2D cpuene, som strengt tatt høvler over am2. den klarer en fsb på321 noe som gir 2,9 ghz hvis man klokker en E6600. noe som er litt lite synest jeg. men i den testen klagde de over u-ferdi bios

sn37p2 review

Lenke til kommentar

Ulempene med sn37p2 slik jeg ser det er dette.

- DDR2 SDRAM at 533 and 667 MHz, den har ikke offisiell støtte for 800 Mhz. Men vil det være mulig å montere opptil 1066Mhz for å kjøre 1:1 med FSB?

- Ellers synes jeg det er merkelig at de har valg Crossfire kontra SLi?

1. Ati er mye mer strømhungrige på sine skjermkort.

2. Vanskeligere å få tak i 1slot toppkort løsninger fra ATi

3. ATi og AMD samarbeidet.

Til en SFF løsning så blir dette litt "makes no sense".

Jeg hadde fortrukket at boksen var SLI slik at jeg evt. kunne kjørt 2 stk 7900GT 256MB eller 7950GT 512MB i boksen. Eller at de faktisk tilbød den også uten crossfire/sli støtte til da en rimligere penge, men med samme PSU osv.

- Hadde ønsket meg P965 og ICH8. AM2 boksen har 570 Ultra som er et helt nytt chipsett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

det jeg også har sett på i det siste er SFF systemer basert på m-atx. fremdeles ganske små. er vel like høy som shuttle. 6 cm bredere og 4 dypere...et lite exempel HER

det koster bare 440,- hos shg. har plass til 12cm for lavt lydnivå. og så stor psu du vill(tror jeg)

kombinert med dette hk asrock som koster 430,- og en 600w mist med korte kabler. ja da tror jeg man har en sff maskin som er med på allt og til halv pris av en shuttle.

tilbake til topic:

skjønner ikke at de kommer med Cf løsning? tror ikke denne maskina takler 2 stk 1900gt,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...