Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)

EssspeN

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært i kontakt med Sony, og de har ikke gått ut med noen norsk pris. Fint hvis emnefeltet endres, slik at leserne ikke blir lurt :-)

6698543[/snapback]

Får ikke forhandlere bare ein veiledende pris av produsenter da? Og så rettlegger de seg selv etter den ?

6698547[/snapback]

Poenget her er at Sony sier de ikke har gått ut med noen veil. pris. Dermed blir det feil å si at den norske prisen er fastsatt. Si gjerne at Komplett.no har satt en pris, men ikke få det til å se ut som at Sony har gått ut med den :-)

Vi har jo tidligere sett at butikker har satt en pris, som siden har blitt en helt annen når den faktiske prisen blir offentliggjort. Mulig det ikke gjaldt for Komplett, ville bare nevne det.

6698621[/snapback]

Aha, så hvis man bestiller idag, og går inn for en 5 500,- kroner. Kan man i realiteten gå på en real smell.

Da hadde jeg ventet litt på det der også. Uff, mye venting på meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker heller penga på en oppgradering av pc nå. 5500 for en konsoll jeg sikkert ikke blir å bruke så veldig ofte - nei takk :)

Er det flere enn meg som synes konsoll er mye morsommere ilag med noen kompiser? Det er sjelden jeg spiller noe alene på ps2'en min.

6698568[/snapback]

PS3 holder i flere år. PC-deler holder maksimalt i 3 år.

PS3 har Blu-Ray, så prisen er helt grei.

6698581[/snapback]

Uh..? Poenget med posten min var ikke å yppe til verbal krig mellom hva som er best av PC og PS3. "PS3 har Blu-Ray, så prisen er helt grei" er fra mine øyne en ganske drøy uttalelse. Jeg har nemlig ikke behov for BR, bortsett fra når jeg skal spille PS3-spill på PS3'en min som jeg ikke har.

Det blir nok garantert en PS3 under tv-en min en gang i fremtiden :p

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Alle dere PS3 fanboyer som mente prisen kom til å bli lav i Norge..

6698518[/snapback]

Akkurat kven er det du siktar til?

Kay

6698611[/snapback]

Står jo klart i teksten.

6698618[/snapback]

Kay: følte du deg litt truffet nå? HAHAHA :D;)

Når konsollen kommer med helt ny teknologi som blueray og 1080p støtte, så er det jo klart at det vil koste.. Vil nå si at man kan ikke si at PS3 koster for mye, for den har en logisk grunn til det..

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Alle dere PS3 fanboyer som mente prisen kom til å bli lav i Norge..

6698518[/snapback]

Akkurat kven er det du siktar til?

Kay

6698611[/snapback]

Står jo klart i teksten.

6698618[/snapback]

Det står "alle dere PS3 fanboyer som mente prisen kom til å bli lav i Norge", det er klart nok. Det eg lurer på er kven akkurat det skal vere, har ikkje sett mange hevde at PS3 kjem til å bli billig.

Kay

Lenke til kommentar

Bor i USA. Hvis det blir det samme med PS3 som det var med 360, blir dette dyrt i begynnelsen. Nesten alle bundler maskinen opp mot feks ekstra handkontroller og noen spill. 360 var veldig dyr i begynnelsen grunnet dette. Selvsagt noen som solgte uten bundling, men nesten umulig å få tak i. Kan man vente er selvsagt ikke dette et problem. Når maskinen lanseres før jul er det nok mange som kommer til å kjøpe nesten uansett pris. Dette er nok noe de som selger desverre er klar over. Prisen blir nok derettter på disse pakkene i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Syntes ikke prisen var spesielt fastsatt da komplett bare har kommet med en fastsatt pris. Vi på elkjøp har ikke hørt noe som helst og personlig tror jeg den blir kanskje liggende rundt denne prisen på førtilbud, men ikke ellers.

EDIT: gikk litt for fort her.. Ser at komplett har avklart prisen ja..

Endret av Fnix
Lenke til kommentar

6698581[/snapback]

For de som DRITER i BluRay (slik som meg) så forsvarer ikke det prisen.

.

6698599[/snapback]

Vent ca. 2 år, og se om spillene får plass på en DVD-plate. UT2007 tar 6 GB, tenk hva spillene kommer til å kreve nå som grafikk-, og fysikk-kapløpet er i ferd med å aksellerere enda mer.

DVD er for lite – tenk hva f.eks. Gothic 4, TES 5, Unreal Tournament *et-eller-annet-årstall*, Half-Life 3, etc. kommer til å kreve. Det er også en grunn til at XBOX 360 snart skal utstyres med HD-DVD-spiller. Skal man kjøpe ekstern HD-DVD-spiller, eller 360 med integrert HD-DVD-spiller, blir prisen nesten like høy.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

6698581[/snapback]

.

6698599[/snapback]

Vent ca. 2 år, og se om spillene får plass på en DVD-plate. UT2007 tar 6 GB, tenk hva spillene kommer til å kreve nå som grafikk-, og fysikk-kapløpet er i ferd med å aksellerere enda mer.

DVD er for lite – tenk hva f.eks. Gothic 4, TES 5, Unreal Tournament *et-eller-annet-årstall*, Half-Life 3, etc. kommer til å kreve. Det er også en grunn til at XBOX 360 snart skal utstyres med HD-DVD-spiller. Skal man kjøpe ekstern HD-DVD-spiller, eller 360 med integrert HD-DVD-spiller, blir prisen nesten like høy.

6698882[/snapback]

Kan du ikke holde dette utenfor tråden. Lei av slike teite kommentarer.

Lenke til kommentar

Jeg har bestil på gamezone.no ..

Bor i Kr.Sand like ved butikken så bestilte der i Mai. Var nede å pratet med dem i går å fikk vite at jeg sto som nummer 16 :D Var kun 4 forran meg på weben.. Han sa også at prisen ikke ville bli bekreftet på en stund av Sony, men at de ville selge den deretter til veiledende pris.. Gamezone sier de vil bli ekstremt skuffet vist de ikke får minimum 50-60 stk.

Liker jeg ikke konsollen kan jeg bare legge den ut for salg for det dobbelte :D

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt troen på at den skal kunne presses ned litt til i pris før lanseringen. Komplett er jo ikke akkurat kjent for å være billige på konsoller da.

Prisen er et par hundrelapper høyere enn hva jeg ville trodd, men jeg tror fortsatt at du vil kunne få tak i en til en litt billigere penge ved lansering enn hva Komplett oppgir.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

6698581[/snapback]

.

6698599[/snapback]

6698882[/snapback]

Kan du ikke holde dette utenfor tråden. Lei av slike teite kommentarer.

6698896[/snapback]

Det er så absolutt relevant. Å si at vi ikke trenger et nytt format til spill (om vi trenger det til film kan diskuteres), er en utrolig trangsynt kommentar. De første PS2-spillene ble levert på CD-plater, men etter en stund var ikke CD stort nok, løsningen var den samme som den kommer til å bli i dette tilfellet: Et nytt format.

BTW: Dere som ikke liker Blu-Ray, trenger ikke kjøpe PS3 heller.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...