Tjohei Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er vel kun hardbarka 360-fanboys som sier at 360 er akkurat like kraftig som PS3, akkurat som det kun er hardbarka PS2-fanboys som sier at det ikke er noe Xbox kan som ikke PS2 kan. Det er vel et kjent faktum at PS3 er kraftigere enn 360. Spørsmålet er om utviklerne klarer å utnytte denne kraften, og ikke minst når vi vil se PS3-spill som gjør ting som ikke er mulig på 360. Jeg tror disse to konsollene vil gå hånd i hånd når det gjelder grafisk kvalitet i de neste par åra. Utviklerne på 360 har ett års forsprang, slik at de alltid vil ligge en generasjon foran. Dermed tror jeg de klarer å holde tritt en stund. Når de ikke lenger gjør det, da kjøper jeg en PS3. Da har den sikkert falt i pris også, slik at prisen for en 360 over jul + prisen for en PS3 om to år = prisen for en PS3 i dag. Så har jeg fått både pose og smekk. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Morsomt at folk alltid skal henge seg opp i tekniske detaljer på konsollene. Man kjøper da en konsoll for å spille spill, og da burde det vel være spillene som veier tyngst.. Eller? Lenke til kommentar
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Morsomt at folk alltid skal henge seg opp i tekniske detaljer på konsollene. Man kjøper da en konsoll for å spille spill, og da burde det vel være spillene som veier tyngst.. Eller? 6739442[/snapback] Kraftig enig med deg der, men så er det jo 3 konsoller og velge imellom, noen velger "den" av ren fanboyism ifra barndommen og noen vil simpelthen ha den med best ytelse. Tricky.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er vel et kjent faktum at PS3 er kraftigere enn 360 dette skulle da bare mangle..... og tro noe anna er og váre naiv. som ei lita sammenligning. sjekk skjermkort nár ps3 kommer med de nár xbox kom. det jeg stiller et STORT spőrsmál ved er hvordan de kjőler, er det effektivt? stőy? dette er et problem i xbox. og som vi vet er trenden slik at őkt ytelse gir mere varme og ékt strémforbruk. er cell basert pő 90nm eller 65nm? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) det jeg stiller et STORT spőrsmál ved er hvordan de kjőler, er det effektivt? stőy? dette er et problem i xbox. og som vi vet er trenden slik at őkt ytelse gir mere varme og ékt strémforbruk. 6740086[/snapback] Det som bråker mest på 360'en (ihvertfall de jeg har hørt) er dvd-drevet, siden det må spinne så fort. Her har sikkert ps3 en fordel, siden blu-ray'en vel spinner ganske mye saktere..? Endret 25. august 2006 av arnegn Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Dersom PS3 bråker mindre enn 360, og det tror jeg den gjør, så er det et godt argument for den. Har selv 360 og støyen er såpass sterk at det er et problem i spillene med minst lyd. Milorg ...som tror han kommer til å kjøpe alle 3 Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Morsomt at folk alltid skal henge seg opp i tekniske detaljer på konsollene. Man kjøper da en konsoll for å spille spill, og da burde det vel være spillene som veier tyngst.. Eller?6739442[/snapback] Blasfemi! Brenn han! Han er en Nintendo fan! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 5 500 er jo en grei pris for å spille litt spill Altså man må da spare opp mot 7000 kroner hvis man skal ha en ekstra kontroller og 2-3 spill ved lanseringen. 6698524[/snapback] F*** i h***** for en j**** høy pris Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Synes prisen er grei jeg:) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Synes prisen er grei jeg:) 6740912[/snapback] Forsåvidt, men er den grei med tanke på prisene på de andre konsollene? Ikke at jeg vet akkurat hva Wii kommer til å koste, men det er vel snakk om 2000-2500 kroner. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Den er grei i forhold til hva du får med deg! Synes prisen er fin i forhold til de andre maskinene også. Så her er en person som ikke klager:) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Den er grei i forhold til hva du får med deg!Synes prisen er fin i forhold til de andre maskinene også. Så her er en person som ikke klager:) 6741182[/snapback] Jeg klager ikke jeg heller, men jeg må virkelig tenke over om 6000-7000 kroner er verdt å betale for en PS3, siden man får en 360 og en Wii til nogenlunde samme pris. Men at jeg skal ha denne maskinen er selvklart, men jeg tror nok jeg skal vente til den faller ned i pris, å det kommer noen spill som jeg ikke kan få på 360. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 ja du får en 360 og en wii...men du får ikkje en ps3.. er det samme som og si...vet ikke om 500 000 er litt masse og gji for en BMW.. når du får en Citroeng og Reanult for samme prisen.. viss folk vil ha en ps3 så veier du ikke opp med og si du får en 360 og en wii..noen gjør kansje det men eg syns det er tull... Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Nei, men når 360 klarer å levere nogenlunde det samme som PS3, så tror jeg at jeg kunne vært happy med en 360 og en Wii. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 har det vært noen antydninger om spill pris. bluray er jo ikke billigst? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Det antydes at de skal bli noe dyrere enn nye 360-spill. Her kan du lese om hva Kaz Hirai sier selv: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18038 Så de skulle ikke forundre meg om nye PS3-spill vil ligge på 599,- til 649,- i butikkene her i landet. Kanskje enda høyere også... Endret 25. august 2006 av Tjohei Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 spillprisene vil ikke bli dyrere...sony er ikke så dumme...eller eg håper ivertfall ikke det..det er spillene det tjener penger på så setter det opp prisen på dem da skyter dei seg selv i foten kan man si.. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Komplett sier i gjennomsnitt 50 kroner mer enn 360 per spill... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Altså, utviklingskostnadene på disse spillene går jo i taket. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Utviklingskostnadene blir ikke høyere av å gi ut spill på blu-ray i forhold til å gi ut på DVD. Heller omvendt, på grunn av at du slipper plassbesparende arbeid som komprimering av teksturer, lyd osv. Å lage et spill for Ps3 er selvsagt dyrt, men for utviklerne er Blu Ray fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå