Gå til innhold

NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming

kondyj

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter og lurer på å kjøpe NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming. Men, jeg ser at det er mange nettbutikker som har denne som B-vare/feil-vare. Er det mye "feil" med denne skjermen ? Ser at det er en død grønn pixel som går igjen.

Det er mange poster om skjermanbefalinger på 20" LCD/widescreen, og det virker som alle er fornøyde med kjøpene sine. Hva er "the hotpic" akkurat nå når det gjelder en slik skjerm ?

Er også intressert i anbefalinger fra de som bruker Linux/X.

Det som står på listen min akkurat nå er :

Samsung 20,1" LCD, Syncmaster 205BW

Det er opp til 1600-2000 kr forskjell mellom disse skjermen, er NEC'en verd det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å prøver å ta akkurat samme avgjørelse som deg og jeg for min del har vel kommet frem til at det ikke er verdt det... Jeg kommer nok til å gå for samsung, LG eller kanskje tilogmed 21 tommeren til samsung. Mye av grunnen er rett og slett den blanke overflaten til nec skjermen som vil reflektere endel lys+ at jeg ikke er spesielt følsom for etterslep ol i spill. Er det fotoredigering og grafikkarbeid som er bruksområdet ditt, og du ikke har lyskilder foran skjermenm, vil kanskje nec være verdt det likevel..

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen på forumet som har hatt døde pixler på denne skjermen...

6700726[/snapback]

Hvis du ser i prisguiden vil du se at det er noen butikker som selger den som "B-vare" pga en død pixel midt på. Er nok dette trådstarter tenker på..

Endret av Gummun
Lenke til kommentar
Har ikke sett noen på forumet som har hatt døde pixler på denne skjermen...

6700726[/snapback]

Hvis du ser i prisguiden vil du se at det er noen butikker som selger den som "B-vare" pga en død pixel midt på. Er nok dette trådstarter tenker på..

6711999[/snapback]

Det jeg ville frem til var at jeg tror ikke døde pixler er noe utbredt problem på denne skjermen sammenliknet med andre LCD skjermer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk Nec multisync 20WGX2 gaming sist tirsdag og er helt ekstremt fornøyd! Bildekvaliteten er helt enorm! I tillegg er skjermen rask (kun 6 ms), har 700:1 kontrast (1600:1 dynamisk) og en lysstyrke på 470cd/m2. :thumbup:

Vil anbefale denne skjermen på det sterkeste! :whistle:

Edit: Legger til en test fra Dinside hvis du ikke har sett den: http://dinside.no/php/art.php?id=291139 Skjermen fikk også best i test i hjemmepc.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Hei,

Det som står på listen min akkurat nå er :

Samsung 20,1" LCD, Syncmaster 205BW

Det er opp til 1600-2000 kr forskjell mellom disse skjermen, er NEC'en verd det ?

6698511[/snapback]

Hei. Jeg har ikke prøvd den Samsung skjermen, men jeg lånte NEC 20WGX2 skjermen i helga og spillte BF2 på den... Den skjermen er rett og slett himmelsk... Det var ingen døde pixler, det var bare Plug and PLAY for alle penga. Dersom den blanke overflaten er grunnen til at du ikke velger skjermen, ville jeg tatt en seriøs revurdering av det!! Jeg har selv en 20" Viewsonic skjerm, men begynner å lure på om jeg skal benytte meg av angrefristen og spytte i noen ekstra kroner og få NEC skjermen istedet. Det blir rett og slett så sinnsykt bra farger. Feks i BF2 er det akkurat som om du går fra et "fargeblyant-tegnet-bildet" til et "virkelig bildet", det er sykt stor forskjell... Blir vannvittig klart og gode kontraster, ANTI blasse farger ;)

0 etterslep. Kjører BF2 på 14xx*1050 oppløsning, godt :)

Jeg gir skjermen 10av10! (Samme har den fått 10av10 på 5 ulike tester jeg har sett av den)

Stigy...

Lenke til kommentar
Gikk for NEC. Så, får håpe den innfrir mine skyhøye forventinger  :thumbup:

6715659[/snapback]

Tror neppe du blir skuffa! Vurderer svært sterkt å sende Viewsonicen min i retur og kjøpe denne istedet selv.... hrmf... ekstra fraktkostnader ++ men men, tror jammen det er verdt det!!

Hmm, jaja, da bestillte jeg en også :D moro au!

Endret av Stigy
Lenke til kommentar
NEC MultiSync 20WMGX2 test http://www.i4u.com/section-viewarticle-124.html  :)

Litt eksta innganger på denne modellen, men ser ut for at resten er samme specs

6721303[/snapback]

Ja dette er jo vel og bra, men hvor får du ta i denne da?? Har ikke sett en eneste norsk butikk som har denne.. Ser ut som at den kun er tilgjengelig i USA og Canada..

Endret av mawinsj
Lenke til kommentar
NEC MultiSync 20WMGX2 test http://www.i4u.com/section-viewarticle-124.html  :)

Litt eksta innganger på denne modellen, men ser ut for at resten er samme specs

6721303[/snapback]

Ja dette er jo vel og bra, men hvor får du ta i denne da?? Har ikke sett en eneste norsk butikk som har denne.. Ser ut som at den kun er tilgjengelig i USA og Canada..

6747361[/snapback]

Det stemmer. Den der har vistnok innebygd TV tuner og er "HD-ready".

Det ble etter hva jeg har lest problemer i europa ang. dette pga. Tv lisenser osv... så du får ikke den der her i landet... etter det jeg vet. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...