Gå til innhold

Det nytter å stå på kravene

Anbefalte innlegg

Ville bare formidle min opplevelse med en nettbutikk som forhandler brukte data komponenter, og hvordan det kan lønne seg å stå på kravene sine.

Jeg bestilte for ca. 4 måneder siden en 21" skjerm fra ett firma som heter JM Data.

Jeg møtte selgeren/budbilen og betalte kontakt, og spurte om han kunne verifisere at skjermen fungerte og han svarte ja.

Jeg kom hjem, koblet den opp, frese lyder og svart bilde var alt jeg fikk.

Ringte umiddelbart og sa ifra til selger, han sa han skulle ordne.

Etter to uker hadde jeg ikke hørt noenting, sendte mail til dem, de svarte at jeg skulle få ny.

Etter ytterligere 2 uker hadde jeg enda ikke hørt noe, sendte mail og sa at jeg ville heve kjøpet siden jeg nå hadde ordnet meg en annen monitor siden de var så ufattelig trege.

Dette "kunne de ikke gjøre, men de kunne gi meg en ny monitor hvis jeg kom til salgslokalet dems med den gamle" ... uaktuelt...

Så jeg sendte mail til forbruker ombudet hvor jeg beskrev problemet, fikk svar tilbake hvor de henviste til regelverkets korrekte paragrafer og at det i dette tilfellet levnet lite tvil til at jeg kunne heve kjøpet om jeg ville.

Så jeg forwardet denne mailen til data butikken, neste dag fikk jeg email hvor de spurte om konto nummer de kunne returnere pengene til.

Så, selvom det ikke skulle være nødvendig, så nytter det faktisk å stå på kravene/prinsippene sine. Dette var ikke noe stort beløp (rundt tusenlappen) men det var prinsippet, jeg skulle pokker ikke bli lurt på denne måten...

Anyway, hvis noen opplever noe lignende, så ikke nøl med å kontakte meg, så kan jeg sende "klage e-mailen" så har vedkommende noe å slå i bordet med...

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg har bare dårlige erfaringer med JM Data.

Kjøpte fire skjermer som alle viste seg å være svært dårlig reparerte. Som erstatning fikk jeg enda en dårlig reparert skjerm.

Jeg brukte mange timer på telefoner og eposter, men likevel var det Morten i JM Data som var vrien og vanskelig.

Så til de som vurderer å kjøpe brukt - tenk hvor mye mindre tid og energi du bruker på å kjøpe nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...