Isah Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det nevnes stadig at man må søke før man starter en tråd. Jeg opplever hver gang at søkemuligheten ikke fungerer i det hele tatt. Jeg søker f. eks. etter n73 og får ingen treff, søker jeg etter Nokia n73 får jeg mange treff som ikke inneholder Nokia n73 i emne eller i tråd. Jeg skriver inn søkeordet i "Søk etter nøkkelord", bruker søk i innlegg fra: alle datoer, søk i kategori: søk i hele posten og jeg søker i alle kategorier. Når jeg går igjennom Åpen diskusjon i kategori mobiler, ligger det jo mange tråder som omhandler n73. Hvorfor kommer ikke disse opp når jeg søker etter n73? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg må bare si at jeg har opplevd dette mange ganger også.. Så du er nok ikke den eneste som sliter med dette.. Lenke til kommentar
thrill Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hvorfor kommer ikke disse opp når jeg søker etter n73? 6698284[/snapback] Problemet er at søkemotoren er satt opp til å kreve minimum fire karakterer i hvert "ord" som skal benyttes. Dvs. søker du etter "Nokia N73" vil "N73" ignoreres og kun "Nokia" vil benyttes ved søket. Dette burde endres for forumet. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Enig, hele søkefunksjonen er elendig! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Den elendige søkefunksjonen ergrer meg også, hvorfor kan de ikke tillate alle ord? Har selv prøvd å søke etter ord og uttrykk jeg vet er omtalt i innlegg, men får ikke opp noe pga 4 bokstavsreglen, eller så får jeg opp ørten sider med innhold som ikke har noe med saken å gjøre. Dette er ikke greit når du skal søke på et produkt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Støttes, enig med alle de andre her... Er det virkelig så belastende for serveren å tillate kortere ord, eller hva er grunnen til begrensninga? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 når jeg søker etter noe på forumet bruker jeg google og skriver diskusjon.no og det jeg skal søke etter. så tungvindt burde det vel egentlig ikke være! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Støttes, enig med alle de andre her... Er det virkelig så belastende for serveren å tillate kortere ord, eller hva er grunnen til begrensninga? 6698748[/snapback] Ved å ha begrensning på korte ord blir jo resultatet ofte at folk må søke en gang ekstra og da belastes serverene like vel. Det jeg tror de er redd for er ekstra belastning og tregere nett ved korte ord, men jeg tror det går ut på det samme fordi folk må søke ekstra for å finne fram. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Søkemotoren er litt crappy ja, og det gjør faktisk at jeg søker mer i andre forum enn her. Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Så den klarer faktisk ikke søke på ord mindre enn 4 bokstaver? Det er jo temmelig genialt på et forum som det her... Burde jo selvfølgelig være mulig å kunne søke på N73, K800 osv osv... edit: Husker ikke hvor jeg har det fra, men synes å huske noen nevnte at det er på vei et søk som skal være forbedret og både gjelde artikler og forum, for alle søstersidene. Mulig min fantasi finner det opp, men synes å huske det Endret 18. august 2006 av arehei Lenke til kommentar
Isah Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Så dette vil si at vi må starte nye tråder i hytt og pine. Jeg er aktiv i mange forum generellt og en ting gjentar seg stadig: søk før du starter en tråd. Dette gjelder vel ikke her Endret 18. august 2006 av Isah Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Dette har egentlig ikke noe med amobil.no men med diskusjon.no å gjøre. Ikke for å ødelegge festen, men derfor stenger jeg denne tråden Oprett heller en tråd i riktig forum (her- tilbakemeldinger om forumet ) Meeeeeeen jeg mener at det har eksistert et par slike allerede så prøv å søk -uansett er dette et problem som drift er klar over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg