meankanin Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hmm. Skal installere WinXP på en Aopen XC Cube som har en Sony DVD-brenner. Maskinen vil ikke boote fra optisk drive! Optisk står først i bootrekkefølgen, og WinXP-cden skal være bootbar, det er kjøpewindows, ikke noe tvilsome warez. Når maskinen starter, kommer det etter en stund "booting from cd-rom", som forsvinner etter 2 sekunder, og jeg får ikke opp "press any key to boot from CD-rom". Noen som har noen idé om hva problemet kan skyldes? Hvordan kan jeg gå frem for å komme forbi dette? Blir takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Den "press any key to boot from CD-rom" meldinga kommer etter at den har funnet CD'en og lest litt fra den. Mulig at det er noe galt med Sony'en din. Du bør forsøke et annet drev. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Noen BIOS'er gir deg muligheten til å velge en egen Boot-meny, uavhengig av hva du har satt opp som boot-rekkefølge. Jeg var nettopp utsatt for en AMI-BIOS som ikke fant Windows-CD'en, og ettersom harddisken var blank, skjedde det ikke mye ... Like etter PowerOn, ved å taste F11 (istedenfor Delete for å gå inn i BIOS setup) fikk jeg opp en liten meny over bootbare enheter. Jeg valgte DVD-ROM'en, og deretter gikk alt som det skulle. Sjekk om ikke XC Cube'n har noe lignende. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Prøv med andre cder som du kan boote fra. Forresten var det en person som nevnte ACPI i BIOS i en annen diskusjon. Jeg vet ikke om det er helt relevant, men det kan være verdt et forsøkt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 For ordens skyld kan jeg nevne at problemet ble løst: dvdbrenner var defekt. Da jeg prøvde med en annen drive virket alt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå