Gå til innhold

Brent kontakt :S Hva har skjedd?

Amento

Anbefalte innlegg

Tok nettopp ut PSU'en min for å sette inn en ny som kommer hvert øyeblikk med postbilen. I tillegg til den 24-pins store kontakten på HK så har jeg også en 8-pins, 2x4 kontakter. Der kobla jeg til, da jeg bygde dataen for 2 år siden en 4-pins greie, kvadratisk kontakt. Da jeg skulle ta den løs i dag så satt den som bare fankern og da jeg endeli fikk den løs så merka jeg at to av de 4 pins'a hadde blirr brent og halvparten av den ene satt igjen i kontakten på HK :ermm:

Hva er det som har skjedd??

Skal ikke den kontakten nedi der? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer enten fordi det er litt dårlig kontakt slik at det blir varmgang, eller fordi det går mer strøm enn pinnene er beregnet for. Det er vel derfor den 'P4' kontakten din er dobbel, 8 pinner betyr at hver pinne får mindre belastning enn når du har 4 pinner.

Lenke til kommentar

hmm... Snodig at det har blitt brent da :hmm::(

Men hvis jeg får opp restene etter den forrige ledningen, går det greit å ha i en ny? Bør jeg kjøpe en 8P istedet?

Hvis det spiller noen rolle så har jeg en Intel Pentium 4 3.2 Ghz "Prescott"

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Er vel vanskelig å få en brent kontakt til å fungere skikkelig igjen. Den vil gi dårlig kontakt og dermed gi stor sjangs for at det skjer igjen.

Du kan kanskje bruke den andre halvdelen av pluggen?

Ikke sikker på hvor mye strøm en Prescott trekker, men tipper det ligger nært 100W. Legg til tap i converter så har du 10A, dvs 5 A per pinne når du har 4-pins kontakt. Det burde vel den kontakten tåle, men vet ikke hva spesifikasjonene sier.

Lenke til kommentar

Du mener de andre 4 Pins'a på HK? De passer jo ikke for kontakten. De er speilvendt i forhold til de 4 som jeg har brukt... :(

Ikke sikker på hvor mye strøm en Prescott trekker, men tipper det ligger nært 100W. Legg til tap i converter så har du 10A, dvs 5 A per pinne når du har 4-pins kontakt. Det burde vel den kontakten tåle, men vet ikke hva spesifikasjonene sier.

Den skjønte jeg ikke helt... :blush:

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...