Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta internettleverandør, og det innebar dessverre et bytte fra Norton Internet Security 2006 til Norman Virus Control. Jeg føler at Norman er en dårlig erstatning for NIS, selv om NIS har mange dårlige rykter for å være treg, så er det likevel en veldig god løsning, den er faktisk kjapp også. Aldri feil på programmet, aldri bugs, hyppige oppdateringer. Masse brukervennlighet og masse å tilby til dem som vil ha kontroll også.

Hva er egentlig best av NIS og NVC? Jeg er klar over sandbox-funksjonen til NVD da jeg har lest om det, men jeg er redd dem skryter på seg teknologi som allerede er ibruk av andre, men helhetlig synes jeg sandbox-funksjonen hørtes veldig spennende ut og ikke minst sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig best av NIS og NVC? Jeg er klar over sandbox-funksjonen til NVD da jeg har lest om det, men jeg er redd dem skryter på seg teknologi som allerede er ibruk av andre, men helhetlig synes jeg sandbox-funksjonen hørtes veldig spennende ut og ikke minst sikker.

6697787[/snapback]

Ifølge de retrospektive testene til av-comparatives.org, er ikke Nårton særlig bra på å oppdage nye virus, og det stemmer vel godt med midt inntrykk også. Elendig heuristics. Updates har heller ikke vært noe særlig å skryte av inntil nå nylig (de seneste versjonene). Har opplevd at det har tatt en uke å få nye definisjoner på pcer jeg har borti i jobbsammenheng :thumbdown:

Norman er isåfall bedre.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Ifølge de retrospektive testene til av-comparatives.org, er ikke Nårton særlig bra på å oppdage nye virus, og det stemmer vel godt med midt inntrykk også. Elendig heuristics. Updates har heller ikke vært noe særlig å skryte av inntil nå nylig (de seneste versjonene). Har opplevd at det har tatt en uke å få nye definisjoner på pcer jeg har borti i jobbsammenheng  :thumbdown:

Norman er isåfall bedre.

6716602[/snapback]

For noe tull. Hvordan kan du ha et "inntrykk" av hvor mange nye virus den ene tar i forhold til den andre? Har du begge to kjørende side om side og laster ned mye virus? Nye definisjoner kommer fortløpende hos alle antivirusselskapene, og det varierer hvor lang til det tar mellom oppdateringene. Tullete å tro at man vet at den ene er bedre enn den andre, men en åpenbar ting å se på i denne sammenhengen er hvilke firmaer som lager disse to programmene. Symantec er et av de største sikkerhetselskapene i verden (det største?) og har et formidabelt nettverk som er med på å fange opp trender og nye virus. Norman er et lite firma med hovedkontor i Norge, og har mye mindre ressurser å rutte med i alle deler av produksjonen. Som en kjapp konklusjon burde Norton være et mer solid produkt (flere utviklere, større brukermasse). Men det er jo andre alternativer også. Trend Micro PcCillin bruker jeg selv etter noen år med Norton og må si jeg er meget godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...