Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper når windows loading kommer opp

Anbefalte innlegg

Pcen min funker ikke helt som den skal... Jeg spilte WoW så ble plutselig pcen veldig treig. Det var for "lagy" for å kunne spille WoW også når jeg prøvde å gå ut med windows-knappen på tastaturet så hang hele pcen seg opp. Så da restartet jeg pcen. Når jeg nå skrur på pcen igjen så funker alt helt fint, helt til Windows-loadinga kommer frem da loader den først i rundt 4-5minutter så så står det helt stille... Så restarter jeg den igjen da kommer det: "Beklager det inntruffete windows startet ikke uten feil..." Og nå har jeg prøvd alt som står jeg skal prøve der men det funker fortsatt ikke. Noen som vet hva som kan være feil?

Takk for svar.

JiGGe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du i det hele tatt får bootet til Windows, gå til "Min datamaskin", finn "c:" og høyreklikk, velg "Egenskaper", velg "Verktøy", velg "Feilsøking", slå på "Reparer feil i filsystem automatisk" og "Søk etter og forsøk å reparere skadede sektorer".

Windows vil da si at du må starte maskinen på nytt, fordi filer er låst. Når du har restartet, vil Scandisk starte automatisk og feilsøke/feilrette.

Hvis du IKKE kommer inn i Windows i det hele tatt, burde du skaffe deg en bootbar CD med et feilsøkingsverktøy på. En slik kan du eventuelt lage selv (hvis du har litt peil). Ellers finnes det mange slike temaer på forumet her. Let litt rundt, så vil du finne det.

Lenke til kommentar

Ok nå har jeg gjort dette... Det funket fint. Men får ikke internett. Hva må jeg installere for å få det? jeg tukla litt med begge pc'ene (den med og den uten internett) Og nå kan jeg ikke komme inn på WOW med den med internett heller. Ikke xfire, steam eller wow. Men jeg kommer på internett med browseren og med msn. Åssen kan jeg få xfire,steam og wow til å funke igjen? Og åssen får jeg internett på den nyformaterte pc'en?

Lenke til kommentar

Fortsatt funker ikke wow, xfire eller steam. Internetten på den formaterte pc'en funket i 5minutter i går kveld men nå kommer jeg ikke på internett...

Er det internetten sin feil? for rundt 1år siden så funket ikke steam, xfire og wow da heller... Funker internetten hvis jeg skifter leverandør?

Lenke til kommentar

Sjekk at kabelen er koblet til.

Laster du ned f. eks. med torrent? I så fall, begrens antall tilkoblinger, opp- og nedlastingshastighet.

Prøv og restart ruteren/modemet og se hva som skjer.

Last ned, oppdater og kjør Spybot Search&Destroy: http://www.safer-networking.org/no/index.html

Sjekk at nettverksdriveren er innstallert.

Sjekk at kortet ikke sitter løst.

EDIT: Leif prøvde seg på et sjakktrekk.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...