bIsk0p Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Microplex har begynt å selge SilenX vifter Silenx @ Microplex.no Vet ikke om dette er gammalt nytt for dere, men jeg har ikke sett det før og ser på det som en gledelig nyhet Vendur (som var den eneste butikken med SilenX vifter) hadde så spesielt sortement, at jeg ikke fant noe annet jeg hadde lyst på. Og det å kjøpe kun vifter er en dyr sak. Mvh Rune Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det må jeg prøve Men er de SilentX viftene så bra som jeg har hørt? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Det må jeg prøve Men er de SilentX viftene så bra som jeg har hørt? 6707956[/snapback] Nei det er de ikke. Men viftegrill så er 11db-versjonen godt over 30 db (etter mitt "øremål"...) Med viftestyring er den stille nok for meg nede på 600RPM, ca halv hastighet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har en SilentX som kjøler min PSU på 650w. Det funker genialt, god kjølig stabilt og stille. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg er ute etter evt en ny 92mm vifte og en 120mm vifte og gjerne andre vifter også. Men vil ha det lydløst, så godt som, og gode kjøleegenskaper. Hva skal jeg gå for da? Er det bare Papst? Har ei 92mm Mist vifte og ved full guffe lager den fortsatt for mye støy. Vil bare ha en svak dure lyd fra pc'n når det er stille i rommet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Bruk to silentX vifter, en til innsug og en til utsug så har du en stille PSU. Så sant du har fikset skjermkorte og CPU fra før. Og ikke kjører et lass med Raptor disker. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Bruk to silentX vifter, en til innsug og en til utsug så har du en stille PSU. Så sant du har fikset skjermkorte og CPU fra før. Og ikke kjører et lass med Raptor disker. 6715903[/snapback] Jeg kjører alle vifter på innsug med unntak av en vifte i toppen. Tenker på å kjøpe asus sitt 7600 gs 512mb utgaven (reverse cooling). Så SilentX viftene er tingen altså? Kjører ikke ett lass med raptor disker, men er på vei til å kjøpe 750gb s-ata seagate disk/er etter jeg har selgt en annen pc. Hører det at seagate lager stille disker, med unntak av noen modeller i 7200.8 klassen, f.eks. Endret 23. august 2006 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Her ser du SilentX viften min. Den suger da ut, logisk nok. Det er jo bak på PSU`n, har en som dytter luft inn i an å. Men det er en annen type, en temp kontrollert fra AC. Jeg er selvfølgelig litt "redd"/stresset over at jeg ikke har orginal kjøling på PSU. Men jeg har tatt av dekslet og kjent på den under max load, den holder seg helt fint og kjølig. Kan ha noe med at jeg egentlig ikke trenger 650w, at jeg ikke belaster den i nærheten av max. Jeg vil også konstantere at jeg fikk skjermkortkjøler med direkte "eksos" ut bak. Så resten av pcen slipper å "svette" på grunn av skjermkorte. Temp i kabinettet ligger på 28-29c. 30-31c ved max load. Sleit med 40 grader når jeg hadde SLI 6800GT, men solgte det ene korte da jeg rett og slett ikke så nytten i å ha det. Noen spill funket faktisk bedre uten SLI aktivert. Endret 23. august 2006 av chills Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 SLi/crossfire er for de helt spesielle entusiaster som digger benchmarks eller som bare må bruke mer penger på en ny pc. Jeg har ett 6800xt foreløpig og jeg ligger på godt over 100fps i doom3 selv uten noe som helst overklokket.Og det koster rundt tusenlappen. 7600 GS kort uten vifte høres dermed knall ut, for kortet jeg har nå bråker for mye til at jeg kan kalle pc'n stillegående.. CHILLS, vanskelig å sammenligne temperaturer, og vite om det er nøyaktig eller ei uten vite hovedkort modell og hvilke andre vifter du har i kabinettet. 31grader celsius ved max load har jeg vanskelig for å tro rett og slett. Med mindre du har ting på full hyling med flere vifter. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 papst er stillere synes jeg Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) *endret innlegg da jeg fikk tilbakemelding på min misnøye med vifta* Endret 29. august 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Som over da jeg fikk tilbakemelding på min misnøye med vifta,så bumper jeg tråden med ett nytt innlegg til opplysning. sitat : No var det er 1.generasjons 120mm vifte du kjøpte, disse er langt fra optimale, sjølv om de justeres ned til lavere hastighet. Om du ønsker så skal du få bytte denne med ei 120mm 11db av andre generasjon av PRO viftene. Denne blir du garantert fornøyd med. Det er ei kjempevifte. Bare send vifta i retur til, Vendur.no En hyggelig tilbakemelding fra vendur, sånn service liker vi Håper at jeg med dette retter opp min uttalelse på silentx viftene og www.vendur.no Endret 29. august 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 De færreste vifter er særlig stille ved 12 V. Men bare senk spenningen litt, så vil du nok finne at det stort sett er liten forskjell. En billig Zalman Fanmate bør fikse oppgaven, eller du kan kanskje bruke en utgang på hovedkortet med viftestyring. SilenX er nok heller oppskrytt. Jeg ville heller kjøpe Nexus, litt billigere. Og at SilentPCReview ofte bruker Nexus vifter som referanse bør si sitt. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mist har også noen fantasisk stille 120mm vifter ,ca 16,5 db og ca 54 kfm luftstrøm,jeg fikk suksess med å bytte til disse,har 4 stk i kabinettet og hører bare "sus".Det eneste som "bråker" hos meg er "eksosen" 80mm på psu`en. Se her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCB&mcat=15s351 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Sunbeam vifte, LED, 4xBlå, "Silent" viftene er å bra. Litt mer støy ifølge papirene, men de er like lydløse som MIST viftene. Jeg har 2stk 120mm MIST (16.5db) og en sumbeam. Alle er like stille, men Sunbeam vifta drar mer luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå