Tokra Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg startet i går med å prøve å reinstallere min Windows XP, problemet skjedde når jeg kom til installasjonen av windows hvor maskinen sa at det ikke var noen harddisk tilkoblet, selv om jeg hadde koblet den til. Jeg restartet maskinen og gikk til biosen, der fant den heller ikke min SATA-harddisk. Mitt hovedkort er MSI K8T NEO-V, K8T800, Socket-754, ATX SATA Raid/ATA, LAN, DDR400, Lyd, AGP8x For mer spesifikasjoner se her: http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...?pimpedPCId=972 Er det noen som vet hva jeg bør gjøre for at jeg skal kunne bruke min harddisk? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er noen hovedkort som trenger en floppy med SATA driver under installasjon. Vet ikke sikkert om det gjelder VIA chipset, men kan høres sånn ut. Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Det er noen hovedkort som trenger en floppy med SATA driver under installasjon. Vet ikke sikkert om det gjelder VIA chipset, men kan høres sånn ut. 6697549[/snapback] Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb, takker på forhånd for tipset Lenke til kommentar
ffs Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Trykk f6 mens du booter opp med WIN XP cden.. Da vil du få spørsmål om å innstalere tredjeparts drivere.. Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Trykk f6 mens du booter opp med WIN XP cden.. Da vil du få spørsmål om å innstalere tredjeparts drivere.. 6697605[/snapback] Prøvde, men ann klarte ikke å finne den da heller, men kanskje det hjelper hvis jeg har i den SATA-floppyen Lenke til kommentar
ffs Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 neppe, så når du satt i disketten som fulgte med hovedkortet, stod det en liste med drivere du kunne velge da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det virker som om trådstarter misforstår hva ffs sier. Man trykker F6 for å fortelle installasjonsprogrammet at det skal bruke den floppyen som jeg nevnte. Det holder altså ikke bare med F6 eller floppy, de to tingene hører sammen. Lenke til kommentar
goose83 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det virker som om trådstarter misforstår hva ffs sier.Man trykker F6 for å fortelle installasjonsprogrammet at det skal bruke den floppyen som jeg nevnte. Det holder altså ikke bare med F6 eller floppy, de to tingene hører sammen. 6698430[/snapback] Det er ti ting som kan hjelpe deg med dette problemet. Som de andre sier her så kan du trykke f6 når denne opsjonen kommer da du installerer windows. du får da et spørsmål om hvor driveren finnes(a: diskettstasjonen) Alternativ nummer to som jeg selv har erfart med samme chipsett som deg er at du må definere disken som en ide-disk i bios, i stedet for raid. tror du finner det inne på advanced bios. Så lenge du ikke finner disken i bios så regner jeg med at det er det siste som er aktuellt for deg Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå