Emigrante Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Har fått et merkelig problem med den ene maskinen i et trådløst nett. Scenario: ISP: Canal Digital. Modem: Terayon Hastighet: 10000/2000 Router: D-Link DI-624+ Maskin 1: Bærbar Acer med Acer trådløst kort. (802.11b/g) Maskin 2: Selvbygd med D-Link 11mb (802.11b) Maskin 3: Selvbygd med Linksys WMP54G ver. 4 Den maskinen jeg bruker daglig er maskin 3. Problem: Her om dagen datt min 10mb linje i sirup. Fikk ikke mere en 3,2mb (målt med tptest 5.0.1) uansett hvor mange ganger jeg prøvde. Ut hastigheten på 2mb har jeg ingen problemer med å få på alle testene. Tenkte jeg skulle gi det noen dager for å se om det ble bedre før jeg tok kontakt med Canal Digital for å høre hva det var. Skrev da en mail til dem i dag og la med log fra tptest. Fikk fort svar at saken var sendt videre til teknisk avdeling for at de skulle se på det. Etter å ha sendt mailen tenkte jeg at jeg måtte ta å skjekke mitt nettverk skikkelig for å se at problemet ikke var hos meg. Og det var da jeg begynte å klø meg i hode uten å fatte noe På den bærbare (maskin 1) fikk jeg 10,3mb målt med tptest. Hmmm.......tenkte jeg og begynte å feilsøke på maskin 3. Inn med nye drivere fra linksys uten hell. Fremdeles bare 3,2mb målt med tptest. Fjernet da Linksys sin 'Connection Manager' og prøvde med Windows sin. Akkurat det samme, kun 3,2mb. Avinstallerte driverne og flyttet kortet til en annen PCI slott. Installerte driverne på nytt etter boot, men akkurat det samme. Gikk da i BIOS å slo på nettverkskortet i hovedkortet og strekte kabel til routeren. Da fikk jeg 10,2mb i tptest. Begynte da å misstenke nettverkskortet. Fikk da lånt ett kort hos en god nabo for å prøve det. Det er et D-Link DWL-G122 rev. b. Installerte driverne, restartet maskinen og plugget kortet i USB porten. Men neida, fortsatt samme. Hva kan være feil her? Hvorfor får jeg ikke større hastighet med trådløst kort fra denne maskinen? Kan jo tillføye at alle 3 maskinen er i en radius på 4 meter fra routeren. Maskin 1 og 3 står i samme rom routeren. Har 100% utslag på signalstyrken. Noen?? /BT Edit: Glemte å si at jeg også prøvde å reinstallere windows uten at det hjalp på hastigheten Endret 18. august 2006 av Emigrante Lenke til kommentar
JohnnyJonas Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 hadde samme problem, leste gjennom denne; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697 og alt var bra igjen. Lenke til kommentar
Emigrante Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 hadde samme problem, leste gjennom denne; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697 og alt var bra igjen. 6697333[/snapback] Kan ikke skjønne helt hvordan den tråden skal hjelpe meg? Hvis du tenker på å bytte kanal har jeg prøvd det. Men det som er så merkelig her er at det har fungert på denne maskinen. Det bare ble sirup plutselig. Og at det skal være likens med 2 forskjellige nettverkskort etter reinstall av windows, mens det fungerer utmerket på kabel. Det fungerer jo også med full hastighet på en bærbar maskin i samme nett. Fatter ikke noe /BT Lenke til kommentar
JohnnyJonas Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 var samme her, laptopen fikk bra hastighet men på stasjonærmaskina var det 5.5mbit all the way... inntil jeg bytta litt på kanalene... men hvis det ikke er problemet ditt har jeg ikke noe mer her å gjøre, kos deg Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Problemet her er vel at kortet fra D-link støtter bare 11Mb(b-standarden), i teorien. I praksis får du langtifra det, så hvis du bytter ut kortet med et som støtter 802.11b/g-standarden er hele problemet ditt løst. Så enkel løsning var det på problemet ditt. Lenke til kommentar
Emigrante Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Problemet her er vel at kortet fra D-link støtter bare 11Mb(b-standarden), i teorien. I praksis får du langtifra det, så hvis du bytter ut kortet med et som støtter 802.11b/g-standarden er hele problemet ditt løst. Så enkel løsning var det på problemet ditt. 6697435[/snapback] Ja hadde det bare vært så enkelt. Hvis du leser den første posten min så ser du at jeg skriver jeg har prøvd 2 kort på maskinen og begge kortene er 802.11b/g kort. Et Linksys WMP54G og et Dlink DWL-G122. Har også nu prøvd dlink kortet på den bærbare og da får jeg full hastighet. Som sagt tidligere har det fungert med Linksys kortet tidligere. Begge kortene connecter til routeren med full signal styrke. På den ene maskinen med et dlink 11mb kort vet jeg at jeg ikke vil få utnyttet linjen. Men dette gjelder ikke den maskinen. /BT Endret 18. august 2006 av Emigrante Lenke til kommentar
Emigrante Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Jippi. Endelig klarte jeg å fikse problemet. Kjørte en Tweak test her. Fikk da annbefaling å øke TRW til over 100000. Og etter det fungerer det som en drøm /BT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå