Gå til innhold

Ditt siste spillkjøp! (Regler i første post!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg gir meg ikke med å kjøpe inn gamle klassikere til latterlig lave priser:

 

Dungeon Keeper 2

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

46808-forside.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

imps.jpg

 

reaper.jpg

Omtale: IGN - 8,9/10

 

 

Theme Park

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Theme%20Park.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

tpark2.gif

 

tpark1.gif

Omtale: Vanskelig å oppdrive.

 

--

 

Betalte 130,- for de to spillene, et skikkelig røverkjøp. :)

Lenke til kommentar

Al emmo and the last dutchman's mine

 

Et klassisk pek-og-klikk spill med mye inspirasjon fra Sierra og Lucasfilm sin store gull alder. Spillet berer preg av mye humor, gode puzzles og en bukse som kan holde det meste.

En pen grafikk, til tross lav oppløsning, med vakre håndmalte bakgrunner, god musikk og gode stemmer.

 

Spillet kostet meg 74 dollars for en signert collectors utgave inklusive ost og porto fra Himalaya Studios.

 

Omtale fra Just Adventure.

 

Bilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bilde-0143.jpg

 

Bilde-0144.jpg

 

Bilde-0145.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

På tide med litt aktivitet her igjen! Dere var jo så flinke en stund! :)

 

LarsP har sikkert noen røverkjøp på lur?! :innocent:

 

 

Men, i dag har jeg fått tak i 2 spill!

 

 

Lord of the Rings - the Battle for Middle-Earth II (PC)

Gamer.no [8/10]

cimg0379uf7.th.jpg

Det tok generelt LANG tid før jeg prøvde the Battle for Middle-Earth, men jeg fikk litt dilla, etter jeg tok Lord of the Rings -maraton, Extended Edtion for noen uker tilbake, så da var det å installere BfME! Dette var et supert spill, det ble rundet på Good Campaign, og 2'ern ble da bestilt få dager etterpå, og her er vi nå! :w00t:

 

Dette spillet ble kjøpt for 199,- via Spelbutikken, som jeg forøvrig i samme slengen vil anbefale! Bestilte mandag (egentlig søndag) og det kom i går (Henta ikke posten før i dag). Totalpris med frakt og alt, kom på 253,- kroner!

 

Har akkurat satt meg ned, så screenshot kommer så snart jeg har fått spillt litt, men først i rekken, så kommer nok...

 

Gothic 3 - Collector's Edition (PC)

Gamer.no [Førsteinntrykk]

cimg0380is6.th.jpgcimg0381dn7.th.jpg

Hvorfor ble dette kjøpt!? Fordi, det er bare et "Må ha! Bare MÅ HA DET" -spill! :w00t:

 

CE-versjonen ble bestilt via Gamezone, for tilsammen 536,- kroner! Spillet i seg selv kostet kun 399,- kroner, men servicepakke + postoppkrav (89,- + 48,-) utgjorde den relativt høye summen! Men, hvem svarte bryr seg!? Det er jo Gothic 3 for svingende! :D

 

Det var litt krise her de siste timene, da det gikk rykter om at Gamezone hadde lovet ut for mange Gothic 3 CE - versjoner, og da sendte ut Gotich 3 vanilla, for en billigere penge, samt noe ekstra stæsj som kompensasjon (tror det var NWN3 -trøye, blandt annet). Men, jeg var MEGET lettet når jeg åpnet pakken.. CE er *barskt* ! :w00t:

 

gothic32006101213333853bi5.th.jpggothic32006101213361709dh2.th.jpggothic32006101214065965db6.th.jpg

Endret av Bone
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jau, vi får ta en oppdatering på det jeg har kjøpt siden sist =D

 

 

Gothic 3 CE

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde-0153.jpg
Fikk det i postkassen sist fredag, fin boks med mye snacks for under 500 fra

gamezone.no. Og spillet? Vel sitter her med et mobility 9000 kort på laptopen min og

ingen planer om å oppgradere med det første, men jeg hører at det er et bra spill =3

Kjøpte det mest fordi det er CE av Gothic 3.

 

 

Gothic

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde-0155.jpg
Nydelig åpen rpg, flott grafikk og omgivelser og mye å se. Bestilte det fra

rollenspiel-shop.de/ for 10 € (+ 12 € i porto =D ) fordi gothic 2 er et veldig bra

spill.

 

 

XIII

(Gamer.no 7/10)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde-0156.jpg
Vurderte å kjøpe dette spillet når det først kom ut, men kom aldrig så langt. Så når jeg fant det på expert for 99,- anså jeg det for en veldig nice pris. Et bra spill, rolig fps uten svermer av fiender over alt og ingen quick save.

 

 

SSX - On Tour

(Gamer.no 9/10)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde-0157.jpg
Spilte ssx 3 & Tricky svært mye i militæret, gøye overdrevne spill som kan spilles i mindre omganger uten å være sykt vanskelig (noen løyper er sykt vanskelige da) og gøy å spille viss man er flere. Fant det for 99,- på expert.

 

 

SC: Chaos Theory

(Gamer.no 9/10)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde-0158.jpg
Første Splinter Cell var artig og annerledes, men ble fort kjedelig mot slutten, derfor kjøpte jeg aldri noen av oppfølgerene. Men fant det på play.com for 6.99 £ for en tid tilbake siden og slo til. Ganske likt eneren, bare litt større og mer åpne baner, dette spillet ble og kjedelig på de to-tre siste oppdragene, men ikke så kjedelig at jeg ikke rundet spillet.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Større aktivitet, takk! :p

 

 

Dark Messiah of Might and Magic

GameSpot [6.7/10]

cimg0536of8.th.jpg

 

Sjekket noen Demo-videoer, og følte at dette spillet måtte jeg bare ha! :) CE-versjonen ble bestilt (selvfølgelig CE), og den kom et par dager etter release; Grunnet sen ankomst til GameZone.no, går jeg utifra..

 

Kjøper de fleste spill via GameZone, da jeg synes de har fin leveringstid. Men, siden jeg ikke eier økonomisk sans (når det gjelder visse ting), så blir spill derifra generelt nokså dyre, da jeg bestiller med postoppkrav og diverse.. Spillet koster orginalt 449,- kroner, men jeg måtte ut med 589,-! Jeg bare faller for fristelsen for å bestille et spill der og da, og ta det økonomiske etterpå, siden GameZone er så snille med å sende i oppkrav! :)

 

Desverre, lik Gothic 3, så har jeg litt problemer med krasj i spillet! For det gjør dette også! Spesielt under load/save/nytt brett.. :hmm: Ikke bra! Har derfor ikke prøvd det noe særlig; Kommet til brett 2, eller noe. Hovedgrunnen til dette, er at jeg fortsatt spiller en del Gothic 3. Kanskje bittelitt skuffet i forhold til forventningene, men, som sagt, jeg har ikke helt satt meg godt inn i dette, mye fordi det henger seg av og til. Desverre et gjengangsproblem, etter hva jeg har forstått! Ellers så tror jeg at 6,7 karakteren den fikk fra GameSpot gjennspeiler hva jeg også mener.. Men, da dette med en klype salt..

 

mm2006103121153767ou1.th.jpgmm2006103121291239xm9.th.jpgmm2006110104254378ks2.th.jpgmm2006110104260800uq0.th.jpgmm2006110121400342jq8.th.jpg

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid: The Twin Snakes (GC)

Omtale:Gamer.no - 8/10

 

 

Cover:

 

 

spill002nh6.jpg

 

 

 

Skjermbilder:

 

 

9-564x376.jpg

40-564x376.jpg

42-564x376.jpg

 

 

 

Kjøpt fra Absoluttspill.no for 299,-

 

 

Ace Combat: Distant Thunder (PS2)

Omtale:IGN - 9.1

 

Cover:

 

 

spill001wt7.jpg

 

 

 

Skjermbilder:

 

 

screen3_large.jpg

screen1_large.jpg

 

 

 

Spontankjøp på Spiderman i Stavanger til 249,-

 

ICO (PS2)

Omtale:IGN - 9.4

 

Cover:

 

 

spill003ls6.jpg

 

 

 

Skjermbilder:

 

 

ico_screen002.jpg

screen8_large.jpg

 

 

 

 

Shadow Of The Colossus (PS2)

Omtale:Gamer.no - 9/10

 

Cover:

 

 

spill005uu7.jpg

 

 

 

Skjermbilder:

 

 

i_105594-564x376.jpg

i_105585-564x376.jpg

i_105569-564x376.jpg

 

 

 

Kjøpt på Elektrokjeden i Stavanger til 499 i tillegg til ICO for 269,-

 

 

God Of War (PS2)

Omtale:Gamer.no - 9/10

 

Cover:

 

 

spill004am9.jpg

 

 

 

Skjermbilder:

 

 

28-564x376.jpg

23-564x376.jpg

11-564x376.jpg

 

 

 

Snublet innom ei bruktsjappe i Stavanger og fikk denne for 149,-.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gears of War [Xbox360]

Gamer.no [10/10]

Gamespot [9.6/10]

cimg0665wm3.th.jpg

 

Veldig stor ståhei rundt dette spillet på forumet! "Alle" snakket om det, og hevdet at dette var et "must-have -spill"! Følte at jeg ikke kunne være noe dårligere jeg, og tenkte da at jeg burde kjøpe det, bare for å teste det ut og se hvor bra det var! Det hjalp på at Elkjøp reklamerte med en pris på kun 399,-, som jo er "veldig billig" til å være 360-spill! Kjøpte det på "release-dag" på Lefdal, for samme pris, da jeg var innom der en snartur og dette var siste eksemplaret de hadde i hyllene! Var da litt redd for at det skulle være tomt på Elkjøp når jeg da kom dit etterpå! :)

 

Var veldig skeptisk til skytespill / FPS på konsoll! Liker ikke det noe særlig.. Til skytespill, så har vi PC! Til "Kameo - Elements of Power" og slike spill, har vi konsoll! Enkelt og greit! :) Men, Gears of War fungerte utmerket på konsoll! Det tok faktisk ikke mange dagene før jeg rundet spillet, og jeg runder skjelden spill! (Det var på Casual, da.. but, who counts!? :blush: )

 

Dette er nok et "må ha" -spill, ja! I hvert fall hvis du har Xbox 360! Veldig imponert! Nå må jeg snart skaffe meg en LCD-skjerm i stua, og oppleve NextGen-grafikken på nytt!

 

..alltid vanskelig med screenshots fra konsoller, så her er noen godbiter fra Google! :)

gearsofware32006pic2nw0.th.jpggearsofware32006pic7on3.th.jpggearsofware32006pic3gp0.th.jpg11271599031lk9.th.jpggearsofware32xk8.th.jpg

 

 

 

 

Prince of Persia - The Two Thrones (Special Edition) [PC]

The Sands of Time * Warrior Within * The Two Thrones

The Sands of Time Games.no [9/10] (Omtale for Xbox)

Warrior Within Gamer.no [9/10]

The Two Thrones Gamer.no [sniktitt], Gamer.no [8/10] (Omtale for PS2)

cimg0666zu2.th.jpg

 

Alltid likt Prince of Persia og den typen spill. En fin avveksling.. Joypad-spill! Tuslet innom EBGames på Stovner-senteret i Oslo når jeg var innom der, etter å ha vært på Datakjeden en tur.. Og der fant jeg spillet til 199,- kroner! :w00t: Spillet inneholder hele triologien, og for 199,- kroner, så blir nesten dette et "pliktig" kjøp! Fortsatt vært for opptatt med Gotich 3 (og i det siste; Gears of War) til å ha fått prøvd det enda, og dermed tatt noen screenshots selv. Så, igjen; her er noen fra Google! :)

 

princeofpersiakindredblre6.th.jpgpop21280ik8.th.jpgprinceofpersia320050823vh3.th.jpgpop35du1.th.jpgpop301bz1.th.jpgpop3012xc0.th.jpgpoptt003largetq6.th.jpgpoptt006largexz2.th.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Siste spillinnkjøp:

 

Mass Effect (Xbox 360)

Mass_Effect_250_494499a.jpg

Pris: 285,- hos Offerhouse

 

Kjøpte dette fordi mange som maste om at det var virkelig bra. Og til nå så har jeg likt dette spillet :) Ikke kommet så forferdelig langt enda at det gjør noe :)

 

Kane & Lynch (Xbox 360)

boxshot_uk_small.jpg

Pris: 250,- hos Offerhouse

 

Dette spillet kjøpte jeg fordi historien traff meg midt i hjerterota. Runna spillet pga. story og jeg elsket det :) Eneste jeg hater er gameplayet og hvor dårlig det er :p Multiplayer-delen derimot var ganske OK.

 

Og så fornyet jeg Xbox Live Gold medlemskapet mitt med enda et år. Pris: 478,- fra Absolutt-spill :)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981287349

Har likt Splinter Cell spillene siden jeg var en liten gutt, var en tur innom elkjøp forleden for å kjøpe meg ett nytt kjøleskap, så kom jeg over alle Tom Clancy`s Splinter Cell. Jeg stod der i 30 sekunder og kjøpte det brått, prisen var på 99kr også!

 

Dette spillet er under sjangeren (hos meg) Snike / Action, der er utrolig rått å alle burde ha disse i sin spillesamling

 

HavonZid

 

Omtaler :

 

Splinter Cell

 

Splinter Cell : Pandora Tomorrow

 

Splinter Cell : Chaos Theory

 

dsc01648vx2.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

i1648255_destroyallhumans.gif

 

Destroy All Humans! Big Willy Unleashed (Wii)

 

Kjøpte det på SpaceWorld for vanlig pris. (ca litt over kr 500,-)

 

Elsket det første, men fikk aldri spilt det andre da PS2en streika og jeg heller kjøpte xboks360. (som streika tre ganger på fire måneder og ble kastet i søpla der den hører hjemme.)

 

Selve spillet er ganske bra og minner mye om det første. Du spiller Crypto, et romvesen som er kommet til jorden for å forberede en invasjon. Som tittelen og coveret antyder går det til tider svært voldelig for seg, men på en morsom, tegneserieaktig måte. Kontrollene tar litt tid å bli vant med, men de er som vanlig svært bra når man blir vant med dem. Hva annet kan man forvente av Wii egentlig?

 

Uansett, man blir selvsagt drit lei alle Big Willy vitsene ("She's hammering my Big Willy!", "I can't let my Big Willy be exposed!" osv), men det burde man være forberedt på når man ser en slik tittel. Alt i alt et meget bra spill for folk med litt sær humor. Men når hele konsepter er at man må bli kvitt alle likene fra de to første spillene og like greit lager pølser av dem for å selge i Big Willy kjeden sier det jo sitt. :p

Lenke til kommentar

boxart_ds_hotel_dusk_room_215.jpg

 

Gamer.no [7/10]

 

Kjøpte det på zailor.no for 189,- kroner, en pris jeg ikke kunne motstå. Kjøpte det hovedsaklig fordi jeg liker "pek-og-klikk"-spill, og dessuten var jeg ganske fornøyd med Another Code: Two Memories, så måtte ta en titt på dette spillet også.

 

Hotel Dusk er en interaktiv novelle, med mye tekst og dialog. Dersom historien ikke fenger deg fra første stund, og du rett og slett ikke er interessert i å komme i bunns av mysteriet, er det et spill du kjapt vil legge fra deg. Heldigvis er jeg glad i et slikt konsept. Det er et artig spill, som vil gi deg 15 til 20 timer med spilletid, dog det har sine feil. Det største problemet er vel at du ofte vandrer rundt i hotellet uten av å ane hvor du skal eller hva du skal gjøre, så du ender opp med å banke på uttallige dører, mens du samtidig er innom mange rom og ser etter noe du ikke vet hva er. Alt i alt likte jeg spillet, men det har lite replay-value. Når man først er kommet i bunns av mysteriet er det ikke så mye som gir deg lyst å gå tilbake, bortsett fra de forskjellige sluttene man kan få - noe man klarer seg uten. Moro for de som har tålmodighet for det, og liker mysterier.

 

Er enig med karakteren Gamer.no ga den, altså 7/10

Lenke til kommentar

Dawn of War: Soulstorm

 

Cover:

 

 

i_439395-1024x1457.jpg

 

 

 

Pris:39,90$ på Steam.

 

Omtale fra gamesandcomputers

 

 

Kjøpte dette spillet fordi jeg har de andre i serien, og er fan. Spillet synes jeg leverer på samme måte som de andre, men det er ingen revolusjon, akkurat. Både Sisters of Battle og Dark Eldar (de nye arméene) er veldig kule, SoB minner mye om Space Marines og Dark Eldar kanskje litt om Eldar, ikke overraskende.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar

mass-effect-boxart.jpg

Mass Effect

Omtale: Gamer.no [9/10]

 

Bilder: Gamer.no

 

Pris 599kr hos Spaceworld.

 

Grunnen til at jeg kjøpte dette er at utviklerne, BioWare, lagde yndlingsspillet mitt Star Wars: Knights of the Old Republic. Jeg har aldri, aldri spillt et spill med så god og engasjerende historie som dette, og folk påstår at Mass Effect var bedre. Når jeg fikk meg 360 var dette spillet et selvfølgelig kjøp. Så langt er jeg svært fornøyd med dette, men jeg har bare spillt det noen få timer. Det eneste negative jeg har å si om dette er at det (i likhet med KoTOR) er ganske forvirrende de første timene. Men det skal sies at jeg ikke er en veteran innen sjangeren ;)

 

Grunnen til at jeg ikke bestillte det fra nett er at jeg var for utolmodig. Egentlig hadde jeg planlagt å kjøpe det på GAME i Oslo, men personen bak disken krevde leg så jeg måtte dra til Spaceworld istedet. :ermm:

 

(Bilde kommer når jeg kommer hjem.)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...