Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Legg til eller fjern programmer" problem!

Anbefalte innlegg

Problemet er at i "legg til eller fjern programmer" lista er det plutselig kommet en hel del nye saker som jeg aldri har sett før, trodde først at det kunne være noe bugs eller lignende men det virker nesten som om lista nå viser absolut alle programmer. for eksempel: under HP Image Zone står det nå sikkert 10 stk applikasjoner(?) som begynner med "hp" som f.eks hpzgffdg eller hpiz osv. "Fjern" knappen som skal komme opp når en markerer programmet er også borte.

Kan det være at jeg har kommet borti noe knapp eller funksjon et annet sted i windows som gjør at "Legg til eller fjern programmer" lista nå viser absolut alt av programmer som ligger på harddisken? Eller er dette noe spyware eller lignende??

Jeg trenger hjelp her hvertfall! :w00t:

Kan noen hjelpe meg?? :dontgetit:

Maskinen er en HP Pavilion t380.no med Windows Home Edition

Min første post btw. Drit bra forum dette! :thumbup:

Endret av frdrk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spyware/grayware legger seg sjelden inn slik at du kan se dem i denne menyen, men ingen regel uten unntak.

Det første du burde gjøre er å gjøre et google-søk på de nøyaktige navnene på "programmene" du ikke kjenner igjen.

Det er mange internettsider som omhandler slike ting, og de vil kunne fortelle deg om det er en reell programvare som er installert eller om det er spyware/grayware.

Lenke til kommentar

sesteen: nope, ikke noe annet.

caze: Skal prøve og få gjort det, men det er ikke min maskin (onkelen min sin) så det må jeg ta neste gang jeg skal dit.

Er det ikke noe knapp i windows jeg kan ha kommet borti som gjør at en ser "under programmer" i tillegg til det vanlig som kommer opp da?? Tenker på f eks. Hvis jeg trykker Start > Alle programmer > Nero 7 Premium, der har jeg Nero Burning Rom, men så ligger det jo en del verktøy også lignende som Nero Soundtrax, WaveEditor. Vanelig hvis i "Legg til eller fjern programmer" ville det bare stådt Nero 7 Premium, men her virker det som lista viser slike små verktøy som ligger under andre store programmer også.

Endret av frdrk
Lenke til kommentar

legg gjerne ved et skjermbilde av hvordan det ser ut.

Er du sikker på at det ikke har sett slik ut tidligere?

Jeg ville først forsøkt å avinstallere all hp software, for derretter å reinstallere.

Ellers så er det kjekt å kjøre AdAware nå og da...

Lenke til kommentar

her kommer et screenshot, håper dette gjør det enklere, som dere ser er det endel rare saker her pluss at knappenen på høyre siden er borte. f.eks Overland, printscreen, product context osv... hjelp meg! :ohmy:

post-87359-1156277775_thumb.jpg

Endret av frdrk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er det noe problem da? Min legg til/fjern programmer-liste er lang som et vondt år, men jeg feller ingen tåre av den grunn. Det går an å hake av for "vis oppdateringer" (direkte oversatt fra engelsk versjon, er ikke helt sikker på at det er det som står i den norske), og da vises alle oppdateringene Windows har lastet ned til seg selv. Vet sannelig ikke om dette gjelder andre programmer, men det kan jo hende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...