tschanke Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Heisann! Jeg kjøpte nettopp et nytt hovedkort (ASRock 939Dual-SATA2) og ny CPU (AMD Athlon 64 3700+), og installerte dette (fysisk) hos en dataforhandler. Vel hjemme installerte jeg Windows på nytt. Alt virket greit til jeg installerte driverne for mitt XFX nVidia geForce 6800 GS AGP. Noen ganger henger installasjonsprosessen seg (blir bare svart skjerm), mens ved andre tilfeller gjør den seg ferdig. Likevel, etter å ha restartet maskinen, altså etter det som virket å være en vellykket installering, henger systemet seg akkurat i det øyeblikket pekeren dukker opp på skjermen. Dersom jeg starter i SAFE-MODE og fjerner driverne, starter Windows helt fint igjen. Jeg har prøvd driverne som kom med kortet da jeg kjøpte det (v.82 og noe) og de jeg har funnet ved nVidia (v. 91.31). Jeg ble fortalt, ved bestilling, at hovedkortet ville være komptibelt med grafikk-kortet, men er det slik? Hva annet kan det i såfall være? Det virker egentlig som om de som satte i komponentene sammen for meg gjorde det på en korrekt måte. Dette 6800 GS kortet virket veldig godt på mitt gamle hovedkort fra EPoX, 8krai. Jeg begynner å bli frustrert og setter pris på hjelp... vær så snill... :-) PS: Min PC er som følger... AMD Athlon 64 3700+ ASRock 939Dual-sata2 Aspire 550W Chameleon Aluminium Crucial 3200 512mb+1024mb Win XP Home Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det første jeg ville prøvd er å hente ned siste BIOS til hovedkortet og flashe det. Driverne som følger med hovedkortet er ofte litt gamle. Se på produsentens hjemmeside om det finnes nyere drivere for nedlasting. Lenke til kommentar
tschanke Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Takk for tipset, men det viser seg at jeg har den siste versjonen av bios. Sjekket på hjemmesiden til ASRock, der finner jeg ikke noe nyere versjon enn 2.20... Noe annet som kan være lurt å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå