Alpine R12 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg lurer litt på hva som er forskjellig RS4 og S4? Jeg tenker da på C4 modellen med 2.2T (92-95). De har jo i ut gangspunktet samme motor og samme turbo, hvis jeg ikke tar helt feil, men S4 har 230 hester og RS4 har ca. 315 hester. Jeg vet at innsugsmanifolden og eksosmanifolden er forskjelig på de to bilene. Hva annet er forskjellig? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 RS4 har aldri eksistert i C4 utgave, du tenker på forskjellen på S4 230hk (C4) og RS2 315hk (B4). RS4 kom først med B5 karosseriet og da ustyrt med en Bi-turbo V6`er på 380hk Forskjellen på RS2 motoren er følgende: Større turbo, Stor intercooler større injektorer, ny kamaksling, nytt innsug, bedre eksosanlegg og ny bosch styreenhet og noe annet småtteri. Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Sorry , RS2 jeg tenkte på ja.... Men i følge ETKA så er det samme turbo, ut gjør kvas-kam og innsugs/eksos manifold (og det elektronmiske så mye)?? Mulig å bygge om S4 til "RS4" ved å bytte de delene, tåler resten det? Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Sorry, ser kansje æ tar feil med det med turboen... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Vel uten å røre noe som helst i motoren så kan du chipe opp S2 motoren til 287hk og det er bare på elektronikken. Ja du kan også bygge om en S2 motor til en RS2, innmaten er lik i begge motorene (bortsett fra toppen) så der er ikke noe problem, men det koster. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Sorry , RS2 jeg tenkte på ja.... Men i følge ETKA så er det samme turbo, ut gjør kvas-kam og innsugs/eksos manifold (og det elektronmiske så mye)?? Mulig å bygge om S4 til "RS4" ved å bytte de delene, tåler resten det? 6703574[/snapback] Går ikke an. S4 er Rekke 5 mens RS4 kom med V6 og nå V8 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Han sa "RS4" alså i annførselstegn om du forstår. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Han sa "RS4" alså i annførselstegn om du forstår. 6714511[/snapback] Aha,, det så ikke jeg Ingen problem å få en S4 2.2T motor opp mot 380Hk. Grenrør, større turbo, ny kammer, større dyse, porte innsug så er man langt på vei. Du klarer nok tett på 1000Hk om du har tid og peng. Sjekk dahlback golfen Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan vel og nevnes at RS2 ble vel bygd i samarbeid med Porsche. Er f.eks porsche bremser på den og det står vel porsche på motoren og om jeg ikke husker feil. Ble også solgt i porsche butikker:) Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er vell samme motoren i RS2 som i noen av Porsche sine 944'er, om jeg ikke husker feil. Er Porsche bremseskiver, samme boltsirkel, mange som bruker Porsche-felger på RS2 + at det står Porsche på innspruten. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 RS2 og Porsche 944 har ikke samme motor, RS2 har en 2.2 5cyl turbomotor, mens 944 kom med en 2.5 liters 4cyl motor på 150hk. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Leste en gang i Vi Menn at Porsche brukte S2 eller RS2 motoren i noen av sine egne biler. For S2 har 230HK orginalt, Porsche tok S2 motoren og skiftet til en større turbo (KKK, som Audi enda bruker, blant annet i Audi A4 1.8T). + Porsche laget nye manifolder og eksos, samt ny motorstyring. Jeg skrev en oppgave om Audi RS2 på u.skolen, og etter mye kildeleting etter hva jeg hadde lest tidligere, så benyttet Porsche seg av RS2 motoren siden den var så vellykket med de modifiseringen de gjorde (fra 230HK til 315HK). Jeg mener det var en av 944 som fikk denne motoren, eller var det en S2 motor den fikk. Er lenge siden jeg skrev oppgaven, så husker ikke så alt for mye. Den store forskjellen på RS2 og S2 er, -større turbo fra KKK og større ladetrykk -Kam, manifolder og eksos. -Ny motorstyring. Dette gav 85HK mer. Så det er ikke noen ekstrem forvandling i forhold til hva Porsche skiftet og forbedret. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) kan også nevne att det brukes 7A eksos kam (2.3 20v sugemotor) på 2.2 turbo, vet ikke hvor mye effekt det utgjør Endret 3. september 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå