Gå til innhold

Skjermkort Dell Dimension 8250

asteih

Anbefalte innlegg

Har en Dell Dimension 8250 (firmapakke), 3 år gammel. Skjemkort tok kvelden i april og det var rett før garanti utløp.Hadde ATI radeon 9700 Pro. Fikk "nytt" ATI Radeon 9800 og det tok kvelden for noen dager siden. Har ikke lenger garanti og en kar på Dell sa de ga 3 mnd på skifte kort. Hyggelig kar som anbefalte meg ikke å kjøpe hos dem (ærlig), men sa jeg skulle se etter AGP x4. Endte opp med MATROX G550 32MB AGPx4 VO 15-Pin - DVI Retail (G55+MDHA32DR) fungerer greit, men klarer ikke spillene til junior. Hva gjør jeg nå? Kan AGPx8 brukes evnt hvilket kort klarer Star Wars spill osv? Skal prøve å returnere Matroxen, med brutte forseglinger ?? (14 dagers angrefrist)

Arne :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sikkert har forstått da er ikke Matrox et merke som egner seg spesielt til spill, per i dag er det 2 navn som hevder seg og det er ATI og Nvidia.

Nye toppkort produseres ikke lenger til AGP, men du får fortsatt en del kort som duger meget bra til spill. Det beste kortet til AGP pr i dag er Nvidia Geforce 7800 GS som koster omkring 2000,- Det er ikke noe problem å bruke et AGP 8x kort selvom maskinen bare støtter 4x.

Har ikke så god oversikt over pris/ytelse på øvrige kort hvis du er ute etter noe rimeligere, men det er det helt sikkert andre her som har :cool:

Lenke til kommentar

Radeon X1600Pro AGP til rundt tusenlappen er ok til 3D-spill (litt bedre enn 9800Pro), burde gå greit å kjøre dette med AGP 4x:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317148

http://www.sapphiretech.com/en/products/gr...ns.php?gpid=133

Det finnes råere og dyrere AGP-kort (som nevnt ovenfor), men jeg tviler på at et såpass gammelt system klarer å utnytte dem, særlig med AGP 4x.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Takker så mye.

Er vel klar over at Dellen begynner å bli gammel, men tidlig å kassere den enda.

Nye sjanser, nye gevinster.

Har noen noe erfaring med 14 dagers retur rett og brutte forseglinger (netthandel, DirectBuy). Kortet har jo faktisk vært i maskinen.

Arne

Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng i å gi så mye som 2000kr + for et skjermkort til den maskinen. Da blir maskinen for treg for skjermkortet igjen. Så et 7800GS syntes jeg er overkill et x1600 er en god del bedre enn Radeon 9800 og mye bedre enn Matrox 550.

EDIT: Det har ingen ting å si om kortet er brukt for å benytte seg av 14 dager angrefrist så lenge produktet virker og ikke har fysiske skader kan det returneres. Finnes jo de som bruker angrefristen når de får en ram brikke som de ikke kan overklokke langt nok. Er du ikke fornøyd med produktet, levèr det tilbake.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...