roffern Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nesten litt flaut å spør, men nå gir jeg opp Hvor pokker i menyen på D350 slår jeg på RAW bildeformat? Finner ikke cd'n med manualen så hvis noen sitter på pdf av manualen og vil share så ja takk Mvh Rolf Lenke til kommentar
leo24 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) På baksiden av kamera, trykk Meny. Velg punktet i menyen som heter Kvalitet. Der skal du finne bla. valget Raw Endret 17. august 2006 av leo24 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 På baksiden av kamera, trykk Meny. Velg punktet i menyen som heter Kvalitet. Der skal du finne bla. valget RawForutsatt at du har programhjulet i "Creative zone" altså på ett av valgene P, Tv, Av, M eller A-DEP. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det er en ting jeg selv faktisk ikke har forstått med det raw greiene! Jeg satte en gang på raw+jpg. Men da bildene var tatt og jeg "spolet" bildene over på pcen, var det kun jpg bildene som kom! Må man ha et eget program for å hente ut raw filene? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Det er en ting jeg selv faktisk ikke har forstått med det raw greiene! Jeg satte en gang på raw+jpg. Men da bildene var tatt og jeg "spolet" bildene over på pcen, var det kun jpg bildene som kom! Må man ha et eget program for å hente ut raw filene? 6706444[/snapback] Ja, hvis du bruker medfølgende program, så henter det vel bare over jpg filene. Setter du opp kameraet som en ekstern harddisk, bør du kunne hente raw filene også, men du trenger fortsatt et program for å åpne de. Burde følge med på CD'n du har fått med kameraet. Der burde du også kunne hente RAW filene uten å bruke kameraet som harddisk også. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg bruker canon sitt program som fulgte med for å hente bilder ut av kameraet når jeg tar bilder i raw. Tar jeg bare jpg, bruker jeg bare windows sin "automatiske" som altså henter jpg, men ikke raw filene. Tommy Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Canon Camerawindow som følger med på cden til kameraet legger inn begge typene bilder. Men husk at det blir kun tatt jpg bilder i auto- programmet (grønn fikant). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå