RulleRimfrost Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Heppala. Jeg driver å programmerer litt web, og har tidligere benyttet helt separate installasjoner av testserver hjemme og på jobb. Det vil si at etter endt økt er det til å pakke sammen endrede filer, flytte til min trofaste TwinMos usb minne-penn, og kopiere over til neste maskin jeg jobber på. Dette ere frustrerende, så jeg har løst det med å plassere både web-rot og datafilene til MySql på minnepennen, og seette opp serverne for aksess direkte til denne. En ting er selvfølgelig uendelig mye mer frustrerende enn å kopiere filer, og det er om penna svikter. Finnes det "early warning" for slike ting, ala SMART for HD'er ? Det kommer jo til å bli mye aksess av pennen nå, og jeg har hørt at minnet i disse har et begrenset antall bruk før de tar kvelden Lenke til kommentar
Folo Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 tror det skal godt gjøres å merke internefeil, men mange blir jo slitne i leddene, dvs at kontakten går i stykker. Alternativt så kan du jo skaffe deg en 2,5" ekstern harddisk, de trenger jo ikke strøm Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Siden du skal distribuere endringer mellom maskiner, hvorfor ikke skaffe deg en form for kildekontroll? F.eks. SVN eller CVS, hvor en sender endringene til en sentral server på nettet, slik at hver klient kan hente ned en fersk kopi når det er behov. Eller ligger problemstillingen i at du ikke har tilgang på web? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 To av utv. serverne er uten nett tilgang.. Mulig jeg må finne noe backup-software som kan se kun endrede filer, og legge disse til disk med et knappetrykk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 To av utv. serverne er uten nett tilgang.. Mulig jeg må finne noe backup-software som kan se kun endrede filer, og legge disse til disk med et knappetrykk. 6697773[/snapback] SVN kan kjøre med f.eks. minnepinnen/bærbar disk som sentrallager, slik at du får kun endrede filer til disk med et knappetrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå